Jump to content

cocus

  • פרסום הודעות

    71
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

1 נייטרלי

אודות cocus

  • דירוג
    נהג חדש (> 40 הודעות)
  1. שלום, היום הייתי במוסך מורשה רנו ושם ביצעתי טיפול ראשון לרנו קדג'אר לאחר 17,000 ק"מ. הופתעתי לגלות בקבלה שחוייבתי גם בגין תוסף בנזין. תמיד הייתי בטוח שזה מיועד לטרנטות מלאות ג'יפה במכלולים שמתקשות לעבור טסט, יש איזשהו היגיון לשים את זה ברכב עם כ"כ מעט ק"מ שבמילא פטור מטסט? תודה, נועם.
  2. שלום, אני גר בכפר עוספיה בפסגת הכרמל. לאחר לא מעט שנים פה עדיין אני מתקשה להתרגל לתרבות הנהיגה כאן. לפני מספר חודשים נצבעו רוב החניות בכביש הראשי בכחול-לבן. לדעתי הכפר הדרוזי/ערבי היחיד עם כחול לבן. בפועל, אף אחד מעולם לא קיבל כאן קנס, ורכבים רבים חונים הפוך ב-90 מעלות ולמעשה תופסים 2 חניות מלאות. גם מצפצפים על הכחול לבן ועוד עושים זאת בהפגנתיות. כל המדרכות מלאות רכבים חונים, כאשר אני עושה הליכה בערב בכפר אני חצי מהזמן באמצע הכביש. הולך רגל לא יכול לעבור במדרכות ובטח לא כסא גלגלים או עגלה עם תינוק. יש מחסור חמור במעגלי תנועה, יש צמתים שמגיעים אליהן רכבים מ 3-4 כיוונים בשיטת "הראשון זוכה" או מי שמצליח להדחף. לפעמים כמעט נוצר מצב של דד-לוק, כמה רכבים באמצע הצומת, כל אחד פונה לכיוון שונה וכולם חוסמים את כולם. כמה כבר עולה להקים מעגל תנועה? אני לא מדבר על רמזור, זה כבר הייטק שאולי יגיע לכאן רק עוד 30-40 שנה. פרט לכביש הראשי רוב הכבישים כאן ברוחב של לא יותר מרוחב של 2 מכוניות. רכבים חונים גם בצד ימין וגם בצד שמאל וכך כל הנסיעה בזיג-זג. ברגע שיש מספר רכבים שנוסעים בכיוונים מנוגדים, בכיוון אחד התנועה נעצרת עד שהכביש יתפנה לטובת התנועה בכיוון הנגדי. היום רכב מסחרי שחנה חסם 60% מרוחב הכביש ואני פחדתי לנסות לעבור. אין לי מצלמות 360 וקשה לי לתמרן על הסנטימטר. כולם שעות צפרו ובסוף בעל הרכב טרח להזיז אותו מעט קדימה. בשביל לחסוך 30 מטר הליכה אנשים יהפכו את הכביש לגיהנום. בנוגע לעקיפות המצב כמובן גם על הפנים - אין יום שרכב לא בא מולי לאחר שהוא עקף רכב אחר ואז כל מה שנשאר לי להגיד זה שמע ישראל. רכבים עוקפים אותי בלי סוף רק כדי להיות בפקק הקרוב לפניי ולא מאחוריי. על איתות אין מה לדבר. ישנו בכפר כביש בעל נתיב אחד ולצידו שול יחסית רחב. משום מה, גם כשהכביש ריק, רכבים רבים יורדים לשול וכשהוא נגמר הם חוזרים לנתיב. אליי באים בטענות שאני מתקשה בתמרון ברחובות צרים בזמן שמכוניות רבות נמצאות עם 4 גלגלים מחוץ לנתיב. אם אתה על הנתיב בנקודה שבה השול נגמר, סיכוי גבוה שרכב יעיף אותך מהנתיב ששייך לך. אני לעיתים מוצא את עצמי "עוקף" רכבים כשאני על הנתיב והם על השול. עקיפה פסיבית מה שנקרא. כיוון שהכפר בנוי מכביש ראשי אחד עם עסקים בצדדיו, השאר סמטאות, כל כמה מטרים רכב יוצא או נכנס לאנשהו. מצד אחד, בכביש הראשי זכות הקדימה היא שלי. מצד שני, קשה לעבור בו את ה-20 קמ"ש. אם זה היה תלוי בי - שכל מי שנכנס לכביש הראשי ישתלב רק כאשר הכביש פנוי ואף נהג לא נדרש להאט בגללו. כמובן שכל זה גורר פקקים איומים ונוראים. בדאלית-אל-כרמל העיר הגדולה השכילו לבנות כביש עוקף ובעספיא מתעקשים ללכת עם הראש בקיר. ובנוגע לסטטיסטיקה - אחוז ההרוגים הלא-יהודים גבוה לאין שיעור מההרוגים היהודים, ביחס לחלקם באוכלוסיה. הייתי רוצה "להעניש" את כל הנהגים והמתכנני ערים בכפרים, אבל נראה שהם במודע מוכנים לשלם את המחיר של איקס הרוגים בשנה רק כדי לשמר את תרבות הנהיגה שלהם. אם מוות זאת לא סנקציה מספיק מאיימת - אז מה כן? בנימה אופטימית זאת כולם מוזמנים לכאן בשבת להינות מפיתה דרוזית עם לבנה כמיטב המסורת. בברכה.
