Jump to content

DewHead

  • הודעות

    12
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של DewHead

חדש בפורום

חדש בפורום (1/14)

3

מוניטין

  1. לדעתי אפשר כי קראתי שמישהו עשה עם Dayton DSP בדיוק את מה שאתה מתאר כדי להכפיל את כמות התדרים שאפשר לכוון. מאמין שזה יהיה אותו דבר עם הדיליי.
  2. תודה רבה @BEEKER! ותודה גם ל @kalmangar ו- @Tom_22. עזרתם לי המון ב-brainstorming. בהחלט התקדמתי משמעותית מהמקום שהייתי בו בפתיחת האשקול.
  3. זה מה שקורה אצלי כרגע. מיקום הרמקולים האחוריים הם סטוק (בדלתות). אני רוצה לעבוד עם מה שיש, בידיעה שלא אקבל תוצאות ברמת תחרות SQ (ולא רק בגלל המיקום של הרמקולים 😝), אלא להינות מההצלחה הקטנה שלי של להוציא את המירב ממה שיש. בגלל שהסאב הוא הרכיב הכי רחוק ממני, בכל שאר הרמקולים מוגדר דיליי, מה שמשאיר אותי עם פחות מרחב למשחק בדיליי. With that said, השאלה המתבקשת היא "אז למה לחשוב על להוציא 1000₪/2000₪ על Minidsp/Helix אם אתה רוצה לעבוד עם מה שיש?" סיבה ראשונה, אני מחפש שיפור שהוא "non destructive" כדי לשמור על מקוריות. בנוסף, פודים ומיקום רמקולים במקומות אסטרטגיים זה יותר מידי בשביל רמת החומרה שיש לי באוטו. אני אוהב לקחת את זה רק צעד אחד קדימה בשביל "הטבילה". לדעתי המקסימום יהיה להוסיף center אבל זה כבר יהיה שרשור אחר של 2 seat tuning 😲 סיבה שניה, יש הרבה מאוד ללמוד בטיונינג בנושא מדידות (REW) וכדו' ולדעתי פרוססור "משוכלל" יפתח לי קצת יותר אפשרויות לבצע את מה שאני לומד בפועל. ובונוס, DSP זה שדרוג "non destructive" לגבי הסרטון, setup מדהים ומעניין מאוד. זו רמה אחרת לגמרי. המיקום של המידים האחוריים שלו מושלם. הכל נעשה שם בטעם טוב באופן כללי.
  4. @BEEKER, מעולה שהעלית את זה כי באמת לא הסתדר לי שלרוב ממליצים על bandpass ומצד שני ציינו צלילים גבוהים בלינק ההוא. מעניין אותי לשמוע את זה כשהכל מוגדר/מחוות נכון לפיל דיפרנציאלי עם 8ms מהדייטון. אם חושבים על זה, זה אפילו פחות מ-8ms כי הקדמיים בדיליי כבר ואחוריים צריכים דיליי בעצמם אז מה ישאר לי מתוך ה-8ms? נגיד 6-6.5ms+- ? צריך לנסות, לשמוע ולהחליט אם זה לטעמי.
  5. בין כל שאר החומר שעברתי עליו, גם פיטר היה כלול. ממנו קיבלתי את העניין שצלילים שמתנגנים בימין ושמאל מושתקים לגמרי. את הדיליי דווקא לקחתי מלינק שנמצא בתוך הוויקיפדיה ששלח טום. https://www.soundonsound.com/techniques/phase-demystified עכשיו שיש לי כיוון בנושא הביטולים, אני יכול לנסות עם ה8ms שיש לDayton להציע ולראות איך זה נשמע. אחלה דיון נפתח פה ואני בהחלט מתקדם לאט לאט לאן שאני מחפש להגיע אליו 👌🏻
