Jump to content

Whiggs

  • הודעות

    8
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של Whiggs

חדש בפורום

חדש בפורום (1/14)

0

מוניטין

  1. מהתגובות נראה כאילו באמת קרה כאן פלא: טיגואן ברמת גימור שנושקת ואולי אף מתעלה בהיבטים מסויימים וחשובים על קודיאק, ועדיין מגיעה בהפרש מחיר עצום *לטובת* הפולקסווגן... בעל הבית השתגע?
  2. לגבי מתלים אדפטיביים - האם לא מדובר במערכת DCC? אם כן, היא זמינה בסקודה החל מרמת סטייל.
  3. @אליהו שבת חלק מהדברים שרשמת שחסרים בסקודה אינם נכונים למודל L&K. יש אוורור במושבים, ויש מתלים אדפטיביים. לגבי אזהרת שטח מת יש בלימה ברוורס; אתה רוצה להגיד שהטיגואן מתקן אקטיבית בנסיעה הצידה והסקודה לא? נשמע מאוד מוזר, אלה מערכות שמגיעות מאותו בית יוצר... וו גרירה אכן יתרון בטיגואן. יתר הדברים פחות מדברים אלי... לגבי המולטימדיה, לסקודה יש תפריטים בעברית שאינם מעניינים אותי כלל. השאלה האם הטיגואן יודע להציג תווים בעברית (למשל שמות של שירים שמתנגנים דרך Bluetooth) או שמופיע כקוביות? שאלה נוספת לגבי הפנסים בטיגואן - נאמר לי על ידי הנציג שהם iQ Light לד אבל לא מטריקס (מיסוך אוטומטי למניעת הפרעה)... מעיון באתר vw אנגליה זה נראה שיש רק סוג אחד של iQ Light והוא כן מטריקס. יש לך מושג מה נכון?
  4. הי, אני כרגע עם שתי הזמנות פתוחות בצ׳מפיון: אחת לטיגואן אולספייס (7 מקומות) והשנייה לקודיאק החדש. הכוונה היא כמובן לוותר על אחת רק שאני מתלבט על איזה. הטיגואן ברמת גימור ״אלגנס פרימיום״, שלא ברור עדיין בדיוק מה היא כוללת (טרם פורסם מפרט מלא) אבל הנציג הסביר פחות או יותר מה יש שם, וזה בבירור מעל רמת Life Plus. אפשר לראות רשימה חלקית בכל אתרי הרכב שפרסמו את תחילת המכירה. מנוע 2.0 בנזין 4X4. לקחתי בכוונה רכב ללא גג פנורמי היות ואני לא רוצה את הפיצ׳ר ושמחתי לחסוך 10k במחיר. הקודיאק הוא ברמת גימור L&K, גם הוא עם מנוע 2.0 בנזין 4X4. מבחינת ההבדלים באיבזור, כאמור אי אפשר להשוות במדויק עדיין אבל כנראה שמסתכם ביתרונות קטנים לסקודה: מערכת שמע Canton, שקע 220V מאחורה, משענות ראש אחוריות עם מצב ״שינה״ נחמד... לסקודה יש גג פנורמי (שאני לא צריך) ויתכן שלטיגואן גם חסרים וילונות מאחור וחלונות כהים שיש לסקודה. ולדעתי זהו. לטיגואן יש תצוגה עילית אבל היא די מעפנה, לא באמת מוקרנת על השמשה כך שלא יודע אם לקרוא לזה יתרון. מעבר לכך באמת נראה שהטיגואן נותן פייט טוב. במיוחד הופתעתי שיש כיסאות עם איוורור, שזה פיצ׳ר שחשוב לי מאוד והוא שהוביל אותי אל ה-L&K מלכתחילה. הטיגואן יסופק כמה חודשים לפני הסקודה אבל לא משהו שמשנה לי במיוחד. אני גם לא מוטרד מהאמינות VAG, ומהשירות של צ׳מפיון. יש לי ניסיון סביר איתם. ועכשיו השוס - הטיגואן זול ב-40k, שהם די הרבה כסף... אני יכול להרשות לעצמי את הסקודה אבל אם כל היתרונות שלה מתבטאים באיבזור שרשמתי מעלה, אני ממש לא בטוח שזה שווה את זה. האמת שהופתעתי מאוד מהמחיר של הטיגואן, הוא נשמע לי נמוך באופן מחשיד ביחס לאיבזור שלו. יתכן ו-VW מנסים להילחם בסקודה באמצעות מחיר חדירה אטרקטיבי במיוחד? (בסוף זה הכל אותו יבואן 🙄) רציתי לשאול בפורום: האם, מעבר למחיר, הטיגואן רכב עדיף מבחינה כלשהי על הקודיאק? תודה למשיבים
