שלום לכולם.
קורא שקט כבר כמה חודשים, זה הפוסט הראשון שלי.
רכשתי לאחרונה מאזדה 3 2009 צורה ישנה שנועלת ג'אנטים ברזל גודל 15.
אני מעוניין לעלות ל 16 ולכן ניגשתי למכון הטסטים הקרוב וקיבלתי את המסמך החתום הבא --->
סימנתי שם את המידה הרצויה.
לפי מה שאני מבין מהמסמך הזה, מותר לי צמיגים 205/55/16 על ג'אנט 16 רוחב 6.5 (הבנתי נכון?)
בכל מקרה יצאתי לי לסיבוב ראשוני לבדוק מחירים בכל החנויות כולם מציעים לי ג'אנט 16 ברוחב 7, יש כמה 6.5 אבל לא מעניינים.
כולם אומרים שאת הבוחן מעניינת מידת הצמיגים לא רוחב הג'אנט ואין בעייה עם זה.
פתחתי גוגל ומצאתי מעיין מחשבון לחישוב גודל אידיאלי לג'אנט ע"פ מידת צמיג, הזנתי את המידות 205/55/16 וקיבלתי את התוצאה הבאה
אם הבנתי נכון, לא רק שהמחשבון מאשר שג'אנט רוחב 7 יכול להתאים על המידה הזו (205/55/16) אלא שזה גם הרוחב האידאלי לצמיג במידה הזו.
אשמח לעזרה לגבי כמה אי הבנות שלי.
1.קראתי והבנתי את המסמך מהמכון רישוי כמו שצריך? ה 16X6.5 מתייחס למידת הג'אנט? אם כן אז מותר לי לשים 16X7 עם צמיגים 205/55/16? יאושר?
2.האם צודק המחשבון באינטרנט כשהוא אומר שמידת הג'אנט האידיאלית לצמיג 205/55/16 היא 16X7?
במידה והמחשבון טועה, האם זה בטיחותי?
3.חשבתי שמכיוון שאני עולה במידה מ 15 ל 16 שאצטרך לקנות גם גלגל רזרבי יותר גדול אבל אומרים לי בחנויות שלא. שאין בעייה עם הגלגל רזרבי גודל 14 שיש לי בבגאז' - נכון? לא נכון?
4. במסמך שצירפתי מהמכון כתוב איפה שסימנתי "T125/70 D 16" מה זה אומר?
מתנצל מראש על החפירה, תודה רבה מראש לעוזרים.