תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • הונדה
  • הונדה אקורד היברידית (ייבוא מקביל)
  • הונדה אקורד החדשה (2013) – הפרטים המלאים

    הונדה אקורד היברידית (ייבוא מקביל)

    הונדה חושפת את הפרטים הטכניים אודות האקורד החדשה. תשווק בשלוש תצורות שונות, כולל גרסה היברידית נטענת חדשה.

    • 07-09-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    לפני כחודש נחשפו תמונות ראשונות של הונדה אקורד החדשה לשנת 2013 בגרסה המיועדת לשוק האמריקאי. אמש חשפה הונדה תמונות נוספת של האקורד המחודשת וגם חשפה טפח מהגרסה ההיברידית הנטענת החדשה שתקבל האקורד במהלך שנת 2013. האקורד החדשה תוצע, לפחות בשוק האמריקאי, במגוון רחב של גרסאות - החל מקופה, דרך סדאן ולסיום כאמור גרסה היברידית חדשה. העיצוב החיצוני, כהרגלה של הונדה, שמרני למדי אך שומר על קורטוב ספורטיביות ואגרסיביות. כמו שאומרים בצבא - במה שעובד, לא נוגעים.

    הונדה אקורד החדשה

    בניגוד למקובל, הונדה אקורד החדשה תהיה קטנה במעט מקודמתה. בסיס הגלגלים של גרסת הסדאן קוצר בשני סנטימטרים ואורכו כעת 278 סנטימטרים, האורך הכללי קוצץ בכ-8 סנטימטרים ועומד כעת על 486 סנטימטרים ורק הרוחב נותר כמעט ללא שינוי. בהונדה מסבירים כי הממדים הקטנים יותר יאפשרו התנהגות כביש טובה יותר מבלי לפגוע במרווח הפנים, שדווקא שופר ברוב הפרמטרים החשובים. עוד מספרים בהונדה כי הפלטפורמה החדשה תוכננה בקפידה כך שתהיה הטובה ביותר שהציגה הונדה עד כה, עם דגש על התנהגות הכביש ובידוד הרעשים. מערכות אקטיביות לביטול רעשים יוצעו בחלק מהדגמים כדי לשפר עוד יותר את העניין הזה.

    הונדה אקורד החדשה

    הדגמים האמריקאים של הונדה אקורד ואקורד קופה ישווקו עם שני מנועי בנזין. הראשון והבסיסי בהיצע יהיה מנוע 4 צילינדרים בטכנולוגיות i-VTEC ובנפח של 2.4 ליטרים. הוא מפיק כ-185 כוחות סוס בגרסתו הרגילה או 189 כוחות סוס בגרסה המצוידת במערכת פליטה משודרגת. מנוע זה ישודך לתיבת הילוכים ידנית (6 הילוכים) או אוטומטית רציפה (CVT). צריכת הדלק הממוצעת של הדגם האוטומטי עומדת על כ-12.7 קילומטרים לליטר על פי התקן האמריקאי המחמיר.

    הגרסה החזקה יותר של האקורד תצויד במנוע V6 גדול ובריא, בנפח 3.5 ליטרים ובהספק מרבי של 278 כוחות סוס. לטובת שיפור צריכת הדלק, צויד המנוע הזה במערכת שמאפשרת לכבות חלק מהצילינדרים במנוע, בהתאם לעומס שמופעל על הרכב. אך עדיין, צריכת הדלק שלו גבוהה יחסית לזו של דגם ה-2.4 ליטר ועומדת על כ-10.6 קילומטרים לליטר. תיבת ההילוכים כאן תהיה אוטומטית רגילה (6 הילוכים) עם אופציה לתיבת הילוכים ידנית.

    הונדה אקורד החדשה

    אך הגרסה המיוחדת באמת של הונדה אקורד החדשה היא הגרסה ההיברידית הנטענת. להונדה מסורת ארוכה למדי של מכוניות היברידיות אך עד כה התמקדה הונדה במערכות היברידיות חלקיות שלא יכלו להניע את הרכב על אנרגיית החשמל בלבד, כפי שראינו למשל בהונדה אינסייט. האקורד החדשה תציע מערכת היברידית חדשה לחלוטין המסוגלת לנוע גם על כוח החשמל בלבד. מערכת זו מתבססת על מנוע בנזין בנפח 2 ליטרים (בהספק של 137 כוחות סוס) ועל מנוע חשמלי בהספק מרבי של 124 קילו-וואט. הסוללה חזקה יותר, ובעלת קיבול של 6.7 קילוו-וואט שעה.

    האקורד ההיברידית תטען משקע חשמל ביתי רגיל בזמן של 3 שעות בחיבור לשקע אמריקאי רגיל או בשעה אחת בחיבור למטען מהיר. לאחר מכן תוכל לנסוע בהנעה חשמלית נקייה למרחק מרבי של כ-25 קילומטרים. לאחר מכן, תעבור המכונית למצב היברידי בדומה לאופן בו פועלת טויוטה פריוס.

    הונדה אקורד החדשה

    dddd