תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

סקירת רכבי ליסינג - משפחתיות

המשפחתיות הקומפקטיות הן המכוניות הפופלאריות ביותר בענף הליסינג, וסביר להניח שישארו פופלאריות ביותר בשנים הקרובות.

  • 06-06-2010
  • מאת: מערכת CarsForum

לאחרונה שינה משרד האוצר את אופי חישוב שווי השימוש והמושג "קבוצה 2" צפוי להעלם מהעולם, אם כי סביר להניח שקבוצת הרכבים שהייתה בקבוצה זו תישאר, פחות או יותר, הסטנדרט למשפחתיות קומפקטיות בשוק הישראלי בשנים הקרובות.

כדי לעשות קצת סדר בבלגן ולעזור לכם לבחור את המכונית המתאימה ביותר לכם הכנו את המדריך הזה. מדריך זה אינו תחליף לסקירה מלאה של הרכב ולמבחן דרך מלא, אבל הוא בהחלט יכול לשמש נקודת מוצא שתעזור לכם להתמקד במועמדות המתאימות לכם יותר מהאחרות.

פורד פוקס

פורד פוקוס

הדור השני של המשפחתית הקומפקטית מבית פורד הוצג בשנת 2004 והוא עתיד להתחלף בקרוב בדור השלישי. אבל עד שתגיע המחליפה, אי אפשר לקחת מהפוקוס הנוכחית את מה שהשיגה בעמל רב - זוהי אחת ממכוניות הליסינג הנפוצות ביותר בארץ מאז שהחל שיווקה ועד היום.

גרסאות הליסינג של הפוקוס מגיעות עם מנוע 1600 סמ"ק המפיק 100 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית עם אפשרות לתפעול ידני. הפוקוס נמכרת בשלוש רמות אבזור, אם כי רמות האבזור הרלוונטיות לרוכשי הליסינג הן בעיקר הTrend והTrendX.

הפוקוס נמכרת בארץ בשלוש תצורות מרכב שונות - 4 דלתות "סדאן", 5 דלתות "האצ'בק" ו5 דלתות "סטיישן". שלושתן רלוונטיות בציי הרכב.

לפוקוס אבזור בטיחותי נאה בכל שלושת רמות האבזור - מערכת בקרת יציבות ESP, ABS ומערכת בקרת משיכה TCS. לאלו מצטרפות ששת כריות האוויר ויחד מתקבלת תוצאה יפה של חמישה כוכבים במבחני הריסוק האירופאיים eNcap.

* למה כן - גרסת הסטיישן שימושית ביותר כמשפחתית, מרווח פנים טוב בכל הגרסאות, התנהגות כביש טובה.

* למה לא - מנוע 1600 סמ"ק חלש ועצל.

* סיכום - למרות גילה המתקדם מדובר בבחירה טובה, למי שמוכן להתפשר מעט על הביצועים.

מאזדה 3

מאזדה 3

הדור השני של המשפחתית הפופלארית הוצג בישראל בשנת 2009 ומייד הפך, כקודמו, לסיפור הצלחה מקומי.

רוב לקוחות הליסינג "יאלצו להסתפק" במנוע בנפח 1600 סמ"ק המפיק 105 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם אפשרות לתפעול ידני. ה-3 משווקת במרכב 4 דלתות "סדאן" ובמרכב 5 דלתות "האצ'בק".

האבזור הבטיחותי נדיב וכולל 6 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ESP, בקרת משיחה TCS, מערכות ABS וEBD לבלמי הרכב והציון במבחני הריסוק נדיב בהתאם (5 כוכבים במבחני eNcap).

* למה כן - נוחות הנסיעה שופרה יחסית לדגם הקודם וכך גם בידוד הרעשים, תא נוסעים איכותי ונאה, מהנה לנהיגה יחסית למתחרות.

* למה לא - מושב אחורי צפוף ולא נוח, ביצועים לא מרשימים.

* סיכום - טובה מהדור הקודם ודי טובה באופן כללי. מתאימה למי שלא אכפת לו לנסוע ברכב שהפך לפופולארי מידי. 

