שלום
קראתי כמה שרשורים וכמה כתבות על כדאיות ליסינג פרטי.
כמעט בכל הדיונים ההשוואה היא בין רכישת רכב חדש לליסינג פרטי ועולות הצעות שעדיף משומש צעיר (בן כ 3).
אני כרגע רוצה להחליף את הרכב שברשותי (טוסון 2008 ) מהסיבות הבאות:
רצון לעבור לרכב חדש יותר
צריכת דלק
הצרכים הם:
להישאר עם רכב גבוה (התרגלנו לטוב)
עושים כ 15k km בשנה
5-7 מקומות (משפחה של 5, בוסטר ומושב בטיחות)
התקציב כמו שבנושא - באזור ה 45 - לא מאפשר לעלות הרבה בשנתון עם הצרכים הנ"ל... סביבות 2011-2013 תלוי בדגם (סקודה ייטי למשל - אבל לא עדיפה מבחינת נראות ולאישה זה חשוב; אחרות מיצרנים פחות אמינים סטייל "צרפתיות לא לגעת")
האפשרות של ליסינג פרטי קוסמת בעיקר מהיכולת בהון עצמי נמוך ועלות חודשית סבירה (חשבתי דווקא להגדיל מקדמה לטובת חודשי נמוך יותר) לנסוע ברכב חדש לחלוטין וחוסר הצורך להתמודד עם מכירה וקנייה פרטי (משהו שתמיד מעיק עלי).
מבחינה כלכלית לא ממש הצלחתי להגיע לתחשיב שמסייע בהחלטה.
אשמח לשמוע קצת דעות או חישובים (ובטח המלצות לדגמים מומלצים).
תודה