המכונית הקטנה והזולה קיה פיקנטו חולקת את רוב מכלוליה, כמו הרבה מהדגמים של קיה, עם יונדאי. גם כאן, כמו ברוב הדגמים האחרים של קיה, התמורה למחיר טובה מאוד ביחס לכל המתחרות הישירות (למעט אולי יונדאי i10 החדשה, שמעט מאובזרת יותר). היא מגיעה לארץ עם שני מנועים ושתי תיבות הילוכים - המנוע הגדול בנפח 1.25 ליטרים משודך לתיבת הילוכים אוטומטית, הקטן (ליטר אחד, 3 צילנדרים) משודך גם לתיבת הילוכים ידנית וגם לתיבה אוטומטית. המנוע הגדול מרגיש טוב ונמרץ יותר כמעט בכל מצב, הקטן רועש יותר אך אינו חסכוני בצורה משמעותית. שתי רמות האבזור של קיה פיקנטו מצויידות בכל אבזור הבטיחות הסטנדרטי (בקרת יציבות, 6 כריות אוויר בדגמים טרום מתיחת הפנים ו-7 בדגמים שאחריה) ונבדלות זו מזו בעיקר בחישוקי הסגסוגת ועיטורי הכרום. לאחרונה הצטרפו להיצע גם דגמי הספורט 3 דלתות שמציעים את מנוע ה-1.25 ליטר עם גיר ידני בשילוב עם עיצוב חיצוני ספורטיבי יותר, אך כצפוי הם מעט פחות שימושיים מדגמי ה-5 דלתות הסטנדרטיים. דגמי 2015 ואילך עברו מתיחת פנים קלה, במסגרתה שונה קצת העיצוב החיצוני והתווספה גרסת 1.0 ליטר אוטומטית.
תמורה טובה למחיר; עיצוב חיצוני; אבזור;
מנוע 1 ליטר חלש; צריכת דלק ממוצעת אך לא חסכונית;
קטנה, זולה וטובה.
: טוב, אבל לא מספיק טוב תת דגם:1.25 ידני Sport
המלצה -
לחיוב - נראת ממש טוב! הלדים, הסאנרוף, הג'אנטים, כסא הנהג ומאחורה נכנסו 2 אנשים וישבו בכיף. ( לא כזה כיף אם זה נסיעה ארוכה ) זול יחסית, אמין ונותן 7 שנים אחריות ועוד 3 נוספים BUMP TO BUMP.
לשלילה - הרכב נקנה לצורך נסיעה מהבית לעבודה,רוב הנסיעה היא מחוץ לעיר. קניתי את הרכב הנ"ל בהתחשבות שיהיה חסכוני וזריז. לאחר ההרצה הרגועה מאוד והמשך נסיעה מאוד רגועה של בקושי לחיצה על הדוושה והעברת הילוכים זריזה ובסלד שלא עובר את ה3K.הרכב הראה צריכת דלק של 1ל15.לא מספיק טוב. כל אבן ואבן בכביש תרגישו בגב שלכם! הצריכת דלק גבוהה. לא השתפרה אפילו בקצת אחרי 5 אלף ק"מ הילוך אחורי נוטה לא להיכנס מהפעם הראשונה ולפעמים צריך לשחרר את הקלאצ' ולנסות להכניס שוב. אגב לאט לאט כי אם לא תשמעו רעש ממש ממש לא נעים מתיבת ההילוכים.
