Jump to content

Idan Golzman

  • הודעות

    33
  • כאן מאז:

הנקודות של Idan Golzman

נהג חדש

נהג חדש (2/14)

1

מוניטין

  1. כפי שרשמתי, הרעיון עלה. הרכב אומנם לא ישמש אותי ממש ממש ביום יום, בוא נאמר פעם ביומיים כזה לנסיעות בערב בתוך העיר (מהבית לבית של ההורים, אולי למסעדה מידי פעם קצת רחוק יותר, ובימי שישי לעבודה - נתניה תל אביב - 60 ק"מ סה"כ, ובסופשים אולי לטיולים כשאין לי כוח לעלות על האופנוע), הבעיה העיקרית שלי עם העניין היא שאין לי לא זמן ולא ידע לטפל בכלי כזה. הייתי מת לשים ידיי על צ'ארג'ר משנות ה70, אבל אני יודע שאם משהו שם יתקלקל, ומשהו ייתקלקל (בכול זאת רכב בן מעל 40 שנה), הרכב פשוט יעמוד. אני לא מכיר מוסכים שבהם אוכל לטפל ברכב אספנות, ומבדיקה קצרה שערכתי הבנתי שהרוב המוחלט של בעלי רכבי האספנות מטפלים בהם לבד, כאשר לי - לצערי הרב - אין זמן, אין ידע וגם אין לי מקום לעשות זאת. אם אני טועה, שוב, אשמח אם מישהו יבהיר את עיניי
  2. דווקא אופנועי ספורט לא משכו אותי מעולם, אבל אני כן מכיר את הצד הטכני ככה בקטנה מה שנקרא, ואני יודע איך הם עובדים. אז אם נוריד את נושא הV, בהתחשב במה שכתבתי, שאני רוצה אוטו שיהיה לי כיף לראות אותו ולנסוע עליו, ושיהיה דומה באופי שלו להארלי (אולי לומר "רכב גדול וכבד שזז לאט אבל עושה הרבה רעש" זה הגדרה נכונה ? כמובן שלא משאיות למינהן או מסחריות וכ'ו ) עד כמה שזה מתאפשר בכלל, על מה היית ממליץ ? יש בכלל משהו כזה ?
  3. אני מכיר את הייתרונות של מנועי V באופנועים, ופרט לאחוזי ההספק או המומנט הזמינים כבר בסלד נמוך מאוד, ההרגשה בנסיעה על אופנוע עם מנוע V שונה בתכלית ממנוע תורי. ייתכן שאני באמת צריך לנתק את עולם האופנועים, אבל אני מניח שהדברים האלו באים קצת פחות לידיי ביטוי במכוניות (לא מכיר מכונית למשל שעיקר ההספק שלה יגיע ב 8000 סל"ד מתוך 12 אלף). ההשוואה מעולם האופנועים מגיעה כי זה הדבר היחיד שאני מכיר, אין לי ידע במכוניות וממה שבחנתי עד כה מנועי V במכוניות זה אקזוטי הרבה יותר מבאופנועים. ניתן יהיה לקבל קצת פרטים על הרכב ממי שהתנסה בו בעבר ? השיקולים שלי הם כאלו כי אינני מכיר את עולם המכוניות, כמובן שאני מחפש שמישהו יסביר לי איך זה בדיוק עובד במכוניות, ועל כן פניתי הנה במקום ללכת ולקנות את המכונית הראשונה שאני רואה שיש לה מנוע V. מנועים שמסודרים בתור באופנועים משעממים אותי מאוד ופשוט לא כיף לי לנסוע עליהם, ושוב, היות וזה הדבר היחיד שאני מכיר, אני משליך על כך לעולם כלי הרכב, אני לא בהכרח בטוח שזה נכון
  4. אני מעוניין בזה בגלל כול עניין הנהיגה עצמה, אופנוע עם מנוע V שונה לאללה מאופנוע עם מנוע של כמות צילינדרים בתור, או בוקסר וכו'... אני מניח שגם במכוניות זה קיים, לא באותה צורה בולטת כמו באופנועים אבל גם. אני לא מחפש אותו להתגרזנות, אני רוצה משהו שיהיה לי כיף לנסוע עליו ושלא ארצה למכור אותו אחרי שבועיים כי הוא משעמם אותי.
  5. לא פזלתי בכלל, על הS2000 הסתכלתי בגלל המלצה מעמית לעבודה שברשותו אחת כזאת, המיאטה ציינתי מראש כי אינני מעוניין בה (אני יודע שהיא יכולה להיות תפורה בול על מה שאני מחפש מכול בחינה אחרת)... אם לא תהיה ברירה אני אלך לכיוון הS2000 אבל לא בכול מחיר / סוג מנוע