  6. @BEEKER אתה מלך. אני בדיוק בא לכתוב על אסימון גדול שנפל לי בעניין הזה ואני רואה שכתבת ממש את זה בשיטה קצת שונה אשתף בקצרה (כמה שאפשר) לגוגלרס בעתיד. בעבר הלא רחוק נתתי לסאבוופר שני ערוצי פלט מהDSP, ערוצים 7 ו-8 ומיפיתי לכל ערוץ שני ערוצי קלט ימין ושמאל קדמיים, 50% כל אחד. שמתי לב כשאני הופך את הפאזה באחת מהיציאות של הסאבוופר, הוא שותק לגמרי כשמתנגן גל שרק הוא מנגן, 50hz לדוגמה. היום אני יושב באוטו וזה הכה בי! זה בדיוק מה שאני מחפש! אז ערכתי בדיקה. נתתי לערוץ 7 100% שמאל ו-50% ימין. לערוץ 8 100% ימין ו-50% שמאל. ניגנתי 50hz והפכתי פאזה בערוץ 8. הוא שתק כצפוי. ואז בHU עשיתי pan קדימה ו-balance ימינה ושמחתי לגלות שזה ניגן! האסימון שנפל לי הוא שהביטול (null) צריך להיעשות "מאחורי הקלעים" בחיווט או בתוכנה. עד עכשיו חשבתי שהרמקולים צריכים לבטל את עצמם בצורה אקוסטית. עוד קצת מחשבה על זה והבנתי שאני צריך להגיע למצב שאני מזין שני ערוצי פלט מהDSP לערוץ אחד במגבר לשני הרמקולים האחוריים בדיוק כמו שני הערוצים שנכנסים לסאבוופר שהוא רמקול אחד וזה יעשה בעזרת מפצלי Y RCA. מה הכוונה כאן? שפשוט הפכת את הלידים של הרמקולים, פלוס למינוס, מינוס לפלוס? לפי מה שאני מבין צריך באיזור ה20ms delay כדי לקבל חווית rear fill מוצלחת. אני צריך לבדוק אם ה-minidsp מסוגל לעשות את זה. וודאי לא חובה אבל לפני כמה חודשים ידעתי כלום ושום דבר על SQ ברכב אז שמתי coax 6x9 בדלתות מאחורה. אם הייתי יודע אז את מה שאני יודע היום כנראה שהייתי הולך על במה 3-way אקטיבי ולא חושב בכלל על רמקולים אחוריים. אבל היי, הם קיימים אז אנסה להוציא מהם מה שאני יכול כדי ללמוד עוד משהו חדש '
  7. איך שאני מבין את זה, אם זה מוגדר נכון, רק צלילים שהם קיצון ימין או שמאל ינגנו ובגלל שאני נותן לכל צד גם ימין וגם שמאל 50/50 אבל האינפוט של הצד הנגדי בפאזה הפוכה, צלילים קיצוניים ינגנו בפאזה עם הקדמיים ולכן הביטול יעשה רק בצלילים שמתנגנים ביחיד בימין ושמאל. האחוריים יבטלו את עצמם ובגלל שהם בווליום נמוך מהקדמיים זה לא יורגש קדימה. בנוסף האחוריים אמורים להיות בdelay של בין 20 ל25ms אז בכל מקרה האוזניים שלנו יקלטו את זה כהד מרוחק (נלקח ממה ששלחת). וככה בתאוריה יצרנו במה עם אפקט של הופעה חיה שיש צלילים שקופצים מכל מיני דברים מאחורינו. Hence band passed, attenuated, time aligned. השלישייה שיוצרת rear fill "נכון". === עריכה === שמתי לב שהתייחסת לביטול מכני ולא תוכנתי. גם עם ביטול מכאני האפקט אמור להיות דומה. ושוב בגלל הווליום הנמוך מאחורה, ביטול לא אמור להיות מורגש מקדימה. הרעיון זה להחמיא לבמה ולא לחבל בה.
