Jump to content

Chemi Shumacher

  • הודעות

    10
  • כאן מאז:

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של Chemi Shumacher

חדש בפורום

חדש בפורום (1/14)

2

מוניטין

1

תכנים שנפתרו

  1. נחמד לשמוע שזה לא רק אני. אני 168סמ, ניסיתי כל מיני תנוחות שונות של גובה המושב ועדיין הבליטה הזאת ממש מציקה. תוהה האם רפד רכב מקצועי וכל פשוט ליישר אותה ? והאם זה לא יפגע במכירה שלה בעתיד
  2. אהלן, קניתי השבוע סוזוקי קרוסאובר 2016 משומשת (אני יד2) במצב טוב מפרטי דרך סוכנות סוזוקי. שמור, קמ נמוך. הרכב עבר השבחה בסוכנות - תיקוני פחחות וצבע, ועוד כמה דברים נקודתיים. הבעייה היא שאחרי שנהגתי קצת שמתי לב שהכיסא נהג מאוד לא נוח לי. יש לי כאבי גב אחרי כמה דק ישיבה. אני מרגיש שיש בליטה בספוגים באיזור הגב התחתון שמושיב אותי בזוית לא נוחה בעליל. במושב של הנוסע הספוג פחות בולט ומציק, אבל ייתכן והכוונה היא תמיכה עודפת לגב של הנהג. תוהה האם ככה מגיע האוטו, או שאולי יש בעייה במושב הספציפי שלי כתוצאה משחיקה/נזק/משהו אחר של הבעלים הקודמים. יש כמה חתיכות של משהו בתוך המושב , מרגיש כמו ספוג משוחרר או חוט , שגם מציקות קצת, אבל נראה שהריפוד סגור ושלם אז לא ככ ברור לי אם זה רק אצלי איך זה הגיע למצב הזה. מישהו עם רכב דומה ויכול לומר האם גם לו יש בליטה כזו בגב? אם זה נקודתי אצלי אפנה לסוכנות, אם לא אחשוב על רפד להוריד קצת מהספוג. אשמח לתשובות. אעלה תמונה ברגע שאהיה ליד הרכב, אבל אי אפשר לראות ככ את הבליטה, רק כשיושבים זה מורגש.
  3. אני עם קרוסובר 2016 עם התלבטות דומה (לפני רכישת 4 צמיגים.) ממה שמצאתי על הדגמים שהצעתם: - Continental conti Ec6 - לא מצאתי את הדגם הזה על המידות האלה בחנויות אונליין, רק EC5, שהוא עם רמת רעש של 71 DB ודירוגי צריכת דלק ובלימה B - Good year performance- מצאתי קוד מהירות טיפה יותר גבוה (לא נורא), עם רמת רעש 70DB ודירוג דלק A - Michelin primacy 4 - על פניו נראה שהם הכי שקטות עם דירוג רעש של 68DB אבל פחות חסכוניות בדלק, דירוג C. נראה שגם הDunlop bluResponse עם פרמטרים דומים, רעש 68DB וצריכת דלק B. דיברתי עם צמיגייה וקיבלתי הצעות מחירים של סביבות 590-630 לגלגל כולל התקנה ואיזון, האם נשמע הגיוני? האם יש הבדל משמעותי בטווח 68-71DB מבחינת רעש? כמו כן, האם לא כדאי גם להסתכל על קטגורית דלק, שלפי הבנתי יכול להשפיע עד 3-4% בצריכת דלק (חישוב מהיר מראה סביבות 700 שח הבדל על פני 4 שנים ב17K ק"מ לשנה)
  4. אנחנו זוג + ילד, מחפשים רכב אוטומטי יד שנייה. אני קצת מתפזר באפשרויות, אשמח לעזרה בהכוונה + פסילת רכבים. שנתון בערך 2015 ומעלה. ראיתי פוסט קודם מאוד דומה אבל אני מתלבט על הרבה יותר דגמים. שנינו ננהג ברכב, בעיקר בעיר (מרכז), בסופשים נסיעות בינעירוניות של 120 ק"מ בערך. ממוצע 17K ק"מ לשנה. משדרגים מסיריון 2008 1300, מחפשים רכב בטיחותי יותר, אמין, תחזוקה זולה, עם יותר מקום בתא מטען וקצת יותר נוח לנסיעה. אבזור מולטימדיה פחות קריטי. הנוכחי אצלנו 6 שנים, מקווים שהבא יהיה עוד חמש שש. מבחינת קטגוריה, מתלבט בין קטן יותר עם יתרון בתמרון עירוני + חנייה, לבין משפחתית עם יתרון בתא מטען , סטיישן, גי'פון . להלן האופציות - 1. סוזוקי קרוסאובר מנוע 1600 - 2. ניסאן קשקאי 2,000 - (קיבלתי דיסהמלצה מהמוסכניק, לא יודע אם זה חוסר אהדה כללי לחברה או שיש בעיות בדגם ובשנים האלה) 3. הונדה סיויק האצ'בק 1,800 4. הונדה ג'אז 1,300 - (קצת חלש, מצד שני אנחנו רגילים לסיריון. תא מטען יותר טוב אבל לא מדהים) 5. טויוטה ספייס ורסו 1,300 - (מוסכניק אמר משהו על ממיר קטליטי בעייתי. מצלצל מוכר?) משפחתיות 6. סוזוקי באלנו 1,250 - (ממש לא מכיר, נראה קצת קטן מדי) 7. קיה פורטה 1,600 - (ראיתי ביקורות טובות על מחיר נמוך ותחזוקה זולה) 8. יונדאי i25 1,400 סמ"ק עד 1,600 - (פחות אהבתי כשנסעתי עליו, ראיתי ביקורות שדי ממוצע) 9. יונדאי i35 1,600 - (נוטה יותר לכיוון הדגם הזה אם כבר יונדאי + סדאן) 10. קיה ריו סדאן 1,400 סמ"ק עד 1,600 - (מה ההבדל בעצם בין זה לפורטה? ) 11. סובארו אימפרזה סדאן 1,600 - (לא מכיר) סטיישנים 12. הונדה סיויק סטיישן והאצ'בק 1,800 13. קיה סיד סטיישן 1,600 14. יונדאי i30CW 1,600 אשמח לעזרה לצמצם ל3-5 דגמים, אותם אנסה לבדוק בנסיעות מבחן.
  5. מעדכן עבור בעלי סיריון עתידיים - אתמול בבוקר האוטו כבר לא הצליח להניע בכלל, כלומר הניעה ופשוט ירד בטורים עד שנכבה. הצלחתי אחרי כמה נסיונות להניע ולנסוע למוסך בקושי. במוסך עשו בדיקה - השפריץ ספריי כלשהו על המנוע ונשמע שהמנוע נחנק לכמה שניות אחרי כל השפרצה, משמע יש שאיבה של חמצן מהמנוע, כלומר הגומיות לא אוטמות בצורה מספיק טובה. בוצע פירוק של המצערת וחלק מהמנוע והוחלפו גומיות (אני לא מספיק מבין כדי לומר בדיוק מה פורק ומה הוחלף). כמו"כ נאמר שיש זיוף במד דלק בסיריונים ועדיף להיות עם מינימום 3 פסים. לאחר ההחלפה נראה שהרכב מניע ומתפקד כראוי, אעדכן אם משהו ישתנה. שאלתי לגבי פילטר חמצן\דלק, נאמר שהכל נקי ואין צורך להחליף.
  6. היי, לפני מספר חודשים הייתה בעייה חוזרת ברכב - לאחר נסיעה וכיבוי, אם מניעים תוך חצי שעה - אוטו היה מניע וישר נכבה. לאחר כרבע שעה המתנה עם רכב כבוי היה מסתדר. אחרי כמה שבועות האוטו הפסיק לחלוטין להניע חזרה, גם אחרי המתנה של מספר שעות. הגיע מוסך נייד של שגריר והצליח להניע נקודתית ע"י משחקים בדוושת הגז והתזת ספריי על המצערת, אמר שחשד לבעייה בהזרקת דלק. בבדיקה במוסך הבעייה לא השתחזרה אך בוצע ניקוי מצערת וניקוי פלאגים + תוסף ניקוי לדלק כצעדים מונעים. בבדיקה של הקודן נמצא תקין. לאחר כחודש מהתיקון אותה בעייה בתצורה קצת שונה - בהנעה תוך כחצי שעה\שנה מנסיעה וכיבוי האוטו, הרכב משתעל ובקושי מניע, נשמע ספק כבוי ועומד על 500 סל"ד. בהנעה הראשונה ומאוד רעד כאילו לא מגיע דלק לרכב (סתם ניחוש שלי), בסרטון לא משתחזר. בהאזנה מקרוב נשמע גם רעש מהמנוע של "טססס" של אויר או משהו בורח. לפני שאני חוזר שוב למוסך , יש רעיון למה יכולה להיות הבעייה? מצרף סרטונים. יכול להיות שזה קשור לטיפול תקופתי לקוי? או שאין קשר? האוטו עם כ192K ק"מ. עבר טסט + טיפול סביבות דצמבר - ינואר, אם יש צורך אוכל לבדוק מה בדיוק נעשה. אשמח לכל כיוון שיוכל למזער את עלות הביקור הבא במוסך! 853468421_WhatsAppVideo2021-05-10at17_35.11(1).mp4 840913419_WhatsAppVideo2021-05-10at17_35_11.mp4
