אהלן,
בהמשך לחיפושיי אחר רכב עיקרי למשפחה, התחלתי להתעניין ברצינות ברכישת וולוו XC40 פלאג-אין החדשה ואשמח לשמוע את דעתכם. התקציב כ-250k, יכול למתוח קצת (אבל לא BMW X1 שמתחיל ב-299k ולא כולל הרבה אבזור אלמנטרי כמו מצלמת רוורס).
אופי הנהיגה: במהלך השבוע נוהג כמעט באופן בלעדי בתוך העיר, בסוף השבוע נוסעים לטייל מחוץ לעיר (לא בשטח).
דרישות:
רכב מאובזר מבחינת בטיחות בדירוג 6-8, נוסע עם ילדה קטנה.
רכב מהנה לנהיגה, עם כוח. שלא יחליט שהוא יוצא להפסקת קפה בזמן שאני רוצה לצאת לעקיפה.
חסכוני יחסית בדלק. בגלל אופי הנהיגה אני יותר ויותר שוקל רכב פלאג-אין, שבמהלך השבוע ככל הנראה לא יצרוך דלק כמעט בכלל. גרים בבית פרטי כך שיש שקע וזו בהחלט אופציה.
אמין עם עלויות אחזקה נמוכות באופן יחסי (לא אשווה אחזקה של קיה פיקנטו לוולוו, אבל בכל זאת, עד כמה שניתן).
נוטה ל-SUV עקב תחושה נוחה של רכב גבוה, והנוחות למשפחה.
אם אני משקלל את כל הפרמטרים האלה, אני מגיע לשתי אופציות:
בגזרת ה״סטנדרט״- קיה נירו פלאג-אין.
בגזרת ה״פרימיום״- וולוו XC40 פלאג-אין.
איך שאני רואה את זה, שני הרכבים בגדול דומים קונספטואלית- מאובזרים יותר מהמתחרים שלהם באותו סגמנט, מחיר סביר יחסית למתחרים שלהם באותו סגמנט. קיה נירו אולי פחות מהנה לנהיגה אובייסלי וכנראה גם יותר אמין (השאלה עד כמה?).
בשיא הכנות, אידיאלית הייתי הולך על אלפא סטלביו, אבל כשאני לוקח בחשבון TCO (עלות אחזקה כוללת) הוא מאוד כואב בכיס ועונה רק על הדרישה של הכוח וההנאה, וה-SUVיות לא חסכוני, לא מאובזר בצורה יוצאת דופן, ולהבנתי ממחזיקי אלפא אחרים גם לא מאוד אמין...
בקיצור, מה דעתכם? אשמח לשמוע המלצות גם על רכבים אחרים אם אתם חושבים שהם רלוונטיים לדרישות.