שלום!
אני מעוניין לקנות רכב - משהו זו במחיר ~1200 ש"ח.
השיקולים העיקריים הם:
1. אמינות
2. צריכת דלק
3. הוצאות נלוות כמו עלות חלקי חילוף, ביטוח, אגרה וכו'
4. בטיחות - רצוי
פחות חשוב לי עניין של יופי, יוקרה, נוחות וכו'
אני מתכוון לבצע נסיעות בעיר וגם מחוץ לעיר.
קודם כל אני מתלבט אם לקנות רכב דיזל או בנזין.
מצד אחד בדיזל צריכת דלק נמוכה יותר ומחיר סולר לליטר קצת נמוך יותר.
ניתן למצוא רכב סביר משנות 1998 בערך במחיר הנ"ל.
אבל כבר כמה נהגי מוניות ששאלתי אותם אמרו לי שלא כדאי לקנות דיזל אם אני נוסע פחות מ-30 אלף ק"מ לשנה...למה?
במה ההוצאות על דיזל גדולות יותר לעומת בנזין?
מה אתם יכולים להגיד באופן כללי על כדאיות קניית רכב עם מנוע דיזל לעומת בנזין?
תודה מראש על התשובה!