אנסה להסביר
אני רוצה לדעת ולהבין איך הרכב עובד וגם להיות מסוגל לתחזק אותו עצמאית.
כמו שאני יודע לדוגמא לעשות לגלקסי שלי או למחשב נייד שלי. אני מבין איך המוצרים האלה עובדים ויודע לתחזק ולטפל בהם.
ברכב שלי ובכלל ברכבים אין לי שום מושג.
אני יודע שאני מסובב את המפתח ויש דבר כזה שנקרא סוויץ', סטרטר. הכנסתי את המפתח, סובבתי - הרכב מונע.
מה קרה שם? איך? רק בגלל שסובבתי אז הרכב הניע ? איך עכשיו הכל עובד ומרעיש מתחת למכסה מנוע? זה מעניין אותי.
ואז אחרי שאני אדע איך זה עובד אני אוכל גם לתחזק ולטפל כשצריך.
נגיד אם אני אסובב את המפתח והרכב לא יניע
אני אבין שזה בגלל זה וזה.
או למשל אני מחליף הילוך. אני לא מבין בזה כלום. נוהג כמו שלימדו אותי.
מה קורה כשאני דורך על הקלאטש ? וכשאני מזיז את הידית ? אני פשוט מבצע אוטומטית את הפעולות בלי להבין.
הצלחתי להסביר את עצמי ?