  6. שלום רב! ברשותי מזה כשנה וקצת אופנוע הארלי דווידסון ממודל שקיימים שניים כאלו בלבד בארץ. התחלתי לאחרונה לפזול לכיוון מכוניות, ומאוד מעניין אותי לדעת, מה יהווה תוספת או תחליף טוב לאופנוע? את האופנוע קניתי בזמנו כי חיפשתי כלי פשוט יחסית לאחזקה, נוח לזוג ובעל רצועה (רוב האופנועים מונעים על ידי שרשרת, מה שמאוד לא רציתי מבחינת התחזוקה והלכלוך), ומצאתי אופנוע שכול פעם שאני מסתכל עליו (גם כשהוא מכוסה ! ) ובטח ובטח כשאני נוסע עליו אני מבסוט עד השמיים. עלויות האחזקה הזולות וצריכת הדלק הטובה היו בצד אבל הן היו בונוס נחמד שנכון להיות פחות מהווה מבחינתי שיקול. הייתי רוצה לקבל המלצה על מכונית כולשהי, בואו נאמר בטווח של 100 אלף שקלים, אשר בראש ובראשונה חייב להיות לה מנוע V, ושתהיה אחת כזאת שתגרום לי לאושר בכול מבט ובכול נסיעה. עניין של עלויות אחזקה פחות קריטי (כול עוד לא מדובר ברכב אספנות, מה שכרגע לא ממש בא בחשבון היות ואין לי זמן לטפל בעצמי ואני חייב להכניסו למוסך), כנ"ל לגבי צריכת דלק. גם ביצועים לא ממש מעניינים אותי, אבל אני לא אתנגד בכלל לסאונד של המנועים האמריקאיים הענקיים הגרגרניים (לי אישית זה נשמע כאילו לקוח 2-4 מנועי הארלי וחיברו בין כולם). זה רכב שישמש אותי מספר פעמים בשבוע לא לנסיעות מאוד ארוכות ואולי לפעמים לטיולים הרחק הרחק, אבל לא ככלי תחבורה ראשי (על ההארלי שלי אני לא אוותר ) משפחה לא מעורבת בסיפור, מקסימום חברה, כך שזה יכול להיות גם רכב דו מושבי או דו מושבי + עוד שני מושבים שעושים טובה שהם שם חשבתי ללכת על הS2000, אני קשור לחברת מאיר כך שיכולות להיות לי הנחות בטיפולים ובחלפים, אך לא ראיתי משהו שממש נכנס לי בתקציב ביד 2 ואני יודע שהרכב לא מיובא מאז 2010 וכמו כן המנוע שלו הוא 4 בשורה ולא V (לפחות למיטב זיכרוני). המיאטה לא הלהיבה אותי בכלל בכלל, ועל מוסטאנג אני לא יודע ממש הרבה פרטים. המון תודה לכלל המגיבים
  7. חברים, האם ישנם סייגים מסויימים בנוגע לפליסיה עלייה דיברתי ?אני חושב שאקבע למחר עם הבנאדם ונראה מה הסיפור.
  8. הבהרה, כי ראיתי שהסתבכתי בעצמי בהודעות הקודמות: הייתה לי לפני כמה שנים פליסיה (אולי אפילו ניו פליסיה, לא זוכר כבר) דיזל, שהיה רכב נפלא. הפליסיה שאני כרגע בוחן היא בנזין. כמובן שאם היה פליסיה דיזל עם הנתונים המדוברים הייתי מזנק על ההזדמנות.
  9. הפליסיה שדיברתי עלייה היא דיזל, לא בנזין, אבל עושה רושם שהיא במצב אחלה. הייתה לי פליסיה דיזל סטיישן, שסבלה התעללויות לא נורמליות ושרדה מדהים.
  10. לצערי טרם מצאתי יפנית שתואמת את הדרישות (ק"מ יחסית נמוך, טסט לשנה ומחיר מתאים), רובן של היפניות שאני רואה עם טסט לחודשיים שלושה. ישנן את שתי הפיאט אונו שציינתי ממעל שאני מבין שבכול מקרה עדיף לוותר עליהן, וישנה סקודה פליסיה אחת שצדה את עיני, עם קילומטרז' יחסית נמוך (150 אלף), טסט עד אוגוסט, וגם זה רכב מאוד נוסטלגי בשבילי (הרכב הראשון שנסעתי עליו, למרות שזה היה גירסא סטיישן דיזל)... המלצות / טענות / מענות בנוגע לפליסיה ?
