להבנתי, המנוע של מדחס המזגן הוא פשוט מנוע הרכב. יש אפילו רצועה מהמנוע למזגן. נכון?
אז השאלה היא, איך זה שהדלקת המזגן משפיעה על צריכת הדלק. למה אני שואל:
הרי הרצועה מחוברת מדחס בכל מקרה. כאשר אני לוחץ גז ואני על נגיד על 3K סל"ד, אז מבחינתו של המנוע אין זה משנה אם המזגן דולק או כבוי. הוא מסבוב את הרצועה באותה התדירות, לא?
אבל הדיווחים הם שהמזגן מעלה את צריכת הדלק בצורה ניכרת (אומרים שיכול להגיע ל10% יותר בשיא). איך זה? השאלה פה היא "מכנית", במובן שאני מנסה להבין את העיקרון של המנגנון.
ועוד שאלה קטנה:
אם עומדים בפקק (מהירות אפס) והמנוע בסל"ד מינימום, אז האם יש הבדל בצריכה אם אני שם מזגן על מקסימום או מינימום או אפס? כי העבודה שמבצע המנוע בזמן עצירה היא אפס, אז אולי עדיף לנצל את הרגע ולשים מגזן על מקסימום, שהמנוע יעשה לפחות משהו מועיל?