  5. תודה למגיבים. לגבי DS7 - תודה על הטיפ, אכן המושבים מאווררים. אבל הרכב יקר משמעותית, יש מיעוט של מוסכים, ובאופן כללי אני חושב שהוא פחות מתאים לנו. עושה רושם שיש תמימות דעים שהמנוע והתגובות של הסקודה יהיו טובות יותר, אני מקווה להרגיש את זה בנסיעות המבחן. מישהו יודע להתייחס למערכות האוטונומיות? עד כמה המערכת לזחילת פקקים (Traffic Jam Assist) של סקודה אכן יעילה? האם פועלת רק בכביש מהיר או גם בפקק ״רגיל״ בעיר? כמה נוח לתפעל אותה, האם כל פעם מתאפסת ויש להפעיל מחדש או שהיא פעילה באופן רצוף? עד כמה ״אגרסיבית״ בלהידבק לרכב שלפניה ולא לתת לאנשים לחתוך פנימה לנתיב שלך? בשורה התחתונה, האם זו מערכת שמישהו יותר מאותגר-טכנית יהנה לעשות בה שימוש? התייחסות לגבי בקרת סטייה מנתיב אקטיבית של סקודה ושל מאזדה: האם נעימות לשימוש, או משהו שאתה מנתק אחרי כמה דקות כי זה אגרסיבי מדי (למשל נותן לך להגיע ממש עד לקצה ואז מתקן בחדות)? האם מישהו התנסה עם שמירת מרכז נתיב של סקודה ויודע לספר שזה פועל באופן מוצלח גם בשיוט מהיר? יש לי חשש מסוים מהמערכת של מאזדה, מתוקף היותה חברה קטנה יותר שאני לא יודע כמה משאבים היא מפנה ל-fine tuning של המערכות הללו (מערכות אוטונומיות הוא תחום שלא ממש קשור לבניה מוצלחת של מכונית במובנים הקלאסיים, מה שברור שמאזדה יודעת לעשות). אני מתאר לעצמי ש-VAG משקיעה רבות במערכות הללו ונהנית גם מ-scale רחב בהרבה בפריסה שלהן... מישהו יודע להתיייחס?
  6. חרף העובדה שמדובר בהספקים דומים? ושמאזדה ידועה בתגובות החדות שלה? (לפחות כך שמעתי...)
  7. הי, אנחנו מתחילים לחשוב על החלפת הייטי 2015 שלנו, שמרגישים שכבר מתחילה להזדקן. על אף שהיו קצת תקלות לאורך השנים (בפרט הגיר שהוחלף פעמיים על חשבון החברה במסגרת הטיפול השנתי), בסה״כ אוהבים מאוד את הרכב, מרוצים מהשירות במוסך צ׳מפיון ובהחלט מוכנים לקנות שוב סקודה. החלטתי שברכב הבא, שיהיה גם הוא בתצורת SUV (זו דרישת בסיס), אני רוצה רמת גימור גבוהה ומפנקת, ובפרט חשוב לי מאוד מושבים מאווררים, שלא קל למצוא. אחרי הרבה מחקר התכנסתי לשני מובילים: קודיאק L&K מול CX-5 Signature. הדגמים הללו נבחרו, לאחר בחינת כלל השוק עד סכום של כ-300 אלף, כי הם ענו על הכי הרבה פרמטרים מאלה שהיו לי חשובים. (הערה: אני לא מחפש רכב 7 מקומות... על אף שכמובן זה נחמד אם האופציה קיימת). מעבר להם, היחידים שמצאתי עם מושבים מאווררים הם רנו קוליאוס (שזול משמעותית אבל ״לא עושה לי את זה״, לפחות על הנייר), יונדאי סנטה פה, פורד