תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה סול
  • קיה סול החדשה 2014 בישראל

    קיה סול

    הדור השני של קיה סול מגיע בימים אלו לישראל ויציע רמת אבזור נדיבה במחיר אטרקטיבי, שיחל ב-120 אלף ש"ח.

    • 11-05-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    כשהגיעה לראשונה קיה סול לישראל, אי שם בשנת 2011, לא ממש ידענו לאיזו קטגוריה לשייך אותה. עכשיו, שלוש שנים לאחר שנחתה כאן לראשונה הסול, שוק רכבי הפנאי המעוצבים כבר נראה אחרת והרבה יותר קל למצוא לה מקום בשוק. זמן מצוין בעבור טלקאר, יבואנית קיה לישראל, להשיק דור חדש של המכונית בישראל, עם מחיר אטרקטיבי יחסית שמתחיל בכ-120 אלף ₪, נמוך מהמחיר של כמה מהמתחרים האפשריים, כמו ניסאן ג'וק.

    למרות שהעיצוב נותר דומה מאוד למקור, קיה סול החדשה מבוססת על פלטפורמת הסיד החדשה והיא קלה, גדולה וקשיחה מהדור הקודם. האורך הכללי של המכונית צמח בכשני סנטימטרים והוא עומד כעת על 414 סנטימטרים, בסיס הגלגלים גדל בשיעור דומה ואורכו כעת 257 סנטימטרים ורק הגובה הכללי קטן במעט, והוא עומד כעת על 160 סנטימטרים. תא המטען מעט גדול מבעבר ומציע נפח הטענה של 354 ליטרים (או 994 ליטרים לאחר קיפול המושבים).

    קיה סול החדשה

    בשלב זה מגיעה קיה סול החדשה ארצה בגרסת הבנזין בלבד, כאשר גרסת דיזל צפויה להצטרף בהמשך השנה. לגרסת הבנזין מנוע בנפח של 1.6 ליטר בהספק מרבי של 132 כוחות סוס, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רגילה עם שישה הילוכים. צריכת הדלק הממוצעת של גרסת הבנזין עומדת על כ-13 קילומטרים לליטר על פי נתוני היצרן. גרסת הדיזל תצויד אף היא במנוע בנפח 1.6 ליטר, שמפיק 128 כוחות סוס ומשודך גם הוא לתיבת הילוכים אוטומטית.

    רשימת האבזור הבטיחותי תכלול 6 כריות אוויר, בקרת יציבות, התראה על לחץ אוויר נמוך בצמיגים (TPMS), התראה על אי חגירת חגורות בטיחות בכל המושבים ומערכת לסיוע זינוק בעליה.

    קיה סול החדשה

    רמת האבזור הבסיסית, LX, תכלול גם הגה כוח עם תגבור משתנה (Flex Steer), בקרת אקלים דיגיטלית, בקרת שיוט, מערכת שמע עם שליטה מההגה וזיכרון פנימי, דיבורית בלוטות', מצלמת רוורס, פנסי ערפל קדמיים וחישוקי סגסוגת 16 אינטש'.
    מחירה של גרסה זו יעמוד על 120 אלף ₪.

    גרסת ה-EX של קיה סול החדשה תוסיף על ה-LX גם תאורת LED פנימית, גג שמש פנוראמי, מסילות גג, שמשות כהות, קיפול מראות חשמלי וחישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינטש' (במקום 16 אינטש').
    מחירה של גרסת זו יעמוד על 130 אלף ₪.

    קיה סול החדשה - מפרט טכני

    קיה סול החדשה

    dddd