ברשותי לאון 2011 גיר רגיל, על הרכב יש 33,000ק"מ ,הרכב בין כשנה וחצי וננהג על ידי נהג יחיד(אני) בלבד.
לפני כחודש הכנסתי את הרכב לטיפול ותוך כדי התלוננתי גם על ריח של מעין פלסטיק שרוף מכיוון המנוע.
90% מהרכבים שהיו ברשותי (70% מהם ממשפחת VAG) משנת 1994 (זקן אני) היו בעלי תיבת הילוכים רגילה ולכן אני מכיר ויודע מה זה ריח של קלאץ' שרוף.
קיוויתי מאוד שאני טועה שכן הרכב חדש (כולה שנה וחצי ו-33000 ק"מ) ושזו סה"כ איזו שקית פלסטיק שנתפסה באזור הקטליזטור ומפיצה את הריח.
כשהגעתי לאסוף את הרכב מהטיפול נמסר לי כי הקלאץ' גמור ושיש צורך להחליפו, כמובן שנשלחה בקשה ליצרן להחלפת החלק ב"מסגרת האחריות"
וכמו שחשבתי תשובתו הייתה שלילית שכן לטענתו זהו חלק מתבלה.
בגלל ניסיוני הרב בנהיגה על גיר רגיל ומהסיבה שהרכב שלי ננהג בעדינות ואך ורק על ידי, עולות שתי השערות האחת היא שהיצרן משתמש בחומרים מאיכות ירודה
והשניה יתכן והקלאץ' שהותקן ברכבי היה פגום בצורה כזו או אחרת וכמו שאתם מבינים היצרן מתנער מאחריות זו שכן זהו חלק בלאי .
(10,000 ק"מ או חצי שנה לאחריות היצרן על קלאץ').
רציתי לדעת האם קיימים נהגי ליאון נוספים שנתקלו בתופעה כזו בריכבם ו/או נענו לשלילה והתנערות מאחריות בנושא מסוג זה מצד היצרן?
עצוב לי לדעת שיצרן מכובד כזה (לפחות בעיניי) מגיב כך לחלק שברור לכולנו שהסיכוי שיתבלה בנהיגה רגילה וזהירה שואף לכלום.