Jump to content

ic80

  • פרסום הודעות

    5
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

1 נייטרלי

אודות ic80

  • דירוג
    חדש בפורום (< 41 הודעות)
  1. תודה רבה הרכב נרכש ב-169 אלף ש"ח. לא הסכימו לעשות הנחה של שקל במחיר. אולי עכשיו עם הקמפיין השקה החדש הגמישו קצת את התנאים אבל להערכתי רק בעוד כמה חודשים יתחילו המבצעים ובכלל זה אולי מבצע של חברי הוט או חבר שיכול להוריד את המחיר בכ-10 אלף ש"ח. מצרף תמונה:
  2. שלום חברים, מזה כשנה חפשתי רכב קרוסאובר חדש, ומאחר והשתמשתי בפורום הזה לא מעט, ברצוני "לתרום" מעט מהתהליך והמסקנות האישיות שלי אשר ליוו אותו. כפי שנרמז משם השרשור, בסופו של תהליך בחרתי לרכוש את הקשקאי החדש וזאת למרות שהוא בלשון המועטה לא הרכב המועדף כאן בפורום, הודות לשילוב בעייתי של מחיר/מנוע/יבואן. אז אסביר בקצרה את הרציונאל שמאחורי ההחלטה. ברשותי היתה יאריס היברידית אשר היתה נהדרת וחסכונית מאוד, אבל קטנה מדי, ולשימוש משפחתי פשוט לא התאימה לי כפי שקיוויתי, ולכן ידעתי כבר לפני שנה שאני חייב להחליף את הרכב. לפני כשנה הגיע הספורטאז' המחודש בגרסת אורבן 2.0, והייתי קרוב מאוד לרכוש אותו, אולם לאחר שכבר ראיתי תמונות מעקב ראשונות של הגרסה שתצא בהמשך השנה, החלטתי לוותר. למעשה, מאחר והרצון שלי הוא להחזיק רכב ל-5 השנים הקרובות, העדפתי רכב אשר לא יוחלף בשנתיים-שלוש הקרובות. אמנם ישנו היונדאי טוסון החדש, אבל הוא יגיע עוד כמה חודשים טובים והאמת שכבר נמאס היה לי לחכות. אז קראתי על הקשקאי, גם שאלתי כאן בפורום, ולבסוף ביצעתי נסיעת מבחן והגעתי למסקנה שלמרות שהמנוע קצת חלש יותר ממה שהייתי רוצה, הוא מפצה על כך באבזור מלא והכי חשוב בנוחות טובה יותר מכל קרוסאובר אחר שבו נסעתי (ספורטאז', ix-35, cx-5) וגם חסכוני הרבה יותר ממה שטוענים במבחני הדרכים. בנוסף, אבי החזיק בקשקאי הקודם במשך 7 שנים ללא כל בעיה והרכב שירת אותו בצורה נהדרת. הקושי הגדול ביותר ברכישת הקשקאי הוא העניין הפסיכולוגי שברכישת רכב 1.2 טורבו במחיר של רכב 2.0. האמת היא שמבדיקה קצרה ניתן לראות, שלמרות שיש נטיה להשוות אותו לספורטאז' 1.6 בגלל המנוע, גם באנגליה שם הקשקאי מיוצר, יש ביניהם פער מחירים דומה לישראל (1.2 מול 1.6 בגרסאות אבזור מקבילות) של כ-30 אלף ש"ח. עכשיו חשוב לי לציין, ברור לי שהקשקאי צריך להיות מתומחר בכ-10 אלף ש"ח פחות ממחירו הנוכחי, אולם מאחר ומדובר ברכב חדש, קרסו עדין לא מוכנים לקצץ במחיר. אני בטוח שזה יגיע בעוד כשנה. בשורה התחתונה - value for money - אין מה לעשות, לא משהו, אבל רכב זה לא תכנית חסכון והלכתי אחרי הלב, כי הרכב מאוד הרשים אותי במראה ובאיכות. היום אני עם הרכב כחודש, והמסקנות הן ראשוניות בלבד אבל יש כמה. מנוע - בנזין 1.2 טורבו, 115 כ"ס. אין ספק, למנוע הזה חסרים כמה סוסים. מי שמחפש להאיץ ברמזורים, זה ממש לא החלק החזק של הרכב. מצד שני, בין 2,000 ל-4,500 סל"ד, המנוע מאוד נמרץ יחסית, וקל לבצע האצות במהירויות בינוניות. גיר - רציף. אבל מנסה לדמות גיר אוטומטי רגיל. בסך הכל עובד טוב אבל מסרס את המנוע המסורס גם כך. לשימוש רגוע הוא טוב מאוד, לשימוש יותר ספורטיבי הוא ממש לא מיועד למרות מצב ספורט אשר מעלה את הסל"ד ומשפר את הזריזות. צריכת דלק - למדתי כבר מהיאריס ההיברידית, שמבחני דרך בארץ לא יודעים לבדוק צריכת דלק. במבחנים דיברו על 10 ק"מ לליטר. בנסיעות שרובן בין עירוניות, אין בעיה להשיג 16 ק"מ לליטר. בנסיעה משולבת, 13 ק"מ לליטר גם אין בעיה להשיג. בנסיעה עירונית - 10 ק"מ לליטר. לא הכי חסכוני בעולם, אבל יותר חסכוני גם מה- cx-5 של אבא שלי. נוחות - המתלים מאוד רכים. הנסיעה