  11. תראו, זה למה חיפשתי להשיג רכב במחיר כזה, אין לי ספק שיהיה צורך פה ושם בתיקונים כאלו ואחרים, עברו אצלי במשפחה לא מעט מכוניות מבוגרות. העניין הוא שאני מחפש את זה כרכב חליפי, אני לא מעוניין להתעסק עם מוניות, כמו שהציעו כאן. בדקתי את האופציות שלי וזה מבחינתי הדבר שהחלטתי לעשות, אני יודע שלקנות רכב ב3000-4000 ש"ח שאחרי חודש ייתקלקל בו משהו זה לא כזה בעיה גדולה כי אני אוכל לגרות אותו בסופו של דבר (גם אם לא בזה הרגע). אשמח אם כך אם מישהו יוכל לייעץ לי בנוגע לרכב עצמו אני מודע לכך שמדובר בהוצאה, אין לי צל של ספק, אבל שוב, זה מה שאני רוצה לעשות. ה4000 ש"ח הם אך ורק לרכב. לשאר הדברים, צפויים יותר ופחות, יש לי גם כן רזרבה.
  12. סתם שאלה - מדוע ההתנגדות הנחרצת הזאת לרכבים לא יפנים (דוגמאת פיאט, איביזה, פליסיה, למשל..) ?
  13. שלום רב! אני מתנייד ביום יום על אופנוע, אך אני מאוד רוצה לקנות איזו מכונית קטנה וישנה כדי שתהיה לי למשל, בימים גשומים, או בערב ללכת להביא את החברה אם אין לי כוח להתחיל ללבוש את כול ציוד המיגון של האופנוע ולסדר אותו על עצמי וכו' (בקיצור, לרגעי עצלות וחוסר ברירה). יש לי כ3000 ש"ח (+- מאות בודדות מאוד) בלבד ללא שום אפשרות לחריגה. אני מודע לכך שמכוניות כמו הדייהטסו שרייד, סובארו ג'סטי, פיאט אונו ודומות להן מתחילת-אמצע שנות ה90 מומלצות במצב כזה. אפילו מצאתי אקזמפלר ספציפי בעיר מגורי, אונו 96 ידנית (לא יודע בדיוק אם זה 1100 או ה1400), אשר אומנם עברה 345 אלף קילומטר אבל הוחלף לה מנוע לא מזמן באופן מסודר ברישיון, וכמו כן הרכב לאחר טיפול ועם טסט לשנה. היות ואני לחוץ מאוד בזמן, ואין לי הרבה מתי להתעסק בזה, החלטתי קצת להתלבש על האקזמפלר הספציפי הזה, אבל - הקילומטרז' מדאיג אותי. למרות שמדובר בכול זאת במנוע חדש (הוא הרי לא באמת חדש, אבל הוא לא מנוע בן 345 אלף קילומטר), הייתי רוצה לדעת אם יש לי ממה לחשוש ? ברור לי שאני לא קונה רכב חדש וברור לי שיום למחרת שאני קונה את הרכב הזה הוא עלול לשבוק חיים. העניין הוא האם מראש עדיף לי למצוא רכב מאותו השנתון (לא משנה כרגע דגם ספציפי כול עוד הוא עומד בתקציב + ידני) עם קילומטרז' יותר נמוך, או שדווקא הרכב הזה עם המנוע החדש (שוב, לא באמת חדש דנדש אבל צעיר יותר או בעל פחות קילומטרים) יהיה עדיף על פני אותו רכב עם קילומטרז' של 200 אלף. במידה ולמישהו יש רעיונות ספציפים נוספים, חוות דעת על רכבים כאלו ואחרים שיכולים להכנס בתקציב ושעומדים בדרישות, אשמח לשמוע זאת. כמו כן, אם מישהו מוכר רכב כולשהו שעונה לדרישות המדוברות, מוזמנים ליצור איתי קשר בה"פ (אני לא יכו לשלוח הודעות כי אין לי מספיק וותק בפורום כנראה). תודה
  14. שלום רב, אין לי אפשרות לשלוח הודעה פרטית לכמה חברי פורום שראיתי כי יש בידיהם אינפורמציה בנושא, אז פניתי לקהל הרחב (אפ"י שמצאתי שרשור אחד או שניים שמדבר על הנושא מלפני מספר שנים). אני שוקל כרגע מעבר לתחום מכירת רכב (אני מתעסק נכון להיום בתחום האלקטרוניקה הבידורית-מנהל אולם תצוגה). אשמח אם חברי פורום יספרו לי מניסיונם על התחום - איך בדרך כלל "דופקים" טירונים, מה טווח המשכורות / עמלות הממוצע בתחום, תנאים סוציאליים, אפשרויות קידום וכו'. יש לי זיקה לתחום הרכב אבל מעולם לא עסקתי בתחום כמקצוע. תודה !
  15. שלום! אני מחפש מוטוגוצי לשיפוץ. לא משנה לי אם נוסע או לא, חשוב לי שיהיו כול החלקים של הכלי. עדיפות גבוהה לדגמי הכביש (הVים למינהם), כשבתוכם עדיפות גבוהה ביותר לLE MANS ולדגמי הV1000. ניתן לפנות בהודעה פרטית או לטלפון 0542400782 תודה!!!
×
×
  • תוכן חדש...