אני בדעה הפוכה לדעתך, וזאת בעקבות מספר דברים שנחשפתי אליהם.
1. חיפוש מהיר בגוגל 'קרינה אלקטרומגנטית' נותן תוצאות די ברורות :
"ארגון הבנלאומי לחקר הסרטן IARC קובע כי, מתקני חשמל החושפים את הציבור לשדה מגנטי ממוצע ( על פני 24 שעות ) העולה על 2 מיליגאוס לאורך זמן - מוגדרים בתור 'גורם אפשרי לסרטן' ".
בדיקה EMF ( electro magnetic field ) שעשיתי עם מכשיר פשוט מאמאזון לרכבים היברידיים של טויוטה, קאיה, לקסוס ויונדאי, נתנה תוצאות של עד 150 מיליגאוס בנסיעה מנהלתית של רכב משפחתי.
כמובן שהערכים משתנים יחסית לנקודת בדיקה בחלל הרכב, וככל שמתקרבים לכבילה או לסוללה ההיברידיט הערכים עולים.
הערכים הגבוהים יותר, היו לאורך פריסת כבילה בין הסוללה למנוע החשמלי וסמוך לסוללה עצמה.
2. במקום עבודתי הועברתי משרד.
לאחר כ3 חודשים מהמעבר, התחלתי להרגיש פיזית אי נוחות וכבדות. מתוך סקרנות, התחלתי למדוד את קרינת הEMF בחדר. התוצאה הממוצעת ליום היית כ40 מיליגאוס.
לאחר שעברתי למשרד אחר, אדם חדש שהגיע לאותו המשרד במקומי. הוא החל להתלונן על אותן התופעות. מבדיקה מיפוי הזנת חשמל של במנה, התברר שמעל מיקום הכיסא, עוברת כבילת חשמל ראשית של המבנה.
אחרי שינוי תוכנית חשמל, ופריסה מחודשת- אותו האדם לא מתלונן יותר, ולא נמדדת שם קרינה עם המכשירים הלא מקצועיים שבדקנו איתם.
כמובן הדברים שהצגתי מתבססים על דעתי ואין להם בסיס מדעי כלשהו.
אך יחד עם זאת, זה השפיע על החלטתי - להעדיף רכב דיזל על פני הירידי להסעת ילדי במושב האחורי.