מאוד נוחה ולא קופצנית יחסית לקרוסאובר. בהחלט הקרוסאובר הנוח ביותר מבין המתחרים. אני לפחות מאוד נהנה. בנוסף, שקט מאוד, מעט מאוד רעשים מן החוץ חודרים פנימה. אבזור - הרכב בגרסת האבזור האמצעית (acenta SV) מצוייד באבזור שלא תמצאו במתחרות, כולל אבזור בטיחותי הכולל בלימת חירום, זיהוי תמרורים, זיהוי סטיה מנתיב, מצלמות היקפיות ועוד. בנוסף ישנו שימוש בחומרים רכים ונוחים ברוב האזורים ברכב. חסרון גדול - אין ניווט במערכת המולטימדיה והעברית הפוכה (קרסו אומרים שעובדים על זה אבל מי מאמין לקרסו). מרחב - הקשקאי איננו מהגדולים בקטגוריה אבל מציג שימושיות גבוהה עם ניצול טוב של המרחב. על הנייר תא המטען קטן יותר משל המתחרים אבל מציג שימושיות טובה עם יכולת חלוקה של התא שאין ברכבים אחרים. לגמרי מספיק לשימוש משפחתי. תקלות - לא נתקלתי עד כה. אעדכן בהמשך. שורה תחתונה לבינתיים - הקשקאי הוא אחד הרכבים הנמכרים באירופה ולשם הוא מיועד. לכן, אנחנו כאן מקבלים מנוע בנזין חלש יחסית שכן באירופה כמעט ולא נמכרים מנועי בנזין. אמנם קיים שם מנוע בנזין 1.6 טורבו אבל לא מצורפת לו תיבה אוטומטית ולכן הוא לא רלוונטי לישראל כרגע. אני מניח שבשלב מאוחר יותר ישלבו למנוע תיבה אוטומטית והוא יגיע לארץ אולי אף במחיר הנוכחי של ה-1.2. אם זה יקרה, הרכב יהיה מושלם, אבל כרגע זה לא נראה באופק. אבל אני ממש לא נהג ספורטיבי, ולמרות שהייתי שמח אם המנוע לפחות היה מגיע בגרסת הרנו מגאן עם עוד 15-20 כו"ס, אני לגמרי מסתדר עם המנוע הזה. הרכב כל כך נוח, וכל כך מפנק, שאני פשוט יכול להחליק את העניין הזה די בקלות. אני מאוד מבין את מי שפוסל את הרכב על בסיס המחיר/יבואן/מנוע, אבל האמת שהשאלה המרכזית היא מה הצרכים שלכם מהרכב. עם כל הכבוד לספורטאז' 1.6, ויש לי הרבה מאוד כבוד, אי אפשר להשוות אותו לקשקאי - לא באיכות, לא בנוחות ולא בבטיחות, אבל המחיר - מה לעשות - הופך אותו למאוד אטרקטיבי ומבחינת רבים לעדיף בהרבה. מצד שני, הוא יוחלף בארץ עוד שנה ובחו"ל עוד כחצי שנה, וזה לדעתי הופך את הרכישה לפחות אטרקטיבית. ולכן, בשורה התחתונה, הקשקאי לא מתאים לכולם - אם השיקול המרכזי הוא כדאיות כלכלית, כנראה שהוא לא בשבילכם, כי ירידת הערך שלו תהיה כנראה גבוהה מהספורטאז' וה cx-5, בעיקר בגלל המנוע. אבל מי שמחפש רכב רגוע, נוח ומפנק, הקשקאי נותן תמורה טובה מאוד (אולי לא למחיר, אבל בהחלט תמורה לצרכים). בנוסף, מי שמחפש רכב יותר זריז, לא ימצא כאן את מבוקשו אלא אם ילך על גרסת הדיזל היקרה יותר (אבל מספקת חסכון משמעותי בדלק ומנוע גמיש). אבל עבור מי שכמוני מחפש רכב שיהיה בעיקר נוח, לא קופצני, שימושי ומאובזר, ימצא כאן רכב שממלא את רוב הדרישות.
  3. תודה רבה על התגובות. האם ידוע מתי יכנס מלאי סדיר לארץ?...
  4. שלום לחברי הפורום, מזה מספר חודשים אני מהרהר באפשרות של רכישת קשקאי חדשה. יש מספר רב של דברים שאינני מצליח להבין בהתנהלות קרסו ואולי לחברים כאן יש תובנות לעניין. הרכב החל להימכר בספטמבר במחיר גבוהה מאוד. מאז, ככה"נ בגלל מגבלות מלאי בעיקר, אינני רואה הרבה על הכביש. בנוסף, עם תחילת השנה עלה מחיר המכונית בכ-2,000 ש"ח נוספים וכרגע המחיר מתחיל למעשה ב-157 אלף שקל, לרכב עם מנוע 1.2 טורבו. במחיר הזה אינני מתכוון לקנות את הרכב. כמו כן, מאז ספטמבר לא ראיתי מבחן דרכים אחד לקשקאי החדשה. בסך הכל נראה כאילו היבואן לא ממש מעוניין למכור וזה קצת מוזר בהתחשב בירידת היורו שלהבנתי משמש כמטבע הרכישה של הרכב ע"י היבואן. לאור ההשקה של הספורטאז 1.6 והמבצעים הרבים על הקרוסאוברים, האם יש לצפות למהלך כלשהו מבחינת מחיר הרכב לדעתכם? בתודה מראש.
×
×
  • Create New...