Jump to content

אלביס כוס תה לו

  • הודעות

    6
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי אלביס כוס תה לו

  1. עזרתם לי בהבנה של לאן אני נכנס אם העסקה תצא אל הפועל, הסיכון בתיקון יקר, בעיקר מכטרוניק ומצמדים, קבעתי פגישה עם המוכר ביום שישי (הוא לא מתפנה בשבילי קודם) שבה אני מתכוון לדבר איתו בעיקר על המחיר, הוא יש לו את הנימוקים שלו, תחזוקה מיעוט ידיים וכו', לי יהיו הנימוקים של מכטרוניק מצמדים וקילומטראז', נימוקים כבודם במקומם מונח אבל אף אחד הרי לא ישכנע את השני, מה שיקבע את תוצאת המו"מ הוא מידת הלחץ של כל צד. בינתיים יכולים לקרות דברים, אני אמצא מכונית אחרת מתאימה יותר או שהוא ימצא קונה נוח יותר,
  2. ההבנה שלי: אם היינו לוקחים שני רכבים זהים והיית אומר לי להמר איזה רכב יתקלקל יותר, זה שיסע 250,000 או זה שיסע 200,000 ברור שהייתי מהמר על זה שעתיד לנסוע 250,000. אבל אם במכוניות כבר נסעו את ה 250,000 וה 200,000 וכל אחת בתנאים אחרים ובטיפולים שונים לדעתי קשה מאוד לדעת איזו תתקלקל יותר ב 50,000 הק"מ הקרובים, ומוזמנים לתקן אותי אם אני טועה, זו לא דעת מומחה.
  3. אוקי, אז קיימים שני מכלולים, מצמדים ומכטרוניק שיכול להיות שמתקרבים לסוף חייהם בעוד חודשיים ויכול להיות שיש להם עוד 50,000 ק"מ ו 3 שנים טובות, לא ניתן לבדוק את מצבם והעלות במיוחד של המכטרוניק גבוהה. לפי רוח הדברים גם אם הרכב היה 50,000 ק"מ פחות היינו עם אותה תובנה, כך שלא באמת משנה אם הרכב 200,000 או 250,000. הדעה הייתה משתנה רק אם היו מציגים החלפה מתועדת של המכלולים האלה מהשנים האחרונות. אני ספקן מאוד לגבי מודעות שמציגות רכב מודל 2012 עם 120,000 ק"מ. מעדיף רכב מאדם שנראה ישר שמציג לי את האמת עם 250,000 מאשר מישהו שנראה כמנסה לרמות אותי. אלא אם כמובן המוכר יכול להראות לי היסטוריה מתועדת שנים אחורנית עם קילומטראז' הגיוני בכל שנה ואז אולי באמת מדובר בסוכריה. למעט הטורבו שאר התקלות כמו שנאמר מדחס מיזוג אוויר, אלטרנטור, ציריות וכו' לא שונות מכל רכב אחר, אותן אפשר לפתור רק אם עוברים לרב קו. תודה על המיקוד, אני אגש אל המוכר לנסות להוריד את המחיר.
