חברים שלום,
ברשותי אופל קורסה שנת 96, גיר אוטומטי,
דגם מנוע: X14XE
לפני כשבוע החלה להידלק נורת ה- CHECK ENGINE, הנורה נדלקת מיד כאשר "נותנים גז" (ונשארת דולקת).
הוצאתי את קוד השגיאה (47) המורה על התקלה: "Linear exhaust gas re-circulation (EGR) position n/a".
תופעות נוספות אשר מורגשות (אשמח שתתקנו אותי אם אני טועה - נראות קשורות לשסתום ה- EGR) הן:
1. לאחרונה, לעיתים, החל המנוע משתנק בעת הנסיעה (עפ"י רוב בתחילתה עד שהמנוע מתחמם)
2. זמן התגובה בין הלחיצה על הגז ובין ההאצה יחסית ארוך (באופן דומה - תחילה משתנק ואז מאיץ)
שאלותי לכם הן:
1. האם נראה לכם שהתופעות שתיארתי אכן קשורות לשסתום ה- EGR?
2. אם כן - האם כדאי להחליף את השסתום / לנקות אותו ולשים 'מכסה' חדש / לאטום אותו?
3. אם מומלץ לנקות אותו - האם ישנה דרך מוכרת ויעילה לכך?
הייתי רוצה לבצע את התיקון לבדי כך שאם יש מישהו שהתנסה בכך ויוכל מאט להכווין אותי איפה נמצא בדיוק השסתום (לא הצלחתי למצוא אותו..) - אני אודה לו מאוד!