לאחר 4000 ק"מ ושלושה חודשים הגעתי לכמה מסקנות בנוגע לרכישת הריו שלי.
ראשית,הריו נקנתה בדצמבר 2012 במחיר מבצע של 76,600 ועלתה לכביש ב-15/1/13.
באופן כללי אני מאוד מרוצה מהרכישה.חיפשתי רכב חסכוני עם מרחב פנימי גדול,אמין ובעל מסגרת אחריות גדולה בתקציב של עד-80.000ש"ח.לאחר בחינת האופציות לפני הרכישה הרשימה הצטמצמה לחמישה רכבים:
1.סקודה פאביה 1.4 ידנית.
2.קאיה ריו 1.2 ידנית.
3.סוזוקי ספלאש 1.2 ידנית.
4.יונדאי I20 1.2 ידנית.
5.סיאט איביזה 1.4 ידנית.
לבסוף,הריו ניצחה מכמה סיבות:
1.מסגרת אחריות של 7 שנים.
2.אבזור עשיר(דגש על בטיחות).
3.מרחב פנימי(כולל תא מטען).
4.מראה חדשני ביחס לדגמים המתחרים.
לריו 1.2 הידנית יש רק חיסרון אחד:אם רק היו מוסיפים לה עוד הילוך בתיבה הידנית(כמו ב1.4) היא הייתה מושלמת !
בנסיעה בדרך מהירה כאשר עוברים את ה-90 קמ"ש מתחילים לשמוע את המנוע.שלא נדבר על מעל 110 ששם זה כבר מציק.
בנסיעה במהירות של 100קמ"ש מד הסל"ד עומד על 2.750 וזה המון למנוע 1.2.
הכי חשוב : צריכת הדלק הממוצעת שנבדקה היא 1/13.מדובר בנסיעה שברובה בין עירונית ללא "לחיצות" מיותרות.
לסיכום:קיה ריו 1.2 הידנית המוצעת למחירה ב-76600 היא הסופרמיני הכי משתלמת למשפחה הצעירה(זוג+2 ילדים) כל עוד מדובר בנסיעות עירוניות ובין עירוניות.מי שאמור לנסוע בדרך מהירה ולמרחקים שיתאמץ ויקנה את הריו-1.4 הידנית בעלת תא מטען גדול ותיבה בעלת 6 מהירויות.