  4. יולי רזי ושלמה ממליצים לחפש דגם אחר, מבחר המכוניות המשומשות באזור העשרים ומשהו אלף ש"ח שאינן לימון חמוץ קטן מאוד. או שהן מוזנחות גם מכאנית וגם ויזואלית ואלו שנראו טוב בבדיקה במכון התגלו כאחרי תאונה קשה. אחרי חיפוש של כמה שבועות זה פחות או יותר הרכב היחידי שמצאתי במצב סביר (כפוף לבדיקה במכון/מוסך) והסיבה שכנראה עדיין לא נחטף הוא המחיר. בועז הציע מכונאי או מוסך ולא מכון בדיקה, מישהו יודע אם מוסך יבואן מוכן לבדוק את הרכב כמו מכון בדיקה? אולי מוסך מתמחה שאיננו מוסך יבואן? כמובן תמורת תשלום. בועז ציין שכנראה מתישהו אני אצטרך להחליף מצמדים עם תג מחיר של 5K, יולי מדבר על מכטרוניק, בהיסטורית הרכב רשום שהוחלף יחד עם המצמדים, מישהו יודע לתת תגית מחיר למכטרוניק? Muzic4Ever מדבר על 7-8 להוצאות לא צפויות, הכוונה מעבר למצמדים ולמכטרוניק? דיברת על פלסטיקה ובדים, בגדול נראה שלם, הריפוד בכסאות לא שקע, הדשבורד נראה טוב, המוכר אמר לי שכמה שנים הרכב חנה בחניה מקורה. מוסך או מכון בדיקה יודע לתת איזושהי הערכה למצב מצמדים ומכטרוניק? האם יכול להגיד לי אם ההחלפה תדרש בחודש הקרוב, חצי שנה הקרובה או עוד תקופה ארוכה? ברור לי שרכב שהגיע למצוות ידרוש תיקונים גם אם מקבל תחזוקה מוקפדת, זו הוצאה צפויה, אבל יש הבדל בין לרכוש רכב ולאחר כמה שבועות להוציא עליו עוד הרבה אלפי שקלים או שההוצאה תגיע במורד הדרך. בוקי מציין שאני כנראה אהיה יד אחרונה על הרכב. כמה מסובך להוריד רכב מהכביש? איך בכלל עושים את זה? למי נותנים אותו? האם מדובר בסיוט או תהליך סביר? עוד קצת מידע שאולי רלוונטי: אני מתכוון לתחזק את הרכב אופן מוקפד, תמיד נהגתי כך. אם לא במוסך היבואן אני אחפש מוסך שמתמחה ברכבים כאלה. הרכב יסע, לא יעמוד. לא כמו הממוצע שלו עד עכשיו של בערך 20,000 בשנה אבל גם לא 5,000. המוכר רוצה משהו כמו 3,000 מעל המחירון (לוי יצחק ויד 2 די דומה) על רכב שלא היה בליסינג. הוא אומר שמדובר על מחירון ממוצע והרכב שלו הרבה יותר טוב מהממוצע. אני הגעתי אל הרכב בעקבות מודעה על החלון ובזמן שבחנתי את הרכב אישתו נתנה לו על הראש כי הבטיח לה שיפרסם מודעה ביד 2 ועדיין לא קיים, נראה שהוא ממש לא לחוץ על למכור והסיכוי לירידה גדולה במחיר לא קיים, אני אולי אצליח להוריד אותו ב 1,000, אולי קצת יותר, אבל לא רואה מצב שהוא יקלף 5,000-10,000 מהמחיר שהוא דורש תודה על המחמאות על הפוסט הפותח, הנחתי שככל שהוא יכלול יותר מידע ויהיה יותר ברור כך תוכלו לעזור לי יותר
  5. פרטים נוספים על הרכב: טסט לעוד 9 חודשים, למוכר יש דו"ח מודפס של היסטורית הטיפולים, הרכב טופל תמיד במוסך היבואן, תמיד בזמן, טיפול אחרון לפני 9 חודשים (טיפול קטן) לפי הדו"ח תקלות אחרונות שטופלו: לפני שנה החלפת מצערת, לפני שנתיים נראה תיקון גדול, החלפת סליל הצתה, מצבר, חוטי הצתה, מצתים, צינור יניקה (אין לי מושג מה זה) - על כולם כתוב שמקוריים. כתוב גם שהלקוח ביקש לבדוק החלפת הילוכים גבוהים (חמישי עד שביעי), וכתוב "טופל" אבל לא שהוחלף משהו. המוכר אמר לי