: רכב שנותן תמורה טובה למחיר, למעט צריכת דלק, מומלץ ביותר תת דגם:1.25 אוטומט EX - עד 2014
המלצה - ולל תוספות של חיישני רברס, ו-2 מחזיקי מפתחות קיה מהודרים וזאת מלבד התוספות של גרסת ה-EX (חישוקי סגסוגת, הגה וידית הילוכים מהודרים עם ציפוי עור, קישוטי כרום בפנים הרכב , מראות בצבע הרכב, פנסי ערפל (בנוסף לאורות DLR) ומכסה תא מטען
לחיוב - רכשתי את הרכב דרך מבצע חבר, עלה לי 72,000 ש"ח, על הכביש (כולל אגרת רישוי),הרכב נוח מאוד, מאובזר ביותר, נאה מאוד, בעל 5 מקומות ישיבה ו-5 חגורות, חלונות חשמל, נעילה מרכזית, חיישני רברס, הגה מהודר עם ציפוי עור (גם בידית ההילוכים), מד טורים, הנדסת אנוש טובה מאוד, גיר אוטומטי בעל 4 הילוכים, חלק מאוד. מנוע שמגיב יפה ובעל אורך נשימה, הרכב שקט מאוד, בשיחות טלפון עם ספיקר, אנשים לא מבחינים שהשיחה מתקיימת תוך כדי נסיעה מושבים אחוריים מתפצלים ומתקפלים, מאפשרים מקום אחסון רב 4 חלונות חשמל, זה לא טריוויאלי לרב מיני, לרוב המתחרות 4 מקומות ישיבה ומאחור חלונות ידניים בעלי חרך בלבד טיולים זולים וארוכים, עלו לי עד היום 2 טיפולים כ-600 ש"ח כל אחד הקיה נותנת תמורה טובה מאוד למחיר, למעט צריכת דלק גבוהה, שלא עומדת בקנה מידה, של שאר המתחרות שלה (פיג'ו 107, אייגו, אלטו, C1, מיי, סיטיגו), בכל שדה אחר, עולה עליהן: מנוע חזק, מרווח פנימי, אבזור, מקומות ישיבה, לרכב 5 כוכבי בטיחות והוא מגלה אמינות גבוהה מאוד. למעט תקלה של חלון חשמל, שנבעה מהתקנה מקומית,לא חוויתי שום תקלה
לשלילה - צריכת הדלק של הפיקנטו, לא מהמשופרות. הרכב צורך בנסיעה משולבת כליטר לכל 11.5-13 ק"מ. בנסיעה בין עירונית הצריכה תשתפר לכליטר לכל 13-14 ק"מ אין נורית חום
: בתור רכב ראשון לנהג צעיר- צנוע ומושלם. בתור רכב שני לנהג בוגר- הגיע הזמן להתקדם.. תת דגם:1.0 LX - עד 2014
המלצה -הרכב הוא רכב קטן וקומפקטי. מעוצב בצורה יפה ומרשימה מבחוץ ומבפנים. אבזור נאה (בסיס).לא מומלץ להכניס עוד שני אנשים בנוסף לנהג לאוטו גם מבחינת נוחות וגם מבחינת ביצועים (שומעים את המנוע מתאמץ).
לחיוב - קטן בצורה מפליאה, ומרגיש גדול. קל מאוד להכנס איתו לחניות. אבזור נאה, USB וAUX, מראות חשמליות, רדיו דיסק. כשאתה לבד האוטו נוסע לא רע בכלל, ב100 קמ"ש הסלד עומד על 2.7 (ידני מנוע 1000). מי שיודע להתעסק קצת במכונאות, מפילטר אוויר ועד לחלקים נוספים, מאוד קל להתעסק עם זה ברכב ואפשר לחסוך לא מעט כסף מהמוסכים.
לשלילה - צ-ר-י-כ-ת ד-ל-ק ! ! ! עצוב לראות בכל יום את המחוג דלק יורד בקו אחד, הרגשה מעצבנת מאוד. טנק של 30 ליטר סה"כ, אבל צריכת דלק עצובה, 1-11 לפי החישוב הגס שלי במהירות קבועה. בפקקים זה עוד יותר נורא כי הרכב נמצא בהילוך נמוך וכל הזמן עוצרים. אם קיה עוד לא פיצחו את הנוסחה למנוע חסכוני ועוד מדובר במנוע 1000! אז כנראה שהם עוד בשנות ה80... בושה. ברכב כזה הצריכת דלק צריכה להיות מינימום 1-17.
מאובזרת יותר מרוב האחרות בקטגוריה שלה. 7 שנים אחריות של היבואן. זריזות שמורגשת על הכביש. טיפולים זולים. איכות הרכבה סבירה בהחלט. קטנה אבל עדיין יש מרווח סביר מאחורה ובתא מטען. נעימה לעין.
