שוב שלום לכולם, לגבי הפרסומים באתר של פז אני סבור שמדובר בטעות שלהם כוון שאני אישית דיברתי עם אדם מסויים במחלקה הטכני של פז והוא אמור להיות ה-מבין בנושא שמנים והוא טען שה-TQD לא חליפי ל TQ95.
אבל היום אני איש בשורה לכל אלה שיש להם בעיה של מכה בין הראשון לשני במוסו עם תיבה מתוצרת BTR.
לאחר מחקר מקיף ובירורים שנעשו ע"י יבואן השמנים של VALVOLINE (למי שמבין בשמנים מדובר ביצרן שמנים מהמובילים בעולם) מול החברה בחו"ל הומלץ ע"י יצרן השמנים שמן חליפי שאף מופיע באתר היצרן בחו"ל כתחליפי לשמן TQ95 עבור תיבות ה BTR, סוג השמן הוא MAXLIFE ATF מתוצרת VALVOLINE והוא לא זול אבל ניתן לרכוש ישירות מהיבואן אריזות שלמות קרי קרטון של 12 בקבוקים של 1 ליטר או קרטון של 4 מיכלים של 4 ליטר. אני שילמתי 35 ש"ח לליטר לפני מע"מ. ניתן לשלם בהמחאה או במזומן אבל לא מקבלים כרטיסי אשראי כוון שזה מחסן של היבואן. שמו של היבואן הוא פרנס מוטור אויל והוא ממוקם בנתניה ליד איקאה. חייב לומר לכם שלאחר החלפת השמן לא חשבתי שיהיה כזה שינוי אבל אין יותר מכה, הגיר עובד חלק כמו ביום שיצא מהיצרן. חשוב לזכור כשמחליפים שמן גיר יש להחליף את כל השמן כולל זה שנמצא בתוך ממיר המומנט וחשוב גם להחליף את מסנן השמן באותו זמן, עלות מסנן ואטם תחליפי כ-100-120 ש"ח(לעומת 600 ש"ח שביקשו עבור מקורי) ניתן להשיג אצל צנטרל ברחוב שונצינו 1 ת"א פינת יצחק שדה, לאחר שפתחתם את אגן השמן של הגיר ורוקנתם אותו החלפתם מסנן ואטם וסגרתם בחזרה יכנסו בחזרה לגיר רק כ- 4 עד 4.5 ליטר עוד 4.5 ליטר מסתתרים בממיר המומנט ובמעברים השונים , אילו היו מיצרים את הרכב גרמנים(ראה מרצדס) היו דואגים שיהיה בורג ריקון לממיר המומנט אבל פה לא עשו זאת ולכן כדי להיפטר מהשמן יש לנתק את הצינור הימני של השמן שיוצא מהגיר ומתחבר למצנן ולהניע את הרכב כאשר מחוברת צינורית מילוי לפתח המילוי של הגיר ואז יש להוסיף שמן בהדרגה עד שתגיעו לכמות של כ-10 -11 ליטר סה"כ, השמן השחור והישן (כן אני יודע שזה אמור להיות אדום אבל זה שחור)יצא החוצה דרך הצינור ששחררתם, השמן יוצא בפולסים בהתאם לפעולת המשאבה של הגיר ובהתאם לגובה הנוזל אז לא להיבהל אם פתאום יש הפסקה או זרימה פתאומית מה שחשוב הוא להמשיך ולמלא שמן כל זמן והמנוע פועל אתם כבר תיראו לפי הכמות שתצא החוצה כמה למלא ובאיזה קצב, לא לשכוח לכוון את הצינור לאמבט ולאסוף ולפנות את השמן כנדרש ולא לשפוך אותו לביוב או בחול. בשלב הזה לאחר שהגעתם לכמות שציינתי לעיל יש לדומם את המנוע, לחבר בחזרה את הצינור שניתקתם, להניע שנית, לשלב את כל המהלכים בזה אחר זה מספר פעמים לדומם ולבדוק גובה שמן בפקק המילוי, גובה השמן אמור להיות בגובה פתח המילוי קרי אם פתחתם ונוזל החוצה אז זה מלא ניתן לסגור ולנסוע בביטחה. אם למישהו יש שאלה אני לרשותכם, התוצאות מדהימות. אגב בכוונתי לדבר עם היבואן של המוסו ולהציע לו לעבור להשתמש בשמן הזה. אני בכל אופן מאד מרוצה הרבה יותר מאשר בפעם שהחלפתי שמן במוסך השלשה ושם בוודאות הכניסו לי שמן לא מתאים לגיר והוא דפק וגם החשבון דפק...אז ...שלא יעבדו עליכם.