  7. היי, כרגע אין לי איך לבדוק לחץ גבוה\נמוך.. בדקתי טמפ' מזגן לפי מה שאמרת: אחרי שהמנוע התחמם עמדתי חמש דק עם ונטות מרכזיות בלבד פתוחות בכוח וקור המירביים והטמפ' הייתה 6.5-7 מעלות. הטמפ' באוטו היה 20.5 מעלות ובחוץ היה 31. אבל, אחרי שקפצתי לסופר, כל הדרך הביתה המזגן היה על מקסימום והאוויר שיצא היה פושר מינוס. שמתי לב שלפעמים לחיצה על דוושת הגז מגבירה קצת את הזרימת אוויר, לא יודע אם זה משנה. רק אחרי משהו כמו עשר דק' המזגן התחיל טיפה להתקרר, ועדיין היה הרבה פחות קר מלפני כמה ימים. לפני הטיפול האוויר היה יוצא קפוא במיידי. כמו-כן נגעתי כשהמזגן היה דלוק בצינור לחץ נמוך שנכנס למדחס, הוא היה קר אבל לא בטירוף. הצינור לחץ גבוה גם היה חם, אבל לא ברמה שאי אפשר לגעת בו. בהערכה גסה סביבות 40 מעלות. כמו שאמרתי בתגובה הקודמת, לפני כן גם שהמאוורר היה כבוי אבל AC היה דלוק היה יוצא אוויר ממש קר ללא זרימה מהוונטה, עכשיו לא יוצא כלום. אני שוב מדגיש שהשאלה שלי היא לא "האם אובייקטיבית המזגן מתפקד בסדר", אלא מה יכל לגרום לזה שעכשיו הוא מתפקד הרבה פחות טוב ממקודם. ההוצאה על האטימה של הצינורות + גז הייתה גבוהה ואני ממש מתבאס עכשיו ללכת שוב למזגניסט שייקח לי עוד בוכטה של כסף על דיאגנוסטיקה, בעיקר כי שום דבר לא התקלקל, רק הבדיקת נזילות והוספת גז..
  8. היי, תודה לכולם על התגובות. חשוב לי לציין שהשאלה שלי היא לא רק "למה המזגן לא מקרר מספיק", אלא "מה יכל לקרות בטיפול ברכב (והוספת גז) שיכל לגרום לתפוקת המזגן לרדת?", מכיוון שלפני כן, חוץ מימים חמים מאוד, המזגן עבד מעולה. זה הדבר היחיד שרציתי לשפר. לתגובות הראשונות - נעשתה בדיקה לפני הוספת הגז (ע"י המכשיר שעושה ואקום וממלא גז) וכמות הגז הייתה 150ג. כרגע יש 300ג. (את ה300 ראיתי בעיניים בצג של המכונה אחרי שחזרתי למוסך - 0.3KG, את ה150ג לא ראיתי בעיניים.) גם ראיתי בשעון הכחול של הלחץ הנמוך שהלחץ עולה ל40PSI וישר יורד לסביבות 25 וחוזר על עצמו, ככה שמבחינת לחצים וכמויות גז נראה שהכל תקין. המוסכניק גם הזכיר את הפילטר מזגן, אבל כיוון שזה משפיע רק על כמות האוויר שיוצאת ולא על הטמפ' שלה (למיטב הבנתי), וזה לא השתנה, לא חשבתי שיש צורך לבדוק את העניין. אגב, לפני שהייתי במוסך, כשכפתור הAC היה דלוק אבל האוורור היה כבוי עדיין היה טיפה זרימה של אוויר מאוד קר מפתחי האוורור, אני אבדוק אם המצב עדיין כזה. יכול להיות אולי שהבידוד בין האוויר החם לקר נפגע? באשכול שצורף פה באחד התגובות היה אזכור של ספוג בידוד בין האוויר החם לזרימה הקרה, (אבל לא ראיתי שום חלקים שחורים שיצאו מהונטה). לגבי בדיקת טמפ', הבדיקה שביצעתי הראתה בממוצע 10 מעלות שזה מעל לC בגרף המצורף. אני אערוך שוב בדיקה בדיוק לפי ההוראות כדי לקבל תוצאות יותר מדוייקות ואעדכן, תודה.
