Jump to content

יוספוס

  • הודעות

    7
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי יוספוס

  1. הם עשו כנראה הסכם עם פז לגבי השמנים, חרטה מה שכתוב בספר... Sent from my LG-D855 using Tapatalk
  2. חחח טעות שלי בהבנת הנקרא Sent from my LG-D855 using Tapatalk
  3. אכן טעות שלי בהבנת הנקרא... Sent from my LG-D855 using Tapatalk
  4. היי אסף תודה על העזרה, קניתי בסוף שמן גרמני של febi תקן sp3, לא זול אבל איכותי וכתוב עליו שמותאם לקיה. שאלה נוספת: כמה ליטר שמן גיר נכנס בגיר של הפורטה, כי התרוקן בערך 4 ליטר פלוס מינוס... (כולל ריקון עם הנעה נוספת של דקה על סרק לזרוק החוצה גם שמן שנמצא בטורק). בפועל השמן החדש ששמתי הוא לא 100 אחוז מהשמן בגיר (לא עשיתי פלאשינג מלא למיטב הבנתי). האם זה בסדר? לגבי מספר הרכב, לא הבנתי למה ביקשת... Sent from my LG-D855 using Tapatalk
  5. שלום חברים, לא מזמן עשיתי טיפול 90 אלף (לא בחברה) ובחנות חלקי חילוף נתנו לי שמן גיר מסוג eurol atf 3 f(mineral). שאמרו שנחשב איכותי עם תאימות לדקסרון 3 (ככה''נ תקן f, כי ראיתי שיש גם d וגם g אם אינני טועה). ראיתי שיורול זאת באמת חברה הולנדית איכותית והשמן מיוצר בהולנד. השאלה שלי האם זה מתאים לקיה שלי (מודל 09', 4 הילוכים בגיר האוטומט), והאם זה תקין כי ראיתי שיש שמן סינתטי מלא וזה דווקא ''מינרל'' כנראה לא סינתטי. עקרונית בספר של היצרן כתוב שמן גיר atf multi. מישהו מבין בשמנים ובתקנים הרלוונטיים ויכול לעזור ולומר אם מה ששמו לי מתאים, כי הרכב נוסע בסדר גמור מאז (עבר שבוע). תודה רבה, מאוד חשוב לי להבין. במידה ולא טוב, אלך להחליף... צרפתי תמונה של השמן שנתנו לי. Sent from my LG-D855 using Tapatalk
  6. תודה על העצות בינתיים... אני אבדוק. יום טוב.
  7. שלום לכולם, אני חדש כאן בפורום... (יש לי פורד פיאטסה YOUTH מודל 96) הצטרפתי אחרי ניסיון מר מהסופש האחרון, וכדי לשאול כמה שאלות כי ראיתי שיש כאן מבינים בתחום אז זה הסיפור: (אני נכנס לפרטים, כדי לתת אינדיקציות ברורות לגבי שאלת הנזק שנגרם אם נגרם) ביום שישי האחרון במהלך נסיעה החלה להבהב לי מנורת המצבר (בעיות טעינה), לא הבנתי כל כך למה- חשבתי בטח בעיה באלטרנטור שאפשר לסדר אחרי הסופש, לא קריטי... החניתי את האוטו, וכעבור כמה שעות כשכבר החשיך, חזרתי והתחלתי לנסוע... הפעם המנורה לא הבהבה, היא כבר הייתה ממש דולקת. הבנתי שאני נוסע על רזרבות של המצבר, אבל חוץ מאשר המנורה של המצבר, שום דבר לא דלק. המשכתי לנסוע, ואחרי עשר דקות בערך של נסיעה הרגשתי שמשהו שונה באוטו, אבל לא הבנתי מה... פתאום הבחנתי שגם חום המנוע עלה למקסימום !!! (כנראה שנסעתי ככה כמה דקות בלי לשים לב) - עדיין לא עשיתי את הקישור, כי לא הבנתי מה הקשר בין מצבר וטעינת אלטרנטור לבין התחממות של האוטו... המשכתי לנסוע (שמתי לב לחום מנוע רק במהלך עלייה קצת ארוכה) ובערך אחרי עוד 6 דקות עצרתי כשחום המנוע היה כל הזמן על החלק הכי גבוה בסקאלה... לא יצא לי עשן מהמכסה מנוע, לא היו רעשים חזקים של מים מבעבעים, וגם כשפתחתי את המכסה מנוע- הדברים נראו נורמאלים לחלוטין - אבל ברור שהאוטו היה ממש חם ופה כבר עצרתי. זה לא נגמר כאן, אחרי ארוחת הערב, יצאתי בחזרה לאוטו כי צריך לחזור הביתה. בדקתי מים כי היו חסרים הרבה (בדיעבד, התאדו מהחום), בדקתי שמן וגם היה חסר, הוספתי... חשבתי שזאת בטח הייתה הבעיה. התחלתי לנסוע ושוב החום זינק... כמעט בלי גז וכל הנסיעה בירידה בלי מאמץ והאוטו ממש מתחמם לי... פה כבר הבנתי שאני טמבל ולא עליתי על הבעיה- עצרתי בסוף הירידה והחניתי את האוטו- לא הזזתי אותו משם עד שהבעיה נפתרה למחרת. אחרי שדיברתי עם אבא שלי, הוא אמר לי שההסבר היחיד הוא שרצועת האלטרנטור באוטו שלי נקרעה, כי היא קשורה גם למשאבת מים בפיסאטה שלי, ולכן הקשר בין היעדר טעינה להתחממות מנוע. אם רק הייתי מדבר איתו קודם........... למחרת אבא שלי הגיע איתי לאוטו, החליף לי את הרצועה - הדלקנו את האוטו וחיכינו - הכל עבד כמו שצריך, בלי להתחמם בלי מנורה דולקת... נפתרה הבעיה כל כך פשוט. האוטו נסע כרגיל, סחב כרגיל, כאילו לא קרה כלום... השאלות שלי : האם יכול להיות שנגרם נזק לראש מנוע ואני לא מרגיש ??? אבא שלי אמר שאם נגרם נזק, בדרך כלל מיד מרגישים בנסיעה, למרות שלפעמים יכול לקחת קצת יותר זמן בהתאם לחומרת הנזק. אני אציין שאני יודע שראש המנוע שלי באוטו הוא לא מאלומיניום או משהו דומה, כך שהוא לא מתעוות מהחום... זה ראש מיציקה, ולכן אם נגרם נזק הוא יבוא בצורה של סדק ביציקה וכד'. בנוסף, האם יכול להיות שיש נזקים אחרים חוץ מאשר ראש המנוע ??? האם יש בדיקות או דברים שמומלץ לי לעשות כדי לברר את זה? ** עוד הערה: לפני שבועיים או יותר, כנראה בגלל התכלות של השעם באטם ראש (איפה שהשסתומים בפיאסטה), החל לברוח לי משם שמן שנוזל כל הזמן על הכבלים של הפלאגים ועל כל מה שבחוץ... עדיין לא סידרתי את זה לצערי, כי אני מזניח... האם זה חמור ויכול להזיק? (בכל מקרה מחר או מחרתיים כבר אסדר את זה) תודה מראש לכל המסייעים...
×
×
  • תוכן חדש...