שלום לכולם!
אני חוששת שמשהו לא תקין עם רכב שקניתי מסוחר. אשמח לחוות דעתכם בנושא.
אתמול השלמתי תהליך של קניית רכב מסוחר. לבדיקה של הרכב הגיע נער שליחויות של הסוחר ללא מסמכים. רשיון הרכב הועבר בפקס והכל נראה תקין לחלוטין. האוטו היא רשום של שמו של בעל הסוכנות (כאדם פרטי), תאריך העברת בעלות אחרונה היה לפני כ 4 שנים. הסוחר אמר שהאוטו היה של בנו ועכשיו מוכר אותו. האוטו עבר בדיקות במוסך מטעמי ומכון בדיקה לפי בחירתי. הכל נסגר ואתמול אחי נסע להביא את הרכב. לאחר שהושלם כל תהליך העברת הבעלות והתשלום התברר פתאום שאין סט מפתחות שני לאוטו. לאחר שיח מאוד לא נעים, החלטנו לספוג את העלות (כ 800 ש"ח נוספים) ואחי לקח את כל המסמכים ונסע. כשהגיע הביתה ראיתי שרשיון הרכב שהועבר בפקס אינו זהה לרשיון הרכב שהסוחר נתן לאחי. רשיון הרכב שניתן לו היה רשיון של סוחר עם ההערה "הפקדת סוחר - רשיון לטסט..היו בעלים קודמים". חוץ מזה היה שוני בתאריך בעלות אחרון - במקום תאריך מלפני 4 שנים הופיע ה8/01/09. וכמובן שלא הייתה מדבקה וחותמת של משרד הרישוי.
האם עבדו עלינו? מדוע הוא הוציא רשיון של סוחר אם האוטו ממילא היה על שמו ועל אותו מספר ת"ז. מדוע הוא לא נתן לנו את הרשיון המקורי הרי הבעלות הועברה והיא כעת על שמי? האם אני צריכה לנסות לעצור את פרעון השיק? אציין כי יש בידיי קבלה על הכסף ופרטים שלו והרכב נקנה ממגרש ותיק ומוכר באזור מגוריי.
אנא עזרתכם
תודה
נעמה