Jump to content

Whiggs

  • פרסום הודעות

    4
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

0 נייטרלי

אודות Whiggs

  • דירוג
    חדש בפורום (< 41 הודעות)
  1. תודה למגיבים. לגבי DS7 - תודה על הטיפ, אכן המושבים מאווררים. אבל הרכב יקר משמעותית, יש מיעוט של מוסכים, ובאופן כללי אני חושב שהוא פחות מתאים לנו. עושה רושם שיש תמימות דעים שהמנוע והתגובות של הסקודה יהיו טובות יותר, אני מקווה להרגיש את זה בנסיעות המבחן. מישהו יודע להתייחס למערכות האוטונומיות? עד כמה המערכת לזחילת פקקים (Traffic Jam Assist) של סקודה אכן יעילה? האם פועלת רק בכביש מהיר או גם בפקק ״רגיל״ בעיר? כמה נוח לתפעל אותה, האם כל פעם מתאפסת ויש להפעיל מחדש או שהיא פעילה באופן רצוף? עד כמה ״אגרסיבית״ בלהידבק לרכב שלפניה ולא לתת לאנשים לחתוך פנימה לנתיב שלך? בשורה התחתונה, האם זו מערכת שמישהו יותר מאותגר-טכנית יהנה לעשות בה שימוש? התייחסות לגבי בקרת סטייה מנתיב אקטיבית של סקודה ושל מאזדה: האם נעימות לשימוש, או משהו שאתה מנתק אחרי כמה דקות כי זה אגרסיבי מדי (למשל נותן לך להגיע ממש עד לקצה ואז מתקן בחדות)? האם מישהו התנסה עם שמירת מרכז נתיב של סקודה ויודע לספר שזה פועל באופן מוצלח גם בשיוט מהיר? יש לי חשש מסוים מהמערכת של מאזדה, מתוקף היותה חברה קטנה יותר שאני לא יודע כמה משאבים היא מפנה ל-fine tuning של המערכות הללו (מערכות אוטונומיות הוא תחום שלא ממש קשור לבניה מוצלחת של מכונית במובנים הקלאסיים, מה שברור שמאזדה יודעת לעשות). אני מתאר לעצמי ש-VAG משקיעה רבות במערכות הללו ונהנית גם מ-scale רחב בהרבה בפריסה שלהן... מישהו יודע להתיייחס?
  2. חרף העובדה שמדובר בהספקים דומים? ושמאזדה ידועה בתגובות החדות שלה? (לפחות כך שמעתי...)
  3. הי, אנחנו מתחילים לחשוב על החלפת הייטי 2015 שלנו, שמרגישים שכבר מתחילה להזדקן. על אף שהיו קצת תקלות לאורך השנים (בפרט הגיר שהוחלף פעמיים על חשבון החברה במסגרת הטיפול השנתי), בסה״כ אוהבים מאוד את הרכב, מרוצים מהשירות במוסך צ׳מפיון ובהחלט מוכנים לקנות שוב סקודה. החלטתי שברכב הבא, שיהיה גם הוא בתצורת SUV (זו דרישת בסיס), אני רוצה רמת גימור גבוהה ומפנקת, ובפרט חשוב לי מאוד מושבים מאווררים, שלא קל למצוא. אחרי הרבה מחקר התכנסתי לשני מובילים: קודיאק L&K מול CX-5 Signature. הדגמים הללו נבחרו, לאחר בחינת כלל השוק עד סכום של כ-300 אלף, כי הם ענו על הכי הרבה פרמטרים מאלה שהיו לי חשובים. (הערה: אני לא מחפש רכב 7 מקומות... על אף שכמובן זה נחמד אם האופציה קיימת). מעבר להם, היחידים שמצאתי עם מושבים מאווררים הם רנו קוליאוס (שזול משמעותית אבל ״לא עושה לי את זה״, לפחות על הנייר), יונדאי סנטה פה, פורד אדג׳ ושברולט בלייזר בגרסאות הבכירות. אני פחות מתחבר לסגנון של המכוניות האמריקאיות, ובכל מקרה כל