שלום לכולם,
ברשותי טויוטה קורולה 2001 vvti. מלפני כחצי שנה הוחלף לה מנוע ומאז החלו הבעיות עם הסלד.
לאחר ההנעה כשהמנוע קר הסל"ד גבוה ותקין, אך לאחר שהמנוע מתחמם מעט ומגיע לבערך 1/8 מסקאלת חום המנוע, הסל"ד נהיה לא יציב.
החוסר יציבות מתבטא בעיקר במעבר הילוכים - כשהרכב מעביר מהילוך ראשון לשני (והסל"ד יורד), אם אני לא אחזיק קצת את הרגל על הגז הסל"ד יכול לצנוח לסביבות 100~200 סל"ד ולעיתים גם המנוע נכבה. לאחר שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה הבעיות מפסיקות ואפשר ליסוע רגיל.
חשוב לציין שזה קורה רק כשהמנוע קר לחלוטין - אם נסעתי מלפני שעה וחצי והמנוע עוד חם טיפה הבעיה לא תתקיים. כמו כן, מדי פעם נדלקת הנורית check engine (דיאגנוסטיקה העלתה שזה חיישן תזמון שסתומים אך לדברי מוסך אין קשר)
אשמח לעזרתכם כי לא בא לי סתם להחליף מנוע צעדים
בתודה,
דור