  3. שלום, אתמול נפגשתי עם אדם שמוכר סיטרואן C5 מודל 2007 והסכמנו, בגדול, על מחיר של 22,000 אש"ח. הרכב עם 138,000 ק"מ וצריך לעבור טסט בעוד 3 חודשים. צמיגי מישלין בני חצי שנה, האדם נראה אמין ויש לו קבלות של מוסך סיטרואן הרשמי. הוא מחזיק אותו 5 שנים ולפני כן הוא היה בליסינג. הצעתי לו 22,000 אש"ח כשידעתי שלפי יד2 המחיר המשוקלל הוא 32,700, ועכשיו גיליתי שלפי יד2 המחיר המשוקלל הוא 27,850 אש"ח. האם 22 אש"ח זה עדיין מחיר סביר לאור הסחירות של סיטרואן ומכירות רכבים בהרבה מתחת למחירון? כמה לדעתם הוא אכן שווה? תודה.
  4. יש לי מנוע דיזל 1900, 65 כ"ס. כשהייתי במוסך במת"מ לפני כמה ימים התלוננתי על כך שהרצועת אביזרים משמיעה רעש בבקרים, למרות שהיא רק בת כמה חודשים (לפני כמה חודשים היא נקרעה, אבל הנזק אז הסתכם רק ב-250 ש"ח). עכשיו הוא רק מתח את הרצועה. מה אפשר להסיק מזה? זאת פעם ראשונה שאני מטפל במוסך במת"מ (ואחרונה), אם הייתה לי איזושהי הוכחה שהוא גרם לנזק הייתי המאושר באדם.
  5. באתי הבוקר למוסך במת"מ ואמרתי לו שהבעיה לא נפתרה. הוא לא מצא בעיה בשום דבר אחר והחליט בדרך האלימינציה שצריך להחליף רדיאטור ותמחר את זה ב-1,200 ש"ח. נסעתי היום ממת"מ הביתה ובאמצע נסיעה צמוד לכלא דמון האוטו נכבה ומת! גרר הביא אותו למוסך בעוספיה שקבע שהרצועת טיימינג נקרעה ולתקן את זה יעלה אלפי שקלים, עוד לא ממש ברור כמה. 1. במהלך הנסיעה היום האוטו היה חם, אבל הנורה לא נדלקה וגם המזגן לא הפסיק לעבוד. יכול להיות שהאוטו התחמם וגרם לרצועת טיימינג להקרע למרות שאפילו לא הגעתי למצב שהנורה נדלקה (זה כאמור היה לא רחוק מזה)? 2. זה לא קצת חשוד שאחרי ביקור במוסך, שעד אז האוטו התחמם רק בנסיעות ארוכות, האוטו הגיע למצב שהוא מתחמם גם בנסיעות קצרות, ועוד יותר מזה - שהוא מת לגמרי? 3. איך בן-אדם אמור לשקם את עצמו אחרי שנופלת עליו הוצאה של אלפי שקלים? יש לי את הרכב פחות משנה, ממש לא התכוונתי להחליף אותו. האמצעי היחידי שלי להחליף אותו/לתקן אותו זה לקחת הלוואה, אין לי את האמצעים.