אדג׳ ושברולט בלייזר בגרסאות הבכירות. אני פחות מתחבר לסגנון של המכוניות האמריקאיות, ובכל מקרה כל השלישיה הנ״ל יקרה משמעותית אפילו מהקודיאק ולא מצאתי מבחינתי הצדקה לשלם יותר עליהם. מדגיש שטרם נסעתי בשני הרכבים (מתוכנן בשבוע הבא) כך שבינתיים מדובר במיפוי ״על הנייר״ בלבד. מכל מקום, אלה המסקנות בינתיים: לטובת הקודיאק: מערכת זחילה בפקקים ושמירה על מרכז נתיב. לוח מחוונים דיגיטלי לחלוטין (במאזדה 7״ במרכז הלוח, שיתכן ונותן מענה מעל ומעבר לקסטומיזציה, אבל טרם שיחקתי עם זה...). מערכת לחניה אוטומטית. פתיחה ללא מגע יד לתא המטען. אהבתי את התומכים לראש במשענות המושבים האחוריים לטובת שינה 😊 ביטול רעשים אקטיבי והגברה ברמקולים של היושבים מאחורה - לא יודע כמה טוב זה עובד יותר כריות אוויר (9 מול 6) - אין לי מושג אם זה באמת חשוב... 7 מושבים - יתכן ואמצא לזה שימוש פה ושם. לטובת ה-CX-5: תא מטען שמסודר טוב יותר (הקודיאק גדול יותר אבל אני לא אוהב את הפערים ברצפה שנגרמים מהשכבת הכסאות האחוריים). תצוגה עילית שמוקרנת על השמשה. לטעמי מדובר בהבדלים מינוריים יחסית. שני הרכבים מאובזרים לעילא, ולמעשה מפתיע עד כמה שהמפרט קרוב, אחרי שה-CX-5 סגר לאחרונה כמה פערים שהיו לו (כמו כניסה ללא מפתח וחיישנים בהתקנה מקומית). אה, יש עוד הבדל אחד קטן: כ-30 אלף במחיר לטובת המאזדה 😊 - לא זניח בכלל מבחינתי... אבל אולי לא deal breaker. רציתי לשמוע מהחברים בפורום אם ישנם היבטים נוספים שכדאי לשים אליהם לב. בפרט על ההבדלים בהתנהגות המערכות האוטונומיות (בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב וכו׳) שכמובן לא עולים מהמפרט ה״יבש״. מצ״ב הטבלה שהכנתי לי כדי להשוות פרמטרים שחשובים לי.
  8. שלום לכולם, לקראת רכישת רכב חדש, מנסה לעשות סדר ביכולות של מערכות עזר לשיוט (״נהיגה אוטונומית״ לעניים) ברכבים השונים. ספציפית, אני מתכוון לוריאציות השונות של בקרת שיוט אדפטיבית ושל שמירת נתיב שמטרתן לאפשר נסיעה קדימה באופן אוטומטי, עד כמה שאפשר, כשכל מה שנדרש מהנהג זה לשמור ידיים על ההגה (וכמובן להשאר ערני ובבקרה מלאה). אני מחפש רכבים שידעו לתת את זה במעטפת רחבה עד כמה שניתן, החל מפקקים בעיר, עבור דרך פקקים בכביש מהיר ועד לשיוט בכביש מהיר. הקושי הוא שאין שום סטנדרט בנושא, כל יצרן מתאר במפרט מה שבא ולו ואיך שבא לו. גם דירוג הבטיחות הוא מאוד מאוד לקוני (רק מציין ״בקרת שיוט אדפטיבית״ ו״בקרת סטייה מנתיב״). חשבתי לפנות לידע המצטבר של חברי הפורום כדי לחסוך לי כיתות רגליים ולעזור לי להתכוונן. בחרתי לפרק את היכולות לפי המדרג הנ״ל: בקרת שיוט אדפטיבית ש1. שמירת מרחק מסתגלת מהרכב מלפנים, במהירויות שיוט בלבד (נאמר 30-50 קמ״ש ומעלה). זה פחות או יותר המינימום הנדרש כדי שיצרן יוכל להצהיר על ״בקרת שיוט אדפטיבית״. במהירות נמוכה ממהירות השיוט, המערכת נכבית ויש להפעילה מחדש. ש2. שמירת מרחק