  8. מידע מעולה! בעיקר מהלינקים המצורפים בפנים. נראה שבכל מקרה לא אצליח לעשות את מה שאני מחפש גם אם אחווט הכל כמו שצריך וזה הרבה בגלל מגבלות הDSP של כמות הdelay שאפשר לעשות. הDayton נותן מקסימום 8ms כשאני צריך באיזור ה-20-25ms. בכל מקרה אנסה להגיע למצב שיש לי ביטול הכי קרוב למושלם של הרמקולים האחוריים כשרק הם מנגנים הקלטת מונו. בעיקר בשביל התהליך הלימודי שלי וליישם דברים שאני לומד בתאוריה. מאמין שאצטרך גם להתעסק עם הTA כדי שיהיו קודם מסונכרנים ואז לעשות את ההיפוך. תודה על העזרה עד עכשיו! מי שיש לו מה להוסיף, אשמח לקרוא
  9. כן, בוודאות אי אפשר לעשות את זה עם הDayton. אני מבין שהיו עושים את זה, לפני פרוססורים דיגיטלים, בצורה פיזית עם הכבילה. אני לא מצליח להבין אם זה נעשה בקלט או בפלט והאם זה נעשה לפני או אחרי הפרוססרור ו/או לפני או אחרי המגבר ואיך בדיוק זה נעשה. ציינו summing של ימין ושמאל אחרי שצד אחד עם פאזה הפוכה. אם תראה בהליקס, יש אפשרות לתת לערוץ פלט אחד 50% ימין ו-50% שמאל ואז להפוך פאזה לאחד מהם. אחרי זה להוסיף לאותו פלט שוב 50 ימין ו-50 שמאל ולהפוך את הפאזה של הצד השני. זה מה שאני מנסה להשיג בצורה פיזית. זה מה שאני עושה היום אבל זה לדעתי לא נותן את אפקט "הרחבת" הבמה. זה כן מוסיף נפח אבל לא דינאמי ולא "רחב".
  10. החלק הראשון נכון. תיקון לחלק השני: רק צלילים שהם ימין או שמאל ינוגנו. צלילים שמתנגנים בימין ושמאל יבוטלו.
  11. שלום חברים, חדש בפורום וחדש לSQ ואודיו לרכב בכללי. מה הדרך הנכונה לעשות R-L/L-R לרמקולים האחוריים (JBL Coax)? בתקווה אולי להגיע ל-rear fill שמחמיא לבמה ולא מזיז אותה או מושך אותה? אני מבין ש-rear fill לא מסתכם בזה. יש עוד band pass, attenuation וכו'. אני רוצה להגיע למצב שזה בכלל אפשרי. בנוסף, אני לא מחפש דיון על האם זה טוב או לא ושעדיף להיות רק עם קומפוננט כדי לשמר במה חדה ונקיה ;) אני עם Dayton Audio 408 ואין לו את האפשרות כמו בהליקס וכדו' להפוך פאזה באינפוט. המקסימום שאני יכול לעשות זה לתת 50% מימין ושמאל לפלט שמאל וכנ"ל לימין ולהפוך את הפלט של אחד הערוצים ב180°. הענין הוא שזה (מן הסתם) לא יוצר את האפקט שאני מחפש שהוא null של צלילי מונו, או יותר נכון צלילים שמתנגנים בימין ושמאל באותו זמן. לפי מה שאני מבין יש דרך פיזית לעשות את זה וזה מה שאני מחפש ללמוד. לפני שאני מוציא ₪2,000 על הליקס DSP Mini, מעניין אותי לשמוע אם זה באמת לטעמי. מערכת: HU - Atoto A6 Pro DSP - Dayton Audio DSP-408 Amp - JBL Stadium 4 Front - passive components - JBL Club 9600C 2-way Rear - coax - JBL Club 9630 Subwoofer - Cerwin Vega VPSTX12 spare tire shallow mount תודה!
×
×
  • תוכן חדש...