שלום
מבקש לקבל מידע בנדון .
רקע - אני מתכנן לנסוע לחו"ל (אירופה) לתקופה של 6 חודשים בשנה ( מפוצל לשתי תקופות של 3 חודשים כל פעם ) במשך 10 שנים ( רק שנישאר בריאים ) . בהעדרי מחו"ל הרכב יהיה מאוחסן אצל חברים או במחסן יעודי בשוויץ.
את הרכב אני מתכנן לרכוש בבלגיה ( נחשבת למדינה זולה ברכבים ) אם יש ידע/המלצה על מדינה אחרת אשמח לשמוע ( מדובר על רכב 4X4 מסוג TOYOTA ) ומתכנן לטייל בכל מדינות אירופה במשך 10 שנים עם קארוון .
השאלות שלי מתייחסות לכמה נושאים :
1. ביטוח - האם אפשר לעשות בחו"ל ביטוח לרכב כאשר אני אזרח ישראלי ואין לי אזרחות אירופית כל שהיא ?
- האם אפשר "להקפיא" את הביטוח בהעדרי ,קרי הרכב באחסנה ?
2. טסט - האם המושג הזה קיים בחו"ל (מהניסיון שלי , בדרום אפריקה , טסט עושים פעם אחת בקניה בלבד) ומה עלויות ? סדר גודל?
3. מיסים לרכב חדש - מה העלויות ואיזה ? כתושב חוץ ולא אזרח אירופי , האם יש בעיה ? אם אני אזרח ישראלי אני יכול לקבל פטור ממע"מ (VAT )?
4. רישום הרכב - האם יש בעיה לרשום את הרכב על שמי ? ( אני לא אזרח אירופאי)
תודה לכל מי שישיב לשאלות אלו ו/או לחלקן.
יום דבש
אורון