שהבעיה היתה במערכת ההצתה ולא בגיר או במצמדים. מכיוון שמפורסם שהגירים האלה בעייתיים שאלתי והמוכר הראה לי בדו"ח שהוחלפו מצמדים לפני 9 שנים ו 150,000 ק"מ, כתוב שהחלפת המצמדים על חשבון היבואן. רשום בדו"ח תיקון תאונה לפני 8 שנים, הוחלף מגן אחורי, המוכר אומר שבסך הכל הוחלף טמבון ושאחרי התיקון התאונה לא משמעותית ושאין לו בעיה שיבדקו במכון בדיקה. הרכב עצמו נראה יפה, יש לו מכה בדלת ועוד פגיעה קטנה בדלת תא המטען ופגיעות בצדדים שנראות ממכוניות שחנו לידו ופתחו דלתות שלא בזהירות אבל מעבר לכך הצבע נראה יפה. על הג'נטים ראיתי חלודה. יש סדק קטן בזכוכית של פנס קדמי גדול. המוכר טוען שמדובר בפגם קוסמטי ושמבחינתו עדיף לא לגעת. הוא אומר שיש ביטוח פנסים ושמשות ואם אני אקנה את הרכב הוא מוכן להפעיל את הביטוח ושאני אחליף את הפנס (על חשבון הביטוח שלו). מבפנים הרכב נראה גם כן יפה, שום דבר לא שבור, הריפודים שלמים (יש מעט מאוד כתמים). תא המנוע נקי יחסית, יש אבק אבל במבט מלמעלה לא רואים נזילות. כל הנוזלים ברמה הנדרשת כולל שמן מנוע, שמן המנוע על הסטיק נראה שקוף. לרכב יש 4 צמיגים של מישלין, לפי התאריך עליהם הם בני שלוש והמוכר אומר שהוחלפו לפני שנתיים. נראים במצב טוב. אין לי הבנה במכונאות רכב או מכונאות בכלל אבל לקחתי את הרכב לנסיעה בעיר ומחוץ לעיר, הרכב נעים ושקט, אין רעשים או רעידות, מגיב בזריזות ללחיצה על הגז, יציב מאוד על הכביש, לא מושך לשום צד בנסיעה וגם לא בבלימה חזקה. ברישיון (על שם המוכר, בדקתי) רשום בעלים קודמים 01 ורישום מקורי השכרה/החכר. המוכר אומר שהרכב היה בליסינג (לא השכרה), שהוא היה הנהג היחיד וכשהוא עזב את המקום העבודה הוא רכש את הרכב. ברישיון רואים שהיתה העברת בעלות אחרי שנה וחצי, המוכר הראה לי בדו"ח היסטוריית הטיפולים שגם חברת הליסינג טיפלה במוסך היבואן, הוא אומר שהקפיד איתם על כך. אומר שאין לו דרך להראות שהוא היה הנהג היחיד אבל אם האוטו לא היה שמור מתוקתק הוא לא היה קונה אותו וליסינג לפני 12 שנים כבר לא רלוונטי. הקילומטראז' הגבוה קצת מדאיג אותי, שאלתי את המוכר לסיבה והוא אומר שזה היה הרכב המשפחתי היחיד, אחרי שקנו רכב נוסף הרכב הזה עבר לידי הבת שגרה 130 ק"מ מהם, משתמשת בו ליום יום ובאה לבקר אותם כל שבוע ושרכב טוב נוסעים בו. אתם הייתם נמנעים מקניה בגלל קילומטראז' כזה? שאלתי את המוכר אם אנחנו הולכים לבדיקה אם הוא מתחייב למצב של הרכב. המוכר ענה לי שהוא מוכן להתחייב רק על מה שהוא יודע, שהרכב לא עבר שום תאונה משמעותית, שהרכב קיבל את כל הטיפולים בזמן ובמוסכי היבואן. אבל הוא לא מכונאי רכב ולא מתחייב למה שהוא לא מבין בו ולכן לא מתחייב למצב מכאני או משהו דומה. יש עוד משהו לבדוק לבד לפני שאנחנו הולכים למכון בדיקה? להגיד למכון הבדיקה שישימו ל למשהו מסוים? הם בכלל מקשיבים לבקשות כאלה? הבנתי שמכוני בדיקה נותנים כל מיני הערות רק כדי לכסות את עצמם ולא בגלל שבאמת יש בעיה, חוץ מתאונות למה לשים לב? יש משהו ספציפי לרכב הזה או בכלל? המון תודה לעוזרים
×
×
  • תוכן חדש...