  9. היי, יש לי בעיה ברכב שאני לא מצליח להסביר אותה. אקדים ואומר שחיפשתי שרשורים דומים ולא מצאתי. יש לי דייהטסו סיריון 2008, מנוע 1.3 (מסוג M3 אני חושב) כבר שנתיים, וחוץ מטיפולים שנתיים מעולם לא היה איתו שום בעיה. לפני שבוע בעליות של ירושלים, ביום חם מאוד, המזגן הפסיק לעבוד, ווכמה שניות אחרי זה שמעתי קול של פיצוץ מהמנוע ומסתבר שכל הנוזל במיכל של הנוזל קירור התחממו ממש, הפקק של המיכל של הנוזל קירור עף למעלה וכל הנוזל התאדה. יצאו מלא אדים מהאוטו, אבל הנורת אזהרה של המנוע לא נדלקה עדיין. עצרתי ישר בצד ולקחתי את האוטו למוסך כדי לבדוק את העניין. מסתבר שהקפיץ שסתם של הקירור (המכסה שמבריגים על הצינורות) היה שבור וכנראה נכנס דרכו אוויר, הבנתי שיכול להיות שזה מה שגרם להכל להתחמם. כמו כן בוצע בדיקת נזילות בלחץ, חוץ מכמה אטמים שהוחלפו הכל היה תקין. כמו"כ הוחלף טרמוסטט. עכשיו לבעיה: המזגן באוטו עובד מעולה, מקפיא את החיים, אבל בימים חמים (30+ מעלות) הוא עובד חצי כח. ביקשתי על הדרך מהמוסכניק שיבדוק את זה. הוא ראה שכמות הגז באוטו היה חצי ממה שצריך (150ג במקום 300), אז הוא הוסיף גז ועל הדרך הכניס חומר אוטם שמונע בריחת גז. על הדרך הוא ניקה גם את המעבה ואת הרדיאטור. כשבאתי לאסוף את האוטו אחרי הטיפול (בדיקת נזילות + טיפול במזגן), שמתי לב שהמזגן עובד הרבה פחות טוב. הוא עדיין קירר, אבל לא הקפיא. לפני הטיפול הקור היה מתחיל ישר, ועכשיו לוקח משהו כמו 10 שניות עד שאוויר קר מתחיל לצאת. האוויר יוצא בצורה זהה בעמידה ברמזור ובנסיעה. יש לפעמים תוך כדי נסיעה כמה שניות שבה יוצא אוויר פחות קר ואז הוא חוזר לעצמו. בכל מקרה חזרתי למחרת למוסך, הוא בדק לחץ יניקה שהיה תקין 20-40PSI, הוסיף שמן למדחס וכן בדק שכמות הגז בדיוק על 300, אבל אני עדיין מרגיש שהמזגן מקרר הרבה פחות טוב ולא מצליח להבין למה. בדקתי עם מדחום (תקעתי כמה ס"מ לתוך הונטה) ומצאתי שהטמפ' של המזגן ב2 הונטות המרכזיות הוא בין 9-11 מעלות (בערב), ובצדדים סביבות ה12 מעלות. כנראה שלפני כן הוא היה ב4-6 מעלות, למרות שלא בדקתי אז אני לא יכול לוודא. אני מניח שזה גם רלוונטי - הזרימת אוויר במזגן לא השתנה (רק הטמפ'), וכן המאוורר פועל כשהמזגן דלוק. בעמידה עם מזגן דלוק המדחס מסתובב ומפסיק לסירוגין כל דקה שתיים, ואחרי בערך רבע שעה של הפעלת מזגן הוא נשאר דלוק לפרקי זמן יותר ארוכים. הדברים היחידים שאני יכול לחשוב עליהם משיטוט באינטרנט זה שאולי אין איטום טוב ומתערבב אוויר חם באוויר של המזגן, או שאולי יש קשר לטרמוסטט שהוחלף. יש משהו בתהליך של בדיקת נזילות בלחץ והחלפת תרמוסטט שיכול להשפיע על זה ? יש למישהו מושג מה זה יכול להיות? זה ממש מתסכל.. תודה!
  10. היי, אין לי כ"כ ניסיון ברכבים עדיין (קניתי אתמול רכב ראשון), אשמח לעזרה: קניתי אתמול סיריון 2008 יד שנייה. בבדיקה בקומפיוטסט מצב השילדה הראה תקין, אבל בנסיעה בינעירונית שמתי לב שההגה נמצא תמיד בסטייה שמאלה בנסיעה ישרה (כשההגה ישר, הרכב פונה ימינה) מעבר לזווית שאפשר להתרגל אליו. הלכתי הבוקר לכיוון פרונט כדי שיסדרו את זה ואמרו לי אחרי בדיקה שיש חופש בבולג'וינטים ולכן יש צורך להחליף משולשים קומפלט לפני הכיוון (אי אפשר להחליף רק אותם כי הם מחוברים). חלקי חילוף עולים 250 למשולש+עבודה+מע"מ. (טורקי, לא סיני). הבעלים הקודמים החליפו משולשים (לא יודע איזה סוג) לפני שנה וחצי (ינואר 14). הם הראו לי בערך שאפשר לנענע את הגלגלים ויש שם חופש, אבל לא ידעתי מה לחפש. כמה כל הסיפור הזה נראה הגיוני (והמחיר) ? אשמח לתגובות של אנשים שקצת יותר מבינים.. תודה!
×
×
  • תוכן חדש...