יונדאי I30

יונדאי I30

הi30 היתה הסנונית הראשונה בארסנל הדגמים המחודש של יונדאי, בדרכה לכיבוש השוק האירופאי. היא הוצגה בארץ בשנת 2007 ונמכרה במספרים יפים מאז, גם בשוק הליסינג וגם בשוק הפרטי.

המנוע הבסיסי בנפח 1600 סמ"ק כמקובל בקטגוריה ומפיק כ122 כ"ס מרשימים על הנייר. הi30 משווקת בשתי גרסאות מרכב - 5 דלתות "האצ'בק" ו5 דלתות "סטיישן".

האבזור הבטיחותי כולל את כל העזרים הסטנדרטיים בקטגוריה - 6 כריות אוויר, שפע של מערכות בטיחות אלקטרוניות (ABS,ESP,EBD,TCS) וציון הבטיחותי במבחני eNcap עומד על 5 כוכבים.

* למה כן - הסטיישן מרווחת, מאובזרת ומציעה תמורה טובה למחיר. נוחות נסיעה טובה, מרווח פנים טוב.

* למה לא - תא הנוסעים לא איכותי מספיק בגרסא הבסיסית, לא פורצת דרך בשום תחום.

* סיכום - קשה למצוא מגרעות רציניות בi30. מצד שני, קשה גם למצוא יתרונות משמעותיים. ניסיון מוצלח של יונדאי שנמצא בדיוק באמצע.

קיה סיד

קיה סיד

הסיד היא האחות של הi30 מבית יונדאי, והדבר ניכר בהחלט בעיצוב החיצוני והפנימי. הסיד הוצגה באירופה כבר בשנת 2006 אולם הגיעה לארץ באיחור אופנתי של שנתיים. בשנת 2009 עברה מתיחת פנים קלה שטיפלה בכמה נקודות שזוהו כבעייתיות על ידי מהנדסי קיה.

המנוע בנפח 1600 סמ"ק מפיק 126 כ"ס - מהחזקים בקטגוריה. תיבת ההילוכים אוטומטית ללא אפשרות לתפעול ידני. הסיד משווקת גם בגרסת 5 דלתות "האצ'בק" וגם בגרסת 5 דלתות "סטיישן".

באגף הבטיחות הסיד מציעה בגרסת הLX הבסיסית 6 כריות אוויר, מערכות ESP,ABS,TCS, מערכת BAS לסיוע בבלימת חרום ומשענות ראש אקטיביות למניעת פגיעות בצוור. לא מפתיע, עם כך, שציון הבטיחות עומד על 5 כוכבים במבחנים של eNcap.

* למה כן ­- נוחות נסיעה טובה, התנהגות כביש מפתיעה לטובה, שקטה ונעימה על הכביש, אבזור בטיחותי טוב.

* למה לא - תיבת ההילוכים האוטומטית מיושנת ואיטית, עיצוב חיצוני אפור ולא מושך.

* לסיכום - קיה מפתיעה לטובה עם הסיד. מיועדת למי שמחפש את הבחירה השקולה והרגועה ביותר בקטגוריה.

קיה פורטה

קיה פורטה

הפורטה חולקת את השלדה והמנוע עם הסיד והיא למעשה גרסת ה4 דלתות סדאן שלה. בארץ היא משווקת עם מנוע אחד בנפח 1600 סמ"ק המפיק 124 כ"ס (אל תשאלו אותנו לאן ברחו שני סוסים). תיבת ההילוכים אוטומטית עם אפשרות לתפעול ידני.

כמו בסיד, גם כאן האבזור הבטיחותי עשיר ונדיב וכולל שפע של מערכות עזר אלקטרוניות (ESP,ABS,EBD וגם BAS), שש כריות אוויר ומשענות ראש אקטיביות במושבים הקידמיים. הפורטה לא נבחנה במבחני ריסוק פומביים, אבל אפשר להניח כי לאור הרשימה המכובדת של עזרי הבטיחות והעובדה שהיא מבוססת על שלדת הסיד היא אינה גרועה כלל בתחום זה.

