תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה סול
  • קיה סול חשמלית נחשפת

    קיה סול

    קיה תציג בחודש הבא גרסה חשמלית לדור השני של הסול, שצפויה להגיע גם לאירופה ואולי גם לישראל.

    • 13-02-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    הגרסה הסדרתית של קיה סול החשמלית נחשפת לקראת השקתה העולמית. הדור השני של קיה סול עושה בימים אלו את צעדיו הראשונים באולמות התצוגה ומתחיל את שיווקו בעולם. הוא צפוי להגיע גם לישראל כבר בחודשים הקרובים. אבל בקיה לא מחכים ומתכוננים כבר לצעד הבא – השקה גלובלית של הגרסה החשמלית עוד במהלך שנת 2014. בשלב הראשון תשווק הגרסה החשמלית בכמה מדינות בארצות הברית, בעיקר בניו יורק ובקליפורניה. לאחר מכן היא תשווק גם בשווקים אחרים, כולל בשוק האירופאי. הגעתה לישראל נשקלת בימים אלו ויתכן שהיא תופיע כאן לקראת שנת 2015.

    קיה סול חשמלית

    קיה סול החשמלית מבוססת על גרסאות הבנזין והדיזל של הדור השני של הסול, עם מספר שינויים מתבקשים. העיקרי שבהם הוא הגריל הקדמי, בו מותקן כעת שקע טעינה חשמלי. הטעינה מתבצעת דרך מתאם לשקע ביתי רגיל והיא אורכת כחמש שעות. יש גם אופציה לטעינה מהירה באמצעות עמדה ייעודית, שמאפשרת טעינה של 80 אחוזי סוללה ב-33 דקות. בקיה מבטיחים כי עמדות הטענה מהירות יותקנו בחלק מסוכנויות המשנה של קיה ויאפשרו הטענה חינם של הסול החשמלית.

    יחידת ההנעה החשמלית כוללת מנוע בהספק מרבי של 109 כוחות סוס שמניע את צמד הגלגלים הקדמיים. הזינוק מעמידה ל-96 קמ"ש אורך כ-12 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-145 קמ"ש. בנק סוללות ליתיום-יון בקיבולת של 27 קילו-וואט שעה יספק טווח נסיעה חשמלי שנע בין 130 ל-160 קילומטרים בתנאי אמת. בנק הסוללות מותקן בגב המושבים האחוריים ופוגע במעט בגודל תא המטען ובמרווח הברכיים ליושבים מאחור.

    קיה סול חשמלית

    רשימת האבזור של קיה סול החשמלית תכלול מערכת VESS, שתדמה קולות של מנוע בנזין במהירויות נמוכות כדי להזהיר הולכי רגל. כמו כן ניתן יהיה למצוא במכונית חישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינטש' עם עיצוב ייחודי, מבחר של שלושה צבעים ייחודים לדגם החשמלי ופנסים אחוריים עם תאורת LED מלאה. מערכת בקרת האקלים תוכננה מחדש לטובת חיסכון מרבי באנרגיה והיא כוללת משאבת חום שתתעל את החום שנוצר במערכת החשמלית לטובת חימום תא הנוסעים, מצב מיזוג "נהג בלבד" וכן אופציה לחימום/קירור הרכב עוד לפני תחילת הנסיעה (כשהרכב עדיין מחובר לעמדת ההטענה).

    קיה סול חשמלית

    dddd