השלישיה הנ״ל יקרה משמעותית אפילו מהקודיאק ולא מצאתי מבחינתי הצדקה לשלם יותר עליהם. מדגיש שטרם נסעתי בשני הרכבים (מתוכנן בשבוע הבא) כך שבינתיים מדובר במיפוי ״על הנייר״ בלבד. מכל מקום, אלה המסקנות בינתיים: לטובת הקודיאק: מערכת זחילה בפקקים ושמירה על מרכז נתיב. לוח מחוונים דיגיטלי לחלוטין (במאזדה 7״ במרכז הלוח, שיתכן ונותן מענה מעל ומעבר לקסטומיזציה, אבל טרם שיחקתי עם זה...). מערכת לחניה אוטומטית. פתיחה ללא מגע יד לתא המטען. אהבתי את התומכים לראש במשענות המושבים האחוריים לטובת שינה 😊 ביטול רעשים אקטיבי והגברה ברמקולים של היושבים מאחורה - לא יודע כמה טוב זה עובד יותר כריות אוויר (9 מול 6) - אין לי מושג אם זה באמת חשוב... 7 מושבים - יתכן ואמצא לזה שימוש פה ושם. לטובת ה-CX-5: תא מטען שמסודר טוב יותר (הקודיאק גדול יותר אבל אני לא אוהב את הפערים ברצפה שנגרמים מהשכבת הכסאות האחוריים). תצוגה עילית שמוקרנת על השמשה. לטעמי מדובר בהבדלים מינוריים יחסית. שני הרכבים מאובזרים לעילא, ולמעשה מפתיע עד כמה שהמפרט קרוב, אחרי שה-CX-5 סגר לאחרונה כמה פערים שהיו לו (כמו כניסה ללא מפתח וחיישנים בהתקנה מקומית). אה, יש עוד הבדל אחד קטן: כ-30 אלף במחיר לטובת המאזדה 😊 - לא זניח בכלל מבחינתי... אבל אולי לא deal breaker. רציתי לשמוע מהחברים בפורום אם ישנם היבטים נוספים שכדאי לשים אליהם לב. בפרט על ההבדלים בהתנהגות המערכות האוטונומיות (בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב וכו׳) שכמובן לא עולים מהמפרט ה״יבש״. מצ״ב הטבלה שהכנתי לי כדי להשוות פרמטרים שחשובים לי.
  4. שלום לכולם, לקראת רכישת רכב חדש, מנסה לעשות סדר ביכולות של מערכות עזר לשיוט (״נהיגה אוטונומית״ לעניים) ברכבים השונים. ספציפית, אני מתכוון לוריאציות השונות של בקרת שיוט אדפטיבית ושל שמירת נתיב שמטרתן לאפשר נסיעה קדימה באופן אוטומטי, עד כמה שאפשר, כשכל מה שנדרש מהנהג זה לשמור ידיים על ההגה (וכמובן להשאר ערני ובבקרה מלאה). אני מחפש רכבים שידעו לתת את זה במעטפת רחבה עד כמה שניתן, החל מפקקים בעיר, עבור דרך פקקים בכביש מהיר ועד לשיוט בכביש מהיר. הקושי הוא שאין שום סטנדרט בנושא, כל יצרן מתאר במפרט מה שבא ולו ואיך שבא לו. גם דירוג הבטיחות הוא מאוד מאוד לקוני (רק מציין ״בקרת שיוט אדפטיבית״ ו״בקרת סטייה מנתיב״). חשבתי לפנות לידע המצטבר של חברי הפורום כדי לחסוך לי כיתות רגליים ולעזור לי להתכוונן. בחרתי לפרק את היכולות לפי המדרג הנ״ל: בקרת שיוט אדפטיבית ש1. שמירת מרחק מסתגלת מהרכב מלפנים, במהירויות שיוט בלבד (נאמר 30-50 קמ״ש ומעלה). זה פחות או יותר המינימום הנדרש כדי שיצרן יוכל להצהיר על ״בקרת שיוט אדפטיבית״. במהירות נמוכה ממהירות השיוט, המערכת נכבית ויש להפעילה מחדש. ש2. שמירת מרחק מסתגלת בכל המהירויות. במקרה של עצירה של הרכב