שלום רב, ברשותי רכב פיאט פונטו YOUNG שנת 2004, ידני, 1200 סמ"ק.
במרבית הפעמים כשמנסים להתניע- לאחר התנעה ראשונה בבוקר או כשהאוטו קר - המנוע נדלק, אך לאחר מס' שניות מתחיל לטרטר ונכבה. האוטו תמיד נדלק בהנעה השנייה ולא נכבה עוד. אם לפני כן מבצעים נסיעה ולאחר כמה דקות/שעות מנסים להתניע, הבעיה לא קיימת. אציין שאף פעם בהתנעה אני לא לוחץ על דוושת הגז (צריך בכלל?). חשוב לציין שעד היום חשדתי במצבר (שהגיע עם הרכב והיה ממותג לא מוכר בכלל) שהתרוקן פעם אחת באופן מוזר למדי, או פעם אחרת שהרכב לא התניע לאחר שהיה 4 ימים בחנייה. אתמול קניתי והרכבתי מצבר חדש על המדף של 50A VOLTA SILVER, ששווק רק בתחילת החודש הזה(!) ב"אוטו דיפו". בבדיקה עם המצבר הישן (כשהרכב לא מונע), כשחיברו למודד, הראה שיש כוח רק של 173 במקום 280-300 כמו שצריך להיות. עם ה-VOLTA הכל הראה בסדר, 300 ואז 286. בנוסף, הם אמרו שבמבט מרפרף (לא בדקו לעומק) האלטרנטור נראה בסדר.
היום בבוקר חשבתי שבאמת כבר נפתרתי מהצרות, הרכב התניע מצוין ובפעם אחת.
אבל בערב, אחרי שעמד 10 שעות בחנייה, שוב נכבה לאחר ההתנעה הראשונה...
בנסיעה עצמה אין בעיה, המנוע לא נכבה אף פעם ברמזורים וכד'. אולי רק תחושה שהוא מתקשה לסחוב החל מ-85 קמ"ש (מתחיל לרעוד, למרות שהוא מגיע ל-100-110 בלי בעיה, יכול להיות שאני מדמיין).
אשמח לעצה טובה, תודה על המענה.