תיאור הרכב:
סובארו DL 1600 שנת 90 (ידני) 270 אלף ק"מ.
אוטו מצויין, סוחב חזק, צריכת דלק סבירה, מזגן משופץ, מטופל בקביעות, לא מזניח שום דבר (צמיגים, ברקסים הכל מצויין....) עבר טסט לפני חצי שנה.
השבוע הורידו אותי (זמנית, לא טסט חוזר) על "עשן לבן ממערכת הפליטה"
האמת שהתופעה לא חמורה, אמנם לפעמים יוצא עשן גם בטסט עשו קצת בעיות על זה אבל בסוף הסתדר, רק כעת אני בהורדה, מה שמסבך את המצב.
הבעיה שהאוטו אוכל שמן בכמויות -4 ליטר ל- 1000 ק"מ וברור שיש בריחת שמן למנוע והרינגים שחוקים.
במוסך (מורשה סובארו) מציע לי להחליף רינגים בעלות 2,500 + מע"מ מסתבר שגם כולל גומיות.
אני מבקש את עזרת המומחים.
א. האם כדאי להתעסק במצב כזה עם המנוע (לפי הנתונים לעיל) או להחליף?
ב. האם אפשר לפתור זאת בדרך אחרת (תוספים לא עזרו במיוחד)?
ג. האם יכול להיות לזה קשר עם הקרבורטור? (אמרו לי שעשן לבן לא קשור, אבל אני יודע חוץ מזה שאני צריך לנקות את הקרבורטור, כי המנוע משתעל לפעמים וקרה שנכבה אפי' באמצע נסיעה) ואז עדיף לנקות ואח"כ לבדוק?