שלום רב,
אכן מומלץ ביותר לפנות לקבלת ייעוץ עו"ד בכל מקרה של תאונת דרכים עם נזקי גוף.
ברוב רובם של המקרים פגישת ייעוץ עם עורך דין בתחום זה הינה ללא עלות ולכן אין מה להפסיד.
מצד שני יש הרבה מאוד מה להפסיד אם פועלים לבד מול חברת הביטוח ולא מקבלים ליווי נכון בגיבוש של התביעה.
בדרך כלל חברות הביטוח, אשר מעסיקות סוללות של מסלקים מיומנים, ינסו לעשות כל שלאיל ידם כדי למזער הוצאות, ולכן יציעו לתובע הלא מיומן פיצוי מינימלי אשר ספק רב אם יש בו כדי לשקף פיצוי ראוי לנזק !
בנוסף, שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ביטוח חובה הינו נמוך ביחס להליכים אחרים, ומוגבל על פי החוק לשיעור של עד 13% + מע"מ מסכום הפיצוי.
היות ושכר הטרחה משולם כפועל יוצא של הצלחה, הדבר מהווה תמריץ מצוין לעורך הדין - לתת את השירות הטוב ביותר במטרה להוציא את הפיצוי המיטבי.
בנוסף, גם במקרים בהם לא מדובר על תאונה רצינית, אך עדיין ישנו נזק רפואי, גם אז מומלץ לפנות לעורך דין , שכן - ממילא התשלום נותר בשיעור קבוע ולפי הצלחה.
כמו כן, במקרים רבים לא ניתן לאמוד את הנזקים בשלבים הראשוניים לאחר הפגיעה, וישנם נזקים אשר רק בשלב מאוחר יותר מתגלים (למשל נזקים נפשיים או נוירולוגיים) ולכן מומלץ להתחיל את הטיפול כמו שצריך עם ליווי נכון.
עורך דין גיא גרינולד