  6. שלום, כאשר אני נוסע אני נסיעות ארוכות המחוג של חום המנוע מגיע ל-3/4 מהסקאלה ונדלקת נורה שמתריעה שהמנוע חם. לא פעם גם המזגן מפסיק לעבוד (יוצא אוויר אבל לא קר) כאשר המנוע חם. בנוסף, הרכב מאבד מים, כל סופ"ש אני אני צריך למלא את המיכל. למרות זאת גם כאשר הרכב מתחמם עדיין יש מים במיכל יותר מהמינימום (אני בודק את זה לאחר שהוא כבר מספיק להתקרר והמים בגובה האמיתי), כלומר למרות שיש מים עדיין הרכב מתחמם. הייתי במוסך זאהר בעוספיה - טען שיש נזילה מהפקק של מיכל המים (הפלסטיק, עם MIN/MAX) והוא החליף את הפקק. לא עזר. במוסך ירכא אמרו בול אותו הדבר ושוב החליפו פקק. הבוקר הייתי במוסך מת"מ בחיפה ושוב החליפו פקק! כשיצאתי ממת"מ עליתי את העליה של בית-אורן והנורה הייתה ממש קרובה להדלק, והמזגן גם הפסיק לקרר בעליה. עוד יותר גרוע ממה שהיה לי עם הפקק הקודם. איך למען השם אפשר לתקן את זה כמו שצריך? תודה.
  7. הבעיה שבישראל יותר מדי אוהבים להפעיל הבהוב אורות מאחור, אתה נוסע בשמאלי 10 קמ"ש מעל המותר ומאחורה מתעצבנים שאתה לא 30 קמ"ש מעל המותר.
  8. איך יש שם אחלה שירות אם בזמן שאני ממלא דלק, אחד המתדלקים שואל אותי אם אני רוצה מגבים ב-20 ש"ח, במקום לספר לי שאני יכול לחסוך 30 ש"ח אם אעשה אצלהם מועדון? (עלאק לחסוך, פשוט לשלם את המחיר שרשום על השילוט ולא מחיר מונפץ שאף אחד לא ממלא בו בשום תחנה בארץ)
  9. היום בבוקר ראיתי שיש לי מעט דלק ונסעתי לאיזור התעשיה ליד הצ'קפוסט כדי למלא דלק. ראיתי תוך כדי נסיעה את תחנת הדלק תפוז ודרך הכביש ראיתי בגדול באותיות קידוש לבנה "סולר 7.05". נכנסתי לתחנה ומלאתי דלק. בדרך לעבודה אני מסתכל על החשבונית ופתאום אני מגלה ששילמתי 7.65 ש"ח לליטר, סך-הכל כ-30 ש"ח יותר לעומת תעריף של 7.05. אחרי העבודה עברתי שוב ליד התחנה והסתכלתי טוב-טוב על השלט מהכביש הראשי, ואז ראיתי שכתוב בקטנטן "למזומן". נכנסתי לתחנה ובפנים היה "תעריפון" והיה רשום שם 7.05 למזומן ו-7.13 לאשראי. ניגשתי למוכרת בחנות הנוחות ושאלתי אותה "כמה עולה ליטר סולר?" והיא השיבה לי "7.13 ש"ח". הראתי לה הקבלה מהבוקר ושאלתי אותה למה לכל הרוחות שילמתי 7.65. תשובתה "7.13/7.05 אלה מחירים רק לחברי מועדון, לא העברת כרטיס של מועדון." אמרתי בכעס "מאיפה לי לדעת על המועדון שלכם?! תדלקתי בתדלוק עצמי, אף אחד לא התעניין אם יש לי מועדון או לא. תסתכלי על המחירים כאן, לא רשום מילה על חברות מועדון!" היא לוקחת אותי ללוח של המחירים ומראה לי שכתוב בקטנטן בצבעים מטעים "כ.מועדון". בן-אדם נורמלי בחיים לא היה שם לב לזה, גם שבחנתי את הלוח לפני שניגשתי אליה לא ראיתי את זה. תשובתה "ככה זה היום, בכל מקום יש אותיות קטנות, גם שאתה הולך לסופר זה ככה.." לסיכום: 1. כל אדם שנוסע על הכביש הראשי ורואה את השלט מבין שליטר סולר עולה 7.05 ש"ח. 2. כל אדם שצופה על לוח המחירים בתוך התחנה מבין שליטר סולר עולה 7.05/7.13 ש"ח. 3. כל אדם שממלא בתדלוק עצמי ואף אחד לא מדבר איתו על כלום וגם לא על מועדון, משלם 7.65 ש"ח - מחיר שלא כתוב על שום שלט. נכון, לא הסתכלתי על התעריף על הצג תוך כדי התדלוק, אבל זה לא אומר שצריך לרמות אותי.
