תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל קורסה
  • נחשפה אופל קורסה OPC

    אופל קורסה

    אופל חושפת פרטים ראשון לגבי הסופר מיני החמה שלה ומעלה את הרף בקטגוריה עם 207 כוחות סוס ומומנט של 28.6 קג"מ

    • 05-02-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    יצרניות הרכב מגבירות את האש לקראת תערוכת ג'נבה והיום עומדת על בימת החשיפות אופל קורסה OPC החדשה, גרסת הספורט אדומת העיניים של הקורסה שנחשפה בקיץ האחרון וצפוייה להגיע ארצה בחודשים הקרובים. הקורסה OPC שומרת - בערך - על המתכון שהציג הדור הקודם, עם מנוע 1.6 ליטר מוגדש טורבו, תיבת שישה הילוכים ידנית וכוונה ברורה להיות הסופר מיני הספורטיבית המבצעת ביותר בקטגוריה. זאת ככל הנראה הסיבה לכך שהמילה "נורבורגרינג" בהטיותיה השונות מופיעה בהודעה הקצרה לעיתונות לא פחות מ-6 פעמים.

    אופל קורסה OPC החדשה

    עם זאת, אופל דואגת להרגיע ולציין שלמרות שהיא מכוונת את הקורסה OPC לנהיגות מסלול קיצוניות, היא דאגה להפוך את המכונית גם לשימושית ונוחה לשימוש יומיומי. בעוד שהדגם הקודם לא בדיוק היה ידוע בכישורי ספיגת המהמורות שלו, הפעם שיתפה אופל פעולה עם המוחות הקודחים בחברת KONI וייצרה מערכת בלימת זעזועים מתקדמת אותה היא מכנה FSD או בעברית Frequency Selective Damping. המערכת, כך עפ"י אופל "מסגלת את כוחות בלימת הזעזועים לתדר הרעידות הטבעי של השלדה, וכך מצליחה ליצור איזון מושלם בין אתלטיות לבין נוחות מספקת". לא, רציני לגמרי. זה מה שכתוב שם. המערכת מבוססת על טכנולוגיה שמשמשת כיום גם את קבוצת Sahara Force במרוצי הפורמולה 1.

    על העלאת הדופק אחראי מנוע 1.6 ליטר מסדרת טורבו אקוטק החדשה של אופל, שבעזרת מגדש טורבו סוחט מהמנוע 207 כוחות ומומנט של 25 קג"מ במצב הרגיל שלו, או 28.6 קג"מ במצב גדישת יתר. הכח עובר, במיטב המוסרת, לגלגלים הקדמיים דרך תיבה ידנית עם שישה הילוכים. ההספק המדובר מעלה את הרף של קטגוריית הסופר מיני החמות כאשר הוא עוקף את הקליאו RS, פיג'ו 208GTi ופולו GTI מתוחת הפנים.

    אופל קורסה OPC החדשה

    אחת המטרות החשובות ביותר של אופל היתה כאמור להפוך את המכונית לנעימה יותר בחיי היומיום, ולכן עבדה קשה במיוחד על השטחת רצועת המומנט והרחבתה. כעת, מפיק המנוע את שיא המומנט בין 1,900 ל-5,800 סל"ד בניגוד דגם היוצא, שם התקבל המומנט המרבי בין 1,980 ל-5,850 סל"ד. האם מדובר בשיפור משמעותי או לא, תשפטו אתם.

    תא הנוסעים נשאר נאמן הן לגרסה השפויה של דגם הנוכחי והן לקורסה OPC הקודמת. הוא כולל את מערכת המולטימדיה IntelliLink שמגיעה היישר מהקורסה העממית ומקנח בגלגל הגה עם תחתית קטומה, ידית הילוכים ייחודית ומושבים ריקארו תומכים במיוחד.

    אופל קורסה OPC החדשה

    יחד עם אופל קורסה OPC, משיקה היצרנית חבילת ביצועים שתהיה ממשיכת דרכה של גרסת הנורבורגרינג המיוחדת של ה-OPC הקודמת, וכוללת חישוקי 18 אינץ' (17 ב-OPC הרגילה), בלמי ברמבו גדולים יותר ודיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני שמונע סבסוב גלגלים מיותר בפניות מהירות. בניגוד לגרסה המיוחדת, במסגרת החבילה נשאר הספק המנוע ללא שינוי.

    מחברת ש.י.ר, יבואנית אופל, נמסר בתגובה שהקורסה OPC תגיע ארצה בסוף השנה הנוכחית.

    dddd