שלום!
כפי שאתם רואים אני חדש בפורום, ולפני שהעלתי נושא זה, השתדלתי לחפש מידע רב ככל שניתן על דגמים אופציונליים בכלל ולאחר צמצום אופציות (אוטומט - לא בא בחשבון. סניק - עלויות), על אלו בפרט.
אנחנו זוג צעיר + 1, שנוסעים הרבה (25K+ לשנה, אפילו 30K), בעיקר בינעירוני, עם ציוד (עגלה, 2 תיקי 80 ל', 2 תיקי מחשב, 2 תיקים בינוניים נוספים, וכמובן, מקום לטרמפיסט אחד או שניים עם ציודם). התקציב שלנו עומד על עד 30K. שנתונים 01'-03'. החלטנו להתמקד על רכבי/דגמי דיזל בייחוד בעקבות צריכת דלק נמוכה יותר ושקלול העלויות השנתיות שדווחו כאן לנסועה גבוהה, ובעקבות רצון עתידי לתרום לאקולוגיה (ביו-דיזל). כמו"כ התמקדנו על דיזל מוגדש. למה? א. כי צריך לעלות את הקסטל כל יום בחזרה איכשהו... ב. כדי שנרגיש אוטו... אם היינו רוצים לנסוע בריקשה, היינו קונים אחת...
השאלות הן;
1. מי נחשבת אמינה ובטוחה יותר? (אנחנו מתכוונים להחזיק ברכב ל-4 שנים הקרובות)
2. מי מבין השניים עדיפה מבחינת אחזקה שוטפת, וטיפולים שוטפים? וכן לגבי טיפולים "כבדים"? (עלויות)
3. כנ"ל לגבי עלות ביטוח (חובה + ג' בלבד)
4. למי יש צריכת דלק טובה יותר? (אני נהג רגוע)
5. למי יש "סחיבה" והתנהגות כביש טובה יותר?
6. הערות והארות כלליות לגבי הרכבים הנ"ל יתקבלו בברכה
בתודה
gabiasknz