Jump to content

רונן יצחק

  • הודעות

    32
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי רונן יצחק

  1. דווקא רעשים אין. אך הרכב מורגש על מהמורות (מחייב שיהיו רעשים במתלים ניזוקים?) אולי אני פשוט לא זוכר טוב ותמיד זה היה כך על מהמורות גדולות. גם ווידאתי שלחץ הצמיגים הוא לחץ נוחות. ואיך אתה מתחיל נסיעה על 4 בלי שהרכב ייכבה?
  2. זה העניין, הם בדקו, נטען שהכל בסדר, אבל אני לא הכי סומך על היסודיות והמקצועיות שלהם. ויכול להיות שאני טועה. האם מה שתיארתי הוא סימן למתלים שנפגמו כתוצאה מנסיעת מהירה על במפר?
  3. סיפרתי כאן שבטעות נסעתי במהירות גבוהה על במפר, זה היה בעוצמה. לא הייתי בטוח האם המתלים ניזוקו. האם אחד הסימנים של זה זה הרגשה בולטת יותר של המהמורות על הכביש? מכיוון שאני לא בטוח האם זה היה אחרת לפני הטעות שלי, אשאל: איך בודקים תקינות של מתלים? איזה עוד סימנים קיימים? איך בודקים זאת במוסך, וכיצד מתקנים זאת במקרה של נזק? מחליפים מתלים? מה עלותם? יש לי'ספארק', כאמור. ועוד דבר: יכול להיות שמתחיל נסיעה בהילוך שני בלי שהרכב ייכבה? האם זה סימן למשהו לא תקין?
  4. אני יודע זאת. כאמור, בזכות ההסבר ההוא שלכם עכשיו, היועץ ב-UMI הסביר לי שהלחץ צריך להיות 39, על אף שבספר הרכב (ובמדבקה שעל הרכב עצמו) מצוין שהלחץ המקסימלי צריך להיות 35 (אקולוגי). הסברתי זאת ליועץ, אך התעקש על 39. איך הפער מוסבר? ו-39 זהו לחץ אקולוגי? רגע, אם לוחץ על בלם בניוטרל אני שורף יותר מאשר לוחץ על בלם בהילוך עם קלאץ' לחוץ? וברמזור לא מומלץ להמתין בניוטרל כדי לאפשר מנוחה לרגל? האם שחיקת המיסב בלחיצה בניוטרל נכונה רק כשהרכב נע? ז"א, בעמידה לא תהיה שחיקה? תודה רבה, היום התחלתי ליישם. ואני לא מרגיש שהשליטה על הרכב פוחתת, כפי שהוצע כאן. הבלם מתפקד במקרה חירום, וגם ההגה. ומקרה צורך, אני יכול מיד להעביר להילוך. גם ככה אני מעביר לניוטרל כשהרכב במהירות נמוכה יחסית, לקראת עצירה. אין סיכון, לדעתי. ניסיתי את זה, ומסתבר שזה לא הפתרון לבעיה שלי: היום בבוקר נלחמתי עם הגיר שוב, למרות שהרכב היה במוסך ונאמר שהגיר תקין לגמרי (זה קורה לפרקים, ולהם זה לא קרה). אני כל פעם מנסה גישות חדשות כדי לאתר את הטעות שלי. אולי לא משכתי את הידית עד הסוף ימינה, לפני שהורדתי למטה. בינתיים, הולך לי טוב בגישה הזו. אעקוב. עוד דבר: קראתי פה פעם שיש להחנות כשהגלגל ישר, אחרת תיגרם שחיקה של הצמיג לאורך זמן, אבל כדי לנעול את ההגה הגלגל הוא מטבע הדברים נמצא בזווית חדה. זה לא מהווה בעיה? ועוד: כמעט על כל כביש, כשההגה ישר ואינני אוחז בו (לשם בדיקה, אני לא נוהג כך), אז הרכב סוטה בהדרגה לכיוון ימין. זאת למרות שלחץ הצמיגים נכון ושווה בכל הגלגלים, ולדברי היועץ במוסך שבדק את הפרונט, אין בעיה של כוונון. האם ייתכן שכבישי הארץ עקומים באופן נוטה לימין? תמיד זהיר, פשוט זו הייתה סיטואציה של עקיפה, נסעתי נגד כיוון התנועה ומלחץ, שכחתי שהכביש מלא באמפרים. איך עפתי. למרבה המזל, המתלים לא ניזוקו (אני לא מזהה איזשהו פגם במהלך הנסיעה, והמוסכניק ב-UMI גם אישר שלא קיים). תודה רבה לכולכם!
