הייתי היום בנסיעת מבחן על יונדאי i20 ידנית, חוויית הנהיגה ממש טובה, שקטה, ההילוכים עוברים בקלות, יש בלוח המכוונים התראה מתי להעביר כל הילוך כדי לשמור על צריכת דלק טובה, והמנוע ברכב הוא 1250. צריכת הדלק אמורה להיות (בפועל ולא לפי היצרן) 1:18.
יונדאי מציעים עד סוף החודש את הרכב בלי ריבית במסלול המימוני, כלומר:
מקדמה של 20K, תשלום חודשי של 500 ש"ח ל-36 חודשים והיתרה שנותרת אין בה ריבית.
זו הצעה טובה יותר מההצעה של שלמה סיקסט, וגם קל יותר למכור רכב יד ראשונה מאשר רכב מליסינג.
מה אתם אומרים? - ללכת על הi20 הידנית?
אני עושה בממוצע 20-30K לשנה, רוב הנסיעות הן בינעירוניות, כל נסיעה 200 ק"מ בממוצע (לא כל יום אני צריכה לנסוע) - האם כדאי לשקול לרכוש רכב שנת 2005?
האם אוכל למצוא ב-25K רכב יד 2 חסכוני בדלק שיתאים לי או שכדאי ללכת על ליסינג או קניה מהיבואן עצמו?
נתון נוסף - אני בעלת עסק, כך שאני אמורה לקבל החזר חלקי עבור הוצאות רכב, כלומר בכל חודש אני מעבירה לרואה חשבון את חשבונית התשלום המימוני על הרכב ומזדכה באחוז מסוים (מישהו כאן יודע מה ההחזרים על הוצאות רכב?)