יש לי סקודה סופרב 1.8TSI שגילה מתקרב ל-5 (עדיין לא), לרכב כ- 100K ק"מ וטופל לאורך כל הדרך במוסכים מורשים כנדרש. מאז שהרכב אצלי הרכב צורך שמן בכמות גבוהה מאוד (ממלא קילו כל 2-4 תדלוקים), ובכל פעם ששאלתי במוסך מורשה, קיבלתי את אותה תשובה - ככה זה מנועי TSI. בשלב מסוים החלטתי לעשות בדיקה מסודרת על פי הנוהל (ממלאים כמות מדודה, נוסעים 350 ק"מ ושוקלים) ואכן נמצא שהמנוע לא תקין. למרות שהמנוע מחוץ לתקופת האחריות, אני מצפה מהיצרן/יבואן לקחת אחריות על הנושא. לא נראה לי סביר שרכב שעולה כ- 200K ש"ח יידרש להחלפת מנוע או שיפוץ מנוע אחרי 100 אלף ק"מ, מה עוד שהמצב היה דומה גם לפני שנתיים. מנציג שירות של צ'מפיון קיבלתי תשובה שלילית מבחינת לקיחת אחריות שלהם על התקלה. החלטתי לא לוותר ושאלתי - האם המחשבה שלא אני זה שצריך לספוג פה עלות של 15-35 אלף ש"ח מופרכת? מישהו מכיר תקדימים או מקרים דומים? מישהו מכיר עו"ד טוב?
אגב - אני חייב לציין שהסופרב הוא רכב מדהים מכל הבחינות, עלות-תועלת מעולה.