* למה כן - עיצוב חיצוני נאה, מרווח פנים טוב, נוחות נסיעה טובה.

* למה לא - תא מטען קטן, תיבת הילוכים איטית, לא מרגשת.

* לסיכום - עוד ניסיון מוצלח של קיה, שלא נופל מהמתחרות בקטגוריה. מפתיעה לטובה.

רנו פלואנס

רנו פלואנס

הדור השלישי של המגאן אינו מיוצר בתצורת "סדאן" 4 דלתות וברנו החליטו לבדל את גרסת הארבע דלתות כדגם נפרד בשם פלואנס. התוצאה היא מכונית גדולה (הגדולה בקטגוריה, ליתר דיוק) ובעלת עיצוב שונה מהמגאן דור 3.  

המנוע בנפח 1600 סמ"ק מספק 105 כ"ס ותיבת ההילוכים אוטומטית עם אפשרות לתפעול ידני לארבעת ההילוכים.

האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אוויר, מערכות  ABS וESP כמחויב בחוק וכן מערכת בקרת משיכה. הפלואנס טרם נבחנה במבחני הריסוק של eNcap.

* למה כן - תא מטען גדול, נוחות נסיעה טובה, מרווח פנים טוב, תצרוכת דלק טובה.

* למה לא - התנהגות כביש לא מהמוצלחות בקטגוריה, ביצועים חלשים.

* לסיכום - זאת לא הרנו של פעם. חסרת מעוף וייחוד. מתאימה למי שמחפש רכב גדול ונוח ושום דבר מעבר.

מבחן דרך לרנו פלואנס

רנו סימבול

רנו סימבול

אחות קטנה לפלואנס המבוססת על שלדת הדור השני של הקליאו. משווקת בגרסאת 4 דלתות "סדאן" עם מנוע בנפח 1600 סמ"ק והספק של 105 כ"ס. תיבת ההילוכים מוכרת מדגמים אחרים של רנו (AL4 המוכרת) ללא אפשרות לתפעול ידני.

הסימבול לא נבחנה במבחני הריסוק של eNcap והיא מגיעה עם ארבע כריות אוויר ומעט מערכות בטיחות אלקטרוניות.

* למה כן - תא מטען גדול, נוחות נסיעה טובה.

* למה לא - תא נוסעים לא איכותי, אבזור בטיחותי לא מרשים, מרווח ראש מצומצם במושב האחורי.

* לסיכום - עוד כמה שקלים בחודש יקנו לכם משפחתית "אמיתית" וטובה יותר. לא מצליחה להתחרות עם המתחרות הגדולות ממנה.

מיצובישי לאנסר

מיצובישי לאנסר

הדור הנוכחי של הלאנסר הוא התשיעי במספר (אבל מי סופר?) ועד לאחרונה הוא נעדר משורות הליסינג מפאת מחירו היקר. לאחרונה הגיעה לכבישי ישראל גרסה המצוידת במנוע 1500 סמ"ק בהספק של 109 כ"ס המתומחרת בהתאם למקובל בקטגוריה. תיבת ההילוכים בעלת 4 יחסי העברה וללא אפשרות לתפעול ידני. גרסת הליסינג משווקת רק בתצורת 4 דלתות "סדאן" בעוד שאר הרוכשים יוכלו לבחור גם גרסת 5 דלתות "האצ'בק" נאה, מעוצבת אך יקרה יותר.

האבזור הבטיחותי כולל מערכות בקרת יציבות ואחיזה, ABS וEBD ו7 כריות אוויר. גרסת 5 דלתות נבחנה במבחני הריסוק של eNcap וקיבלה ציון יפה של 5 כוכבי בטיחות.

* למה כן - התנהגות כביש טובה ומהנה, אבזור בטיחותי טוב, תצרוכת דלק טובה.

* למה לא - המנוע חלש מהמקובל בקטגוריה, בידוד רעשים לא מוצלח במיוחד.