מלפנים, המערכת נשארת דרוכה והרכב יחזור לנוע מעצמו כשהרכב שלפניו זז, אלא אם עברו מספר שניות, שאז הרכב יזדקק ל״תמריץ״ כגון ליטוף דוושת הגז או לחיצה על כפתור. ש3. כמו 2, רק שלא נדרש ״תמריץ״ כדי לחזור לנוע (לא ברור לי האם קיים בכלל רכב שיודע לעשות את זה... יש פה אולי בעיה בטיחותית כי אם עבר הרבה זמן בעמידה אז אולי הנהג שכח שהמערכת דרוכה והרכב יתחיל לזוז ויפתיע אותו?) ש4. לא מדרג אלא ניואנס חשוב מאוד של בקרת השיוט האדפטיבית (סעיפים 1-3) הוא שהמערכת תדע לזהות גם עצם נייח, ולבלום בהתאמה. הסבר: במרבית מערכות בקרת השיוט שקיימות היום בשוק, המערכת יודעת רק להינעל על עצם שנע לפני הרכב, ולעקוב אחריו (אפילו עד לעצירה מוחלטת). אבל זה רק בתנאי שהעצירה הדרגתית. במקרים בהם מתגלה מלפנים באופן פתאומי עצם נייח (למשל, הרכב שאתה עוקב אחריו מחליף נתיב, תוך כדי נסיעה, ופתאום מתגלה לפניו רכב נייח - בפקק או ברמזור), רוב המערכות לא יזהו את העצם הנייח ולכן לא ינעלו עליו ולא יבלמו. המגבלה היא טכנולוגית וקשורה לאופן המימוש של הרדאר (הרבה יותר קל להינעל על עצמים נעים). סעיף 4 הוא Game Changer במעטפת הפעולה של המערכת ועד כמה ניתן להסתמך עליה כמערכת בטיחותית. למרבה הצער, מגבלה זו לרוב מופיעה אך ורק כאזהרה בספר הרכב (ודאי לא באתר או במפרט הרכב), כשהיא ״קבורה״ יחד עם שלל אזהרות אחרות בפרק על בקרת שיוט אדפטיבית, ויש צורך בקריאה מדוקדקת כדי לזהותה. מי שלא מאמין - שיכנס ויקרא. זה נכון במכוניות של קונצרן VAG, ואפילו במכוניות יוקרה כגון מרצדס, אאודי וב.מ.וו. אולי בטסלה לא (לא בדקתי, אבל היכולות האוטונומיות שלהן באופן כללי טובות בהרבה משל אחרים. ובכל מקרה טסלה לא בתקציב 😜). בקרת סטייה מנתיב נ1. תיקון אקטיבי של סטייה מנתיב, במהירויות שיוט. המערכת פועלת רק כשהרכב מתקרב לצד הנתיב באופן מסוכן (וגם פה יש ניואנסים על כמה התיקון ״אגרסיבי״ וחד) נ2. שמירה על מרכז נתיב במהירויות שיוט. ההבדל מ-4 הוא שהרכב לא רק ״מכבה שריפות״, אלא דואג פרואקטיבית להשאר עד כמה שניתן במרכז הנתיב במהלך הנסיעה. נ3. שמירה על מרכז נתיב בכל המהירויות, עד לעצירה מלאה. זהו, פספסתי משהו? אז אחרי שפירקתי, בואו ניגש לעניינים. אני יודע שכמעט כל המכוניות שנמכרות היום בארץ תומכות ב-ש1 וב-נ1. עשיתי מחקר די מעמיק על VAG, והקארוק והקודיאק להבנתי, תומכים ב-ש2 וב-נ3 (מערכת Traffic Jam Assist). פאסאט החדשה מגיעה בחו״ל עם Travel Assist שהיא הרחבה של Traffic Jam Assist, אבל היבואן החליט לא לתת אותה בדגם בארץ... אשמח לשמוע מחברי הפורום ומנסיונם אילו עוד רכבים בארץ תומכים ביותר מאשר ש1 ו-נ1. האם מישהו מכיר רכב שתומך ב-ש4? ומה לגבי ש3, האם קיים איפשהו? מגבלת מחיר של עד כ-200 אלף ש״ח (אם יש משהו חריג בעוד כמה עשרות אלפי שח אולי אהיה מוכן למתוח). תודה
×
×
  • Create New...