תיבת הילוכים אוטומטית (פלנטרית) נחשבת לפחות חסכונית, ואני מנסה להבין למה.
בנסיעה עירונית, כשיש העברות הילוכים אני אולי יכול להבין למה זה נכון, אבל השאלה היא למה תיבות אוטומטיות פחות יעילות בנסיעה בין עירונית כשנמצאים כמעט כל הזמן בהילוך המקסימלי.
לפי נתוני יצרן של מספר רכבים, צריכת הדלק עם תיבה אוטומטית פחות טובה בבינעירוני למרות שמדובר בדיוק באותו מנוע ויחסי העברה דומים מאוד של ההילוכים (יחס העברה של ההילוך ויחס העברה סופי).
מה גורם לגיר ידני להיות יותר יעיל?