* לסיכום - מנוע קצת יותר גדול וחזק היה עושה פלאים. ובכל זאת, מדובר באופציה טובה עם עיצוב ייחודי. לא מיועדת לחובבי הביצועים.

שברולט קרוז

שברולט קרוז

הקרוז הושקה לראשונה בשנת 2009 ועפ"י שברולט היא הראשונה בסדרת ה"מכוניות גלובאליות" של שברולט, כלומר כאלו שמיועדות להימכר (כמעט) בכל העולם.

לגרסת הליסינג של הקרוז מנוע בנפח 1600 סמ"ק המפיק 112 כ"ס. תיבת ההילוכים היא אוטומטית בעלת 6 הילוכים ואפשרות לתפעול ידני.

מבחינת אבזור בטיחותי אין לקרוז במה להתבייש. כל הגרסאות מצוידות במערכות בשפע של מערכות אלקטרוניות - ABS,ESP,TCS,EBD ו-6 כריות אוויר. תוצאות מבחני הריסוק שלה טובות מאוד (5 כוכבים במבחני eNcap, עם ציון כמעט מושלם).

* למה כן - גדולה ומרשימה. מאובזרת היטב, בטיחות פסיבית מעולה.

* למה לא - תיבת ההילוכים לא מרשימה למרות שש יחסי ההעברה, נוחות הנסיעה בינונית.

* לסיכום - על הנייר היא נראית טוב, בפועל המתחרות טובות, איכותיות ונעימות ממנה.

טיוטה קורולה

טיוטה קורולה

הקורולה לדורותיה היא המכונית הנמכרת ביותר בעולם. הדור הנוכחי הוא העשירי במספר בעולם והשישי במספר המשווק בישראל. כל הדורות הקודמים זכו להצלחה שיווקית יפה בארץ, האם הדור הנוכחי יצליח להתגבר על בעיות התדמית שצבר? ימים יגידו.

לקורולה מנוע 1600 סמ"ק בהספק נאה של 124 כ"ס. הקורולה שווקה בתחילה עם תיבת הילוכים רובוטית בעלת 5 הילוכים ואפשרות לתפעול ידני. לאחרונה נוספה אפשרות לתיבה אוטומטית רגילה בעלת 4 הילוכים ללא אפשרות לתפעול ידני.

לקורולה 4 כריות אוויר, מערכת ABS, מערכת EBD ומערכת ESP. במבחני הריסוק קיבלה הקורולה חמישה כוכבים, אולם ראוי לציין שהיא נבחנה עם אבזור בטיחותי עשיר יותר.

* למה כן - זריזה בגרסה האוטומטית-רגילה, מנוע חזק ושקט.

* למה לא - תיבה רובוטית לא מוצלחת, אבזור בטיחותי חסר, נוחות נסיעה בינונית ומטה.

* לסיכום - בינונית ולא מובילה מול אף אחת מהמתחרות. שמה הולך לפניה (לטוב ולרע).

ניסן טידה

ניסאן טידה

הטידה היא מחליפתה של האלמרה הותיקה, והושקה בישראל בשנת 2007. לגרסת ה"סדאן" 4 דלתות של הטידה מנוע 1600 סמ"ק בהספק של 110 כ"ס. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם ארבעה יחסי העברה ללא אפשרות לתפעול ידני.

האבזור הבטיחותי כולל 4 כריות אוויר, מערכות ABS,ESP וEBD ותוצאה של ארבעה כוכבים בלבד במבחן הריסוק האוסטרלי, הAncap.

* למה כן - מרווח פנים טוב, תא מטען גדול, תא נוסעים איכותי, נוחות נסיעה טובה.

* למה לא - עיצוב חיצוני "מיוחד", התנהגות כביש משעממת, האבזור הבטיחותי פוזר בקמצנות.

* לסיכום - ממשיכת דרכה של האלמרה, כלומר שימושית אך משעממת ואפורה.

ניתן לקבל ייעוץ בחינם בנושא ליסינג פרטי מהמומחים של CarsForum 

dddd