צריכת דלק לא כמו שמצפים, מצד שני מי שמחשבן כל שקל שלא יקנה אוטו. קצת קופצנית.
הרכב נקנה לצורך נסיעה מהבית לעבודה,רוב הנסיעה היא מחוץ לעיר. קניתי את הרכב הנ"ל בהתחשבות שיהיה חסכוני וזריז.
נראת ממש טוב! הלדים, הסאנרוף, הג'אנטים, כסא הנהג ומאחורה נכנסו 2 אנשים וישבו בכיף. ( לא כזה כיף אם זה נסיעה ארוכה ) האחריות, BUMP TO BUMP.
אז אחרי ההרצה הרגועה מאוד של יותר מ1000 ק"מ והמשך נסיעה מאוד מאוד מאוד רגועה של בקושי לחיצה על הדוושה והעברת הילוכים זריזה ובסלד שלא עובר את ה3K התחלתי להבין שהרכב לא באמת חסכוני כמו שחשבתי שהוא יהיה. נסיעה רגועה שלא עוברת את ה100 קמ"ש ולפעמים אפילו 90! הרכב הראה צריכת דלק של 1 ל15 1 ל14. כן אני יודע שזה דיי טוב אבל לא טוב מספיק כמו שמצפים מסופר מיני. ( במרכז שירות אמרו לי זה ישתפר ) לאחר 5000 ק"מ ראיתי שזה לא משתפר בכלום פשוט התבאסתי מאוד. ( באמת שלא השתוללתי עם הרכב והרצון היה להגיע לעבודה ולחסוך זמן וכסף ). -כל אבן ואבן בכביש תרגישו בגב שלכם! -הצריכת דלק גבוהה. -הילוך אחורי נוטה לא להיכנס מהפעם הראשונה ולפעמים צריך לשחרר את הקלאצ' ולנסות להכניס שוב. אגב לאט לאט כי אם לא תשמעו רעש ממש ממש לא נעים מתיבת ההילוכים.
חוות דעת מלאה שלי אפשר לקרוא כאן: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?388242-%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9D-%D7%A9%D7%9C-%D7%97%D7%95%D7%93%D7%A9%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%A2%D7%9D-%D7%A7%D7%99%D7%94-%D7%A4%D7%99%D7%A7%D7%A0%D7%98%D7%95-%D7%99%D7%93%
איבזור; נוחות; בידוד רעשים; מראה
צריכת דלק; מנוע חלש - במיוחד אם מפעילים מזגן
סבבה אבל לא חסכוני כמצופה
נוח יחסית. מעוצב.
לא חסכוני כפי המצופה
2013 מסתמנת עד כה כשנה הטובה של קטגוריית רכבי המיני בישראל. מי המכונית הנמכרת ביותר ומי צפויה להתחלף בקרוב? סקירה חצי שנתית.
קיה משיקה בישראל גרסת 3 דלתות בעיצוב ספורטיבי של הפיקנטו. תוצע עם מנוע בנפח 1.25 ליטר ועם תיבת הילוכים ידנית. מחיר - 75 אלף ש"ח.
קיה פיקנטו מגיעה ארצה גם בגרסה ידנית ובסיסית, עם מנוע בנזין בנפח ליטר אחד. לקחנו אותה לסיבוב כדי לבדוק האם היא משחזרת את הצלחתה של הגרסה הבכירה.
קיה פיקנטו מגיעה ארצה גם בגרסה ידנית ובסיסית, עם מנוע בנזין בנפח ליטר אחד. לקחנו אותה לסיבוב כדי לבדוק האם היא משחזרת את הצלחתה של הגרסה הבכירה.
לקחנו את הפיקנטו הקטנה והחביבה של קיה למבחן ממצה כדי לבדוק למי היא מתאימה - לסטודנט, לחובב הנהיגה, למבוגר האחראי או לגברת החביבה. התוצאה הפתיעה גם אותנו.
הקטנה הזולה של קיה מגיעה השבוע לישראל, עם שני מנועי בנזין חסכוניים ושתי רמות אבזור. מחירה יחל ב-62 אלף ₪.
הסמארט ForTwo והקיה פיקנטו צפויות להגיע ארצה במהלך שנת 2011.