מסתגלת בכל המהירויות. במקרה של עצירה של הרכב מלפנים, המערכת נשארת דרוכה והרכב יחזור לנוע מעצמו כשהרכב שלפניו זז, אלא אם עברו מספר שניות, שאז הרכב יזדקק ל״תמריץ״ כגון ליטוף דוושת הגז או לחיצה על כפתור. ש3. כמו 2, רק שלא נדרש ״תמריץ״ כדי לחזור לנוע (לא ברור לי האם קיים בכלל רכב שיודע לעשות את זה... יש פה אולי בעיה בטיחותית כי אם עבר הרבה זמן בעמידה אז אולי הנהג שכח שהמערכת דרוכה והרכב יתחיל לזוז ויפתיע אותו?) ש4. לא מדרג אלא ניואנס חשוב מאוד של בקרת השיוט האדפטיבית (סעיפים 1-3) הוא שהמערכת תדע לזהות גם עצם נייח, ולבלום בהתאמה. הסבר: במרבית מערכות בקרת השיוט שקיימות היום בשוק, המערכת יודעת רק להינעל על עצם שנע לפני הרכב, ולעקוב אחריו (אפילו עד לעצירה מוחלטת). אבל זה רק בתנאי שהעצירה הדרגתית. במקרים בהם מתגלה מלפנים באופן פתאומי עצם נייח (למשל, הרכב שאתה עוקב אחריו מחליף נתיב, תוך כדי נסיעה, ופתאום מתגלה לפניו רכב נייח - בפקק או ברמזור), רוב המערכות לא יזהו את העצם הנייח ולכן לא ינעלו עליו ולא יבלמו. המגבלה היא טכנולוגית וקשורה לאופן המימוש של הרדאר (הרבה יותר קל להינעל על עצמים נעים). סעיף 4 הוא Game Changer במעטפת הפעולה של המערכת ועד כמה ניתן להסתמך עליה כמערכת בטיחותית. למרבה הצער, מגבלה זו לרוב מופיעה אך ורק כאזהרה בספר הרכב (ודאי לא באתר או במפרט הרכב), כשהיא ״קבורה״ יחד עם שלל אזהרות אחרות בפרק על בקרת שיוט אדפטיבית, ויש צורך בקריאה מדוקדקת כדי לזהותה. מי שלא מאמין - שיכנס ויקרא. זה נכון במכוניות של קונצרן VAG, ואפילו במכוניות יוקרה כגון מרצדס, אאודי וב.מ.וו. אולי בטסלה לא (לא בדקתי, אבל היכולות האוטונומיות שלהן באופן כללי טובות בהרבה משל אחרים. ובכל מקרה טסלה לא בתקציב 😜). בקרת סטייה מנתיב נ1. תיקון אקטיבי של סטייה מנתיב, במהירויות שיוט. המערכת פועלת רק כשהרכב מתקרב לצד הנתיב באופן מסוכן (וגם פה יש ניואנסים על כמה התיקון ״אגרסיבי״ וחד) נ2. שמירה על מרכז נתיב במהירויות שיוט. ההבדל מ-4 הוא שהרכב לא רק ״מכבה שריפות״, אלא דואג פרואקטיבית להשאר עד כמה שניתן במרכז הנתיב במהלך הנסיעה. נ3. שמירה על מרכז נתיב בכל המהירויות, עד לעצירה מלאה. זהו, פספסתי משהו? אז אחרי שפירקתי, בואו ניגש לעניינים. אני יודע שכמעט כל המכוניות שנמכרות היום בארץ תומכות ב-ש1 וב-נ1. עשיתי מחקר די מעמיק על VAG, והקארוק והקודיאק להבנתי, תומכים ב-ש2 וב-נ3 (מערכת Traffic Jam Assist). פאסאט החדשה מגיעה בחו״ל עם Travel Assist שהיא הרחבה של Traffic Jam Assist, אבל היבואן החליט לא לתת אותה בדגם בארץ... אשמח לשמוע מחברי הפורום ומנסיונם אילו עוד רכבים בארץ תומכים ביותר מאשר ש1 ו-נ1. האם מישהו מכיר רכב שתומך ב-ש4? ומה לגבי ש3, האם קיים איפשהו? מגבלת מחיר של עד כ-200 אלף ש״ח (אם יש משהו חריג בעוד כמה עשרות אלפי שח אולי אהיה מוכן למתוח). תודה
×
×
  • תוכן חדש...