שלום רב לכל חברי הפורום, ראשית אציין שיש לכם פורום מדהים! רמת הידע פה של המשתמשים אשר עוזרים בכל פעם זה לזה, בעצות מקצועיות ומועילות, בין אם זה בעלי המוסכים עצמם, כנופיית הטיפולים השוטפים, או חברי פורום הבקיאים מניסיון אישי בכל הנושאים הרלוונטיים, זה משהו שבהחלט ראוי להערכה! כל הכבוד! למרות שרק היום נרשמתי רשמית, אני נמצא פה כבר תקופה ארוכה, בעיקר קורא ומעשיר את הידע. ואני אומר לכם בבטחון מלא, זה הפורום הכי מקצועי ומקיף בישראל בכל הקשור לעולם הרכב, פשוט כייף גדול )
היום אני מבקש את עצתכם בנוגע לטיפול התקופתי ברכבי, מדובר על סיויק 2012 האצ'בק ידנית. אשר עברה 36,000 ק"מ. עד היום הרכב טופל אך ורק במרכזי, טיפול אחרון התבצע בול לפני שנה. הרכב עבר סה"כ כ11,000 ק"מ מאז. הוראות יצרן הם טיפול כל 15,000 ק"מ או שנה.
מכיוון שהאוטו כבר לא במסגרת אחריות אני שוקל שלא לבצע את הטיפול במוסך המרכזי. חשבתי שבטיפולים תקופתיים סטנדרטיים אטפל במוסך מתמחה רגיל, ודברים מורכבים כן אמשיך לטפל במרכזי.
השאלה שלי היא, במרכזי של הונדה, עושים בכל פעם טיפול 15,000 ק"מ, בלי קשר לנסועה, לדוגמא אם האוטו שלי בן 4 ועשה רק 30,000 ק"מ , הטיפול שיבוצע הוא טיפול 60,000 לפי הוראות יצרן.
לפי האתר של הונדה בטיפול הזה יש להחליף: שמר גיר 1WD, מסנן אויר 5 / טבעת אטימה לפקק שמן/ מסנן שמן מנוע, שמן מנוע 5W40
האם לדעתכם למרות הנסועה הנמוכה כדאי לבצע טיפול 60,000?
שאלה נוספת ברשותכם, מכיוון שאני לא בטוח באיכות החלקים שהמוסך משתמש בהם, אני מתכוון לקנות לבד את החלקים לטיפול , מקוריים בלבד, ולתת למוסך לבצע את העבודה, לפי מה שהבנתי צריך להחליף
1. שמן גיר (מזכיר שהרכב ידני) מסוג 1wd (השם זה סוג הזמן? איזה יצרן מומלץ? )
2. פילטר אויר
3. טבעת אטימה.
4. פילטר שמן (מה שם היצרן והמקט שאני צריך? )
5. ושמן מנוע מסוג 5W40, קיבולת של 4 ליטר יספיק? מה היצן שמן המומלץ ביותר עבור האוטו?
זו פעם ראשונה שאני הולך לטפל מחוץ לשערי "המרכזי" ואני ממש לא רוצה ליפול כי רציתי לחסוך כמה שקלים בטיפול
אני רוצה לקנות את החלקים הכי טובים שמתאימים לטיפול זה, ואשמח שקצת תכווינו אותי ותעשו לי סדר מה צריך ומה לא צריך ברשימת המכולת שלי
אשמח גם להמלצה על יצרני החלקים האיכותיים ביותר בשביל הטיפול.
כמו כן אם כבר האוטו על הליפט מה עוד מומלץ לבדוק? שכחתי לציין שבטיפול הקודם החליפו גם בלמים (צלחות ורפידות)
שיהיה לכולכם שבת שלום! וחג שמח!