תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • במוו סדרה 8
  • תחיית הMתים - ב.מ.וו סדרה 8 חוזרת

    במוו סדרה 8

    ב.מ.וו חושפת סדרה 8 קונספט ופרטים ראשונים על ה-M8

    • 28-05-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    מאז 1999 ל-ב.מ.וו לא הייתה מכונית דגל קופה אמיתית. הסדרה 6 שהתבססה על רצפה ה-5 אמנם תפסה את המקום הזה, אך היא הייתה מתחרה ישירה יותר של מרצדס E קלאס קופה ולא של ה-S קופה, שהפכה מאוחר יותר ל-CL ואז חזרה להיקרא S קופה.

    במהלך סוף השבוע האחרון חשפה ב.מ.וו את הסדרה 8 קונספט, ופחות מ-24 שעות לאחר מכן שחררה תמונות מוסוות של ה-M8 הסדרתית, שהפעם - כך נראה - כן תגיע לייצור. שלא כמו ה-M8 המקורית שנגנזה זמן קצר לאחר שתכנונה הסתיים.

    בשלב זה ב.מ.וו כמובן שאינה חושפת הרבה פרטים אודות אף אחת מהמכוניות, על ה-M אפילו פחות מאשר על הקונספט. שעליו מספרת ב.מ.וו שהוא מאחד בין פאר ואקסקלוסיביות חסרי פשרות לבין איכויות ניהוג של מכונות נהיגה מהטובות ביותר. אבל היי, אף אחד לא הולך לנהוג בה, אז מה אכפת להם להגיד. נכון?

    מהתמונות ששחררה ב.מ.וו של שני הדגמים אפשר לראות שלמרות שהקונספט הוצג... ובכן, כקונספט, העיצוב הסופי של הסדרה 8 כנראה לא יהיה מאוד רחוק ממנו. מהשוואה של התמונות אפשר לראות שה-M8 הסדרתית מקבלת סרח עודף אחורי קצר יותר - שיעזור לזנב להיות ממושמע יותר בסיבובים; גריל קדמי שטוח יותר - כנראה כדי לא לקטוע את רגליהם של הולכי רגל תמימים במקרה - חלילה - של מפגש לא מתוכנן; ופנסים אחוריים פחות ראוותניים.

    על תא הנוסעים קשה להביא דעה, היות ולא שוחררה ולו תמונה אחת של התא הסדרתי - מה גם שהתמונות שכן שוחררו הן של אבטיפוס מוקדם יחסית. ועל זה של הקונספט אפשר להגיד שהוא ללא ספק עומד בקנה אחת עם שפת העיצוב המוכרת של ב.מ.וו ומצד שני מציג את החדשנות והעתידנות המתבקשת. מצד שלישי, כנהוג בקונספטים אי אפשר לדעת מה - אם בכלל - יגיע מתא הנוסעים של הקונספט לדגם הייצור. אולי הכיתוב 8 Series על מה שנראה כמו תא אחסון.

    ב.מ.וו כן חושפת כמה פרטים. הסדרה 8 קונספט מקבלת - כמו הסדרה 7 - את "ליבת סיבי הפחמן", שכמו ששמה מרמז, מעידה על מרכב שעשוי כולו, חוץ מהפאנלים החיצוניים, מקארבון. מלבד שורה עמומה על "השנה הקרבה", ב.מ.וו לא מוסרת מתי תחשוף את הסדרה 8 הרגילה או את ה-M8, מה שהיא כן אומרת, הוא שגרסת מירוץ, M8 GTE, תוצג ותתחרה במירוץ 24 השעות של דייטונה ותמשיך משם להתמודד גם במירוץ הסיבולת האגדי בלה-מאן.

    מה אתם חושבים על תחייתה של ב.מ.וו סדרה 8? חושבים שהיא תוחל לעמוד מול ה-S קלאס קופה? הצטרפו לשיחה בפורום.

    dddd