בזמן שתעשיית הרכב העולמית הולכת קדימה, ניסאן אלמרה הולכת דווקא אחורה. בגלגול הקודם זאת הייתה מכונית משפחתית ראויה, שלא זכתה להצלחה הראויה בשוק המקומי. בגלגול הנוכחי זאת תת-משפחתית שמבוססת על פלטפורמה מוארכת של ניסאן מיקרה. בהתאם, תא הנוסעים כולל את אותה פלסטיקה לא איכותית ולא מושכת של המיקרה. מרווח הפנים מצומצם והמושבים לא ממש נוחים. בניגוד למיקרה, שמאובזרת בנדיבות יחסית למתחרותיה הישירות, כאן רמת האבזור ספרטנית להחריד (במיוחד בדגמי ה-S וה-SV הבסיסיים). ניסאן אלמרה מגיעה אלינו עם מנוע בנזין גדול יחסית למקובל בקטגוריה בנפח 1,600 סמ"ק, בזמן שהמתחרים הישירים מסתפקים ב-1,200 או ב-1,400 סמ"ק. התוצאה? ביצועים מעט טובים יותר אבל צריכת דלק גבוהה משמעותית ששמה בסימן שאלה את כל עניין החיסכון בעלות הרכישה. לקינוח, נותר עניין המחיר, שגבוהה ביחס לתמורה הדי נמוכה. לציי רכב שקונים אותה בהנחה - זאת עוד איכשהו קניה סבירה. ללקוח הפרטי עדיף לחפש אלטרנטיבות במקומות אחרים;
ביצועים ביחס למתחרים;
איכות; אבזור; נוחות;
רק אם קיבלתם אותה בליסינג ואין לכם ברירה אחרת;
ניסאן אלמרה חוזרת לישראל, הפעם בתור תת-משפחתית ולא כמשפחתית של ממש. המחיר יחל ב-109 אלף ש"ח.