שלום,
אני מתלבט בין לקנות מזדה 3, 2 ליטר (4 דלתות) חדשה, או לקנות בבערך אותו סכום מזדה 6 משומשת (2 או 2.5 ליטר)
כאשר שלושה שיקולים עומדים על הפרק:
1. ירידת ערך לא ידועה לי למזדה 6, בדגש על על ה- 2.5 ליטר שנראית מאד אטרקטיבית.
2. צריכת דלק של מזדה 3 (2 ליטר) לעומת מזדה 6, באתר kml.co.il ההשוואה מציגה שה- 6 2.5 חסכונית מאד לעומת המזדה 3 להלן הנתונים מ- kml:
מזדה 3, 2 ליטר: 9.5 קמ/ליטר
מזדה 6, 2 ליטר: 9.82 קמ/ליטר
מזדה 6, 2.5 ליטר: 11.5
אני נוסע בעיקר נסיעות בין עירוניות, כך שהפרש של 20 אחוז בצריכות הדלק במקרה של ה- 2.5 ליטר, יכול להחזיר בהחלט את ההפרש.
3. עלות אחזקה - בהנחה שמזדה 3 תהיה חדשה, ומזדה 6 תהיה משנת 2008-2009 ובעלת אחריות מוגבלת יותר בזמן, עד כמה עשוי להיות בעייתי נושא התחזוקה הן מבחינת הסיכוי לתקלות, והן עלות יקרה יותר של תיקונים וחלפים ל- מזדה 6.
4. הנאה מהרכב - האם מזדה 6 מפנקת יותר, נעימה יותר, או ספורטיבית פחות וכו - כולל היבט האיבזור של 3 ספיריט לעומת מזדה 6 2 ליטר שמאובזרת פחות.
אינני מבין גדול ברכב, ובעיקר אין לי ניסיון כלשהו עם מזדה 6, כך שמקווה ששאלתי את השאלות הנכונות בכדי להנות מניסיונכם.