Jump to content

מירה מרקוס

  • הודעות

    4
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי מירה מרקוס

  1. אנשים יקרים, אני שמחה לבשר שאחרי דין ודברים עם שלמה סיקסט, ואחרי פרסום בפייסבוק ופניות של כמה כתבים.., הוחלט להחזיר לי את מלוא הסכום שהוסף במעמד ההחלפה. הלוואי שכל עוולה צרכנית תסתיים כך...
  2. שלום לכל המגיבים ותודה על התגובות. אני אשתדל להגיב לרוב התגובות ולשפוך קצת יותר אור על המקרה. נכתב כאן שבטח הייתי צריכה להוריד במחיר כי המחירון ירד או כי קרה משהו לאוטו בין מועד החתימה למועד ההחלפה. לא כך הדבר. ההחלפה נקבעה למועד שבו המחירון עדיין תקף בדיוק כדי להמנע מהורדה, ולא קרה כלום לאוטו בין לבין. מה שקרה הוא שבמעמד החתימה הגעתי לשלמה סיקסט וסיפרתי בשקיפות מלאה את כל קורות האוטו: סיפרתי שהייתה לאוטו תאונה קשה ביד לפניי לפני כחמש שנים ואפילו הראיתי להם את הבדיקה של האוטו כשאני קניתי אותו (מה שאני ממש לא מחויבת לעשות). כמו כן הבאתי ספר טיפולים מלא ומפורט שמראה כל מה שהאוטו עבר בשנים האחרונות. הוצעה לי הצעת מחיר לטרייד אין נמוכה משמעותית מהמחירון ואני הסכמתי משום שהאוטו עבר תאונה. הבדיקה הוקראה לסוחר מכוניות טלפונית ופוקססה לו. כשהגעתי להחלפה, הסוחר טען שהוא לא ידע מכל הדברים הללו, וניסה להתמקח שוב על המחיר. מה שאבסורד הוא שהסוחר התמקח מולי, כשאני בעצם חתמתי על עסקה עם שלמה סיקסט, ושלמה סיקסט לא הסכימו להתערב. הדבר היחיד שהם אמרו לי זה שאני צריכה לנהל משא ומתן מחודש עם הסוחר. לגבי חוק לשון הרע החדש - התייעצתי עם עורכת הדין שלי לפני שפרסמתי את המכתב (כי הוא מתגלגל גם בפייסבוק בתפוצה רחבה, ואני אשמח אם תפיצו גם). לא ניתן לתבוע אותי אם אני כותבת אמת. וכל מה שכתוב במכתב הוא אמת לאמיתה. שאלתם גם למה לא ביטלתי את העסקה. אני שואלת את עצמי את אותה שאלה... לא נעים לחשוב שאני מחויבת לשנתיים וחצי הקרובות לחברה שהתנהגה כך אליי. המצב בפועל היה שהמפתחות של האוטו הישן היו אצל הסוחר, המפתחות של החדש היו אצל שלמה סיקסט, והביטוח כבר הועבר לאוטו החדש. לא יכולתי לדמיין לחזור הביתה עם האוטו הישן ולהתחיל שוב את כל התהליך. אבל, יכול להיות שאם לא היה מופעל עליי לחץ כל כך כבד וההתנהלות לא הייתה בריונית - הייתי נוהגת אחרת ומפוצצת את העסקה. המכתב הופץ גם לכתבים שונים בנושאי צרכנות ורכב וחלקם כבר חזרו אליי עם התעניינות. אני מקווה שייצא מזה משהו כי אכן התקשורת יכולה לעזור בנושאים כאלו. גם מבחינת עשיית צדק מבחינתי וגם מבחינת להתריע לאנשים אחרים. אני מצטערת על התגובה הארוכה, היה לי חשוב שתדעו את הפרטים במלואים, מירה
  3. רוב האנשים שמחליטים להחליף את הרכב שלהם מתבאסים מהעובדה שצריך עכשיו להתמודד עם כל מיני "מאעכרים" שבאים לראות לך את הרכב ולהתמקח איתך עד המוות. כמי שלא מבינה יותר מדי במכוניות, רציתי אופציה קלה, שלא דורשת ממני להתעסק עם כל מיני מתענייני מכוניות נלוזים –והחלטתי ללכת על ליסינג פרטי של שלמה סיקסט. הבעיה היא, שמסתבר שבלא יודעין נכנסתי בדיוק למלכודת של התעסקות עם סוחרי מכוניות נלוזים. הגעתי למשרדים הצחורים של שלמה סיקסט והוצעה לי עסקה הכוללת טרייד-אין של הרכב שלי תמורת זיכוי במקדמה על האוטו החדש. הם ציירו תמונה שהכל הולך להיות קל, נחמד וחברותי. בדיוק התחושה שהייתי צריכה בתהליך של החלפת האוטו. תוך שעה כבר סיימתי לחתום על כל המסמכים והוסבר לי שכשהרכב החדש יגיע אני רק צריכה להביא את הרכב הישן למגרש, ולקחת את המפתחות של הרכב החדש. כל שאלה ששאלתי נענתה באווירה של הסלוגן שלהם: "תמיד כן". להפתעתי, כשהגעתי להחליף את הרכב, חיכה לי סוחר מכוניות חיצוני לחברה, שהתחיל להתמקח איתי על המחיר שהוסכם תמורת האוטו. כשאמרתי לו שהעסקה כבר חתומה, הוא התקשר לשלמה סיקסט והתלונן שעל האוטו יש שפשופים ובעיות אחרות (הכל נאמר בגילוי מלא בעת חתימת ההסכם). כך נוצר מצב שהמפתחות של האוטו הישן שלי היו אצל הסוחר מכוניות, והמפתחות של האוטו החדש היו אצל שלמה סיקסט. ואני באמצע. לאחר שהתלוננתי בפני מספר פקידים על כך שאני לא אמורה לנהל משא ומתן עם סוחר המכוניות, הרי חתמתי על עסקה מול שלמה סיקסט, נאמר לי חד וחלק - על ידי המנכ"ל של החברה - שאם אני לא מוסיפה כמה אלפי שקלים לעסקה –הם יבטלו לי אותה. לאחר משא ומתן נוראי וסחטני, קיבלתי את האוטו החדש רק לאחר שהוספתי כמה אלפי שקלים לעסקה בניגוד לסכום שהוסכם עליו במעמד חתימת ההסכם. התחושה שלי הייתה שנעשה לי אמבוש: במעמד חתימת ההסכם – הכל היה "תמיד כן", ואילו במעמד ההחלפה –הכל היה "תמיד לא". הפרסום שלהם לליסינג הפרטי מספר סיפור אחר לגמרי והם לא עומדים בהתחייבויות שלהם. אם ככה שלמה סיקסט מתייחסים ללקוחות שלהם, עדיף להגיד להם מלכתחילה "תמיד לא" ולא להיכנס איתם להתקשרות כזו.
×
×
  • תוכן חדש...