  5. 1. הלחץ הזה נכון בפרט כשהרכב נע, כן? אני מבין שלכן עדיף להעביר לניוטראל במקום להשתמש במצמד. מה אלה המיסבים בעצם? מה יכול להיגרם אם ייזוקו? מה עלות החלפתם? 3. אם זה רק 20 ש"ח, אז אני מניח שאתה צודק 4. למה כוונתך לנפח צמיגים ולעקוב אחרי הירידה? 5. תודה. אנסה (למה זה נתקע? זה דבר שקורה לעתים בגיר הידני?)
  6. תודה רבה, יולי 1. אך אם אחזיק קלאץ', זה לא בעייתי כן? לא ייגרם נזק? ותדה על הטיפ של הניוטראל. 2. אני מניח שזה משתנה מרכב לרכב. אז ברגע שהמנוע נותן סימנים (כגון רעש או רעד), אז אני מניח שמשכתי יותר מדי. אני מניח שככל שההילוך יהיה גבוה יותר, כך צריכת הדלק תהיה חסכונית יותר, לכן כדאי למשוך הילוכים גבוהים עד שהמנוע מאותת להוריד. 3. תודה. בפקקים ממושכים אני סוגר מזגן ופותח חלונות. קיוויתי להמשיך להפעיל מזגן. 4. לרעשים כוונתך במהמורות או באמפרים? לפ מה שראיתי, הגלגלים הקדמיים איבדו אוויר. 5. גם לא תמיד מצליח לשלב להילוך אחורי, הוא לא מספיק חלק או שנתקע באמצע. זה קורה לפרקים. קורה למישהו? בנסיעות הראשונות היה לי תפעול שגוי עם הידית (ניסיתי לשלב להילוך אחורי במהלך נסיעה במהירות גבוהה - הייתי רגיל שכך משלבים להילוך חמישי ברכב קודם), אז אולי זו הסיבה? השארתי את המכונית היום במוסך של UMI עם רשימת דברים לבדוק, כולל תקינות מתלים, וגם החלון האחורי הימני לא נפתח לי. מחר היא תחזור אליי. ראיתי ב-UMI ספארק שכולה ניקלים, כולל דש בורד (אזור כפתורי המזגן ורמקולים). זה ממש הוסיף למראה שלה, למרות שכמה מכם הבעתם רתיעה מכמות מוגזמת של ניקלים. הייתי מזמין, לולא עלות הערכה היא 2500 ש"ח.
  7. שלום. 1. האם יכול להיגרם נזק למצמד (קלאץ') אם מרבה להשתמש בו כדי לאפשר תנופה טובה יותר לרכב בזמן ירידות, לפני רמזורים אדומים וכן הלאה, כדי לחסוך בדלק? נניח, מרחוק יש רמזור אדום, אז מרפה את דוושת הגז ומשתמש במצמד כדי לגרום לגלישה חלקה עד לרמזור (שדי רחוק, כאמור). 2. האם עלול להיגרם נזק לגיר אם מושכים הילוכים גבוהים? למשל, נוסע במהירות גבוהה בהילוך חמישי, ואז יורד במהירות אך לא מתקן את ההילוך בהתאם. האם להפך כן מזיק (מעעבר לבזבוז הדלק)? ז"א, מתחיל במהירות נמוכה בהילוך נמוך, וכשעולה במהירות לא מתקן בזמן להילוך גבוה. 3. האם שימוש במזגן שורף יותר דלק, בלי קשר למהירות הנסיעה? כי ידוע שחלונות פתוחים במהירות של 80 ומעלה מבזבזים יותר דלק, לכן תוהה האם מזגן שורף יותר דלק גם במהירות נסיעה נמוכה. 4. כשעקפתי משאית, האצתי במהירות ולא הבחנתי בבאמפר שמולי, והרכב קפץ בפראות. איך אדע האם המתלים ניזקו? מה הסימנים? על פניו, נראה שהכל תקין. יש לי 'ספארק'. תודה רבה.
×
×
  • תוכן חדש...