  10. מצטער שאני מתעסק בדברים השוליים ולא בענייני המנוע והסחיבה, כי אם יש משהו שיש לי סיכוי לתקן לבד, או שיתוקן בכלל, זה הרדיו. נאמר לי אתמול שמה שמפריע לרדיו זאת התושבת של הרדיו המקורי, היא יחסית קשיחה. צריך לעקור אותה? איך מומלץ?
  11. הרכב לא טורבו ואכן עם 65 כ"ס, ועם זאת אני לא רואה אותו עולה לי-ם ב-85 או בפרוייד ב-80. האוטו עבר בדיקה לפני קניה, הקומפרסיה יצאה בינוני (אמרו לי שמ-4 עד 10 זה תקין, ואצלי זה 8, וזה סביר לאור הקילומטארז'. אני אפילו לא יודע באיזה יחידות מדובר). לא נתנו לי שם סיבה להבין שהוא יסחוב פחות לעומת בני גילו. טיפול תקופתי הוא עבר לפני כ-5000 ק"מ. בנוגע לרדיו - אפשר לחתוך את הגומי הזה? בטוח?
  12. היי, התחדשתי ברכב הנ"ל (קנגו 2005, 228 אלף ק"מ, 1900 סמ"ק דיזל) ויש לי 2 שאלות. 1. אני גר קרוב לאוניברסיטת חיפה, ובעליות מהצ'קפוסט האוטו לא עובר רק ה-70 קמ"ש, וגם זה רק שהוא על הילוך שלישי והוא מתאמץ. ברביעי הוא לא עובר את ה-60. תקין, לאוטו הזה? 2. קניתי רדיו-דיסק לרכב, הרכבתי אותו והוא עובד. הבעיה שלא הצלחתי להכניס אותו עד הסוף לתוך הפתח שלו, נראה שיש בקצה איזשהו גומי שמונע ממנו להכנס עד הסוף. הרדיו הקודם שהיה בו כן נכנס טוב, הוא היה פחות עמוק כנראה (זה לא רק הרדיו, זה גם הגודל של התקע שמתחבר אליו מאחור). מה ניתן לעשות? תודה!
  13. אם זה הפתרון היחיד, ולאור השווי של הרכב והעלות של הטיפול, נשמע שעדיף לחסוך לרכב אחר..
  14. שלום, יש לי קסרה 2001 שכבר גמעה 190,000 ק"מ, בחודשים האחרונים שומעים רעש מאד מטריד מהרכב. אם מנערים את האוטו(גם שהוא מכובה), שומעים את הרעש. גם במהלך נסיעה איטית שומעים אותו. ב-2 מוסכים אמרו לי שזה נובע כתוצאה מהציר האחורי, ובאחד מהם גם גירזו לי אותו בעבור מאות שקלים. יש ימים שהרעש יותר חזק ויש ימים שפחות, היום לדוגמה זה הוציא אותי מדעתי. מה ניתן לעשות? הבנתי שהחלפת ציר תעלה לי כמעט כמו כל הרכב.. תודה!
  15. שלום, חבר מעוניין לרכוש יונדאי גטס 07 והוא רוצה לעשות לה בדיקה. אני לא סומך על מכוני הבדיקה ואני רוצה לעשות את זה במוסך, לאחר עיון בפורום ראיתי שהדבר אפשרי. התקשרתי גם למוסך יונדאי וגם למוסך קיה ושניהם סירבו בכל תוקף לעשות את זה. אמרתי להם "רק תחברו את הרכב למחשב רכב לבדוק שאין תקלות" והם גערו בי "אנחנו לא עושים בדיקה לפני קניה!". איפה כן אפשר לעשות בדיקה כזאת, באיזור חיפה, ולא אצל מ.מ.מ/קומפיוטסט ושאר הליצנים? תודה.
×
×
  • Create New...