Jump to content

חסר תקנה

  • פוסטים
    48
  • תגובות
    32
  • צפיות
    17,604

DareDevil

3,247 צפיות

למצוא מידע על שינוי מבנה רכב זה קשה. חיפשתי במשרד התחבורה, רשות הרישוי ומשטרת התנועה, חוץ מהתקנה עצמה והחוקים (שחוקקו בעבר) שנמצאים באתרי החוקים ותקנות, אין מידע שנגיש לאזרח על תהליך שינוי מבנה הרכב באתר משרד התחבורה. כמעט הכל מתבסס בתחום השינוי מבנה רכב על שמועות ונוסחים שיצאו בעבר אך לא נמצאים באתר משרד התחבורה. שזה מדהים אותי עד כמה התחום מפותח אבל נגישות למידע הכרחי שכזה, אין.

משטרת ישראל ואני

 

לפני שאני מתחיל ללכת ראש בראש נגד החוקים והתקנות שיש כרגע, החלטתי לנסות לפנות לגורמי החוק בשביל להבין מי נגד מי בכל תחום שינוי מבנה הרכב, אני בזמן האחרון מנסה להשיג דרך בקשות מידע על אופן פעולת המשטרה והתנהלותה בכל הנושא האכיפה של התקנה. מידע שנוכל (לפחות אני רוצה) להבין את גודל התופעה שנקראת שינוי מבנה לא חוקי של הרכב במהלך העשור האחרון.

אז פניתי למשטרת ישראל בבקשה פשוטה, תמסרי לי את המידע הבא:

 

ציטוט

 

מה תוצאה הסופית של הדוח

מה היה החלק\ים שבגינו הורד כלי הרכב

 איזה כלי רכב הורדו (יצרן + דגם)

ממיקום מתן הדוח(תאריך, שעה ומיקום בארץ)

 

 

שיחת הטלפון

 

זכיתי לשיחה מפתיעה מהמשטרה. נציגת פניות ציבור לחופש המידע, היתה נחמדה ורצתה לעזור בנושא, לצערי בקיאות בנושא של שני הצדדים (שלי בעיקר) די חיבלו לדעתי במאמץ למצוא את הנתון המדויק. אני לא ציפיתי למצוא מאחורי השפורפרת משפטנית שיודעת על בוריו את החוק ותקנות התעבורה אך המגבלות שיש למערכת המשטרתית הממוחשבת די הפתיעו אותי, מי היה חושב שבמשטרת ישראל אי אפשר להוציא נתונים לפי חלוקה של מחוזות או חלוקה לפי שנים או חלוקה לפי תקנות התעבורה. יענו איך לעזאזל מנתחים את המידע שיש במערכת בשביל לקבל החלטות הגיוניות שישפיעו לטובת האזרחים?

המענה

המכתב שקיבלתי ממשטרת ישראל, צוין בו נתון אחד בלבד. מספר הורדות הרכבים הכללי, ללא אבחנה בין התקנות השונות, מיקומי העבירה או זמנים. בעצם משטרת ישראל וזו שיושבת מאחורי הטלפון היו עצלנים בתכלס ונתנו את הנתון שהיה הכי קל להוציא מהמערכת שלהם. אני נפגעתי מכך שלא מתאמצים לכבד את בקשתי, לכל הפחות כפי שביקשתי בשיחה לקבל כמה דוגמאות מהשנה האחרונה. כנראה שזה יותר מדי עבורם..

66 כלי רכב ביום

 

האמת הופתעתי לגלות את הנתון הבא שהתקבל במענה לבקשתי: 92,810 כלי רכב הורדו מהכביש במהלך ה4 שנים האחרונות (מינואר 2016 ועד 1.10.2020). זה אומר 66 כלי רכב הורדו מהכביש כל יום כולל שישי שבת, יום כיפורים ושאר החגים (לא כולל רכבי שטח או דוחות מבוטלים). שימו לב כי הנתון בעצם כולל את כל סוגי התקנות השונות ולאו דווקא רק את תקנה 380.

שנקל אחרון

 

66 רכבים מורדים מדי יום מהכבישים על סמך תקנות תעבורה שונות אשר מצריכות לדעתי מענה יותר רציני מצד הרגולטור, היכולת לשמור על בטיחות המשתמש והרכב ומשתמשי הדרך האחרים היא מעלה חשובה אבל ההתעסקות מיותרת של המשטרה בנושא זה מעלה הרבה תהיות האם בכלל המשטרה עוסקת כמו שצריך בנושא הזה, האם בידי המשטרה קיימים הכלים הנכונים לפעול כנגד שומרי חוק ומפירי החוק, האם ישנה דרך יותר קלה לפעול אל מול מפירי חוק ודבר אחרון אלוהים יודע למה המשטרה לא יכולה להוציא דוח מסודר לפי חלוקה של תקנות, כנראה אנחנו חיים במדינת חלם פר אקסלנס.

 

 

עד כאן נתראה בקרוב

עריכה אחרונה על ידי DareDevil

0 תגובות


Recommended Comments

אין תגובות.

Guest
הוסף תגובה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...