תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

פולקסווגן גולף (גם GTI) החדשה בישראל

שמונה שנים אחרי הדור הקודם, הדור השמיני של פולקסווגן גולף נוחת בישראל והפעם הוא מאובזר יותר, יקר פחות, ויש גם GTI

  • 18-03-2021
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

אתם לא באמת צריכים הקדמה, נכון? זו גולף. *ה*משפחתית, ב-ה' הידיעה. זו שכולם משווים את כולם אליה. זו שכולם "מנסים לנצח". זו שטבעי לחלוטין שתראו מזגזגת על 200 קמ"ש בין נתיבים עם חוליגן בן 19 מאוחרי ההגה או בנתיב הימני על 19 קמ"ש עם סבתוש בת 200 במושב הנהגת. או כל דבר בין לבין.

זה באירופה. בישראל, ההילה של הגולף מעט נשחקה עם הדור האחרון, שהיה יקר למדי ולא מספיק מאובזר. אני עדיין זוכר את המבחן שערכתי לה, כמעט מיד אחרי סיאט לאון שהושקה פחות או יותר במקביל (כרגיל). כמעט במשך כל המבחן לא יכולתי להתנער מהתחושה שעבדו עליי. הלאון הייתה זולה יותר ומאובזרת יותר, איכות החומרים לא הייתה נמוכה משמעותית, ובאופן כללי הייתה תחושה שהכיתוב והסמל, או במילים אחרות האריזה, היתה חשובה יותר מהתוכן.

פולקסווגן גולף 2021

אבל מאז שינתה היבואנית, צ'מפיון, כיוון כמה פעמים, ובכל פעם הפכה את הגולף לאטרקטיבית יותר ויותר. בין אם זה באמצעות קמפיין הורדת מחירים אגרסיבי, השקת ה-GTI בגרסת הפרפורמנס אחרי מתיחת הפנים, וביטול הגרסאות הבסיסיות שהציגו רשימות אבזור איך לומר... לא מאוד ארוכות.

הפעם נראה שצ'מפיון החליטה לקחת כמה וכמה צעדים בכיוון הנכון. ראשית, המחירים של הגולף החדשה לא גבוהים משמעותית – אם בכלל – ממשפחתיות אחרות. הם יתחילו ב-135,000 ₪ עבור גרסת הבסיס עם מנוע 1.0 ליטר ותיבה כפולת מצמדים. לצורך ההשוואה, זה זול יותר מטויוטה קורולה, יונדאי איוניק ומאזדה 3, וזהה להונדה סיוויק וסובארו אימפרזה.

פולקסווגן גולף 2021

שנית, רשימת האבזור הסטנדרטית אמנם עדיין לא תהווה תחרות עיקשת למכוניות הכי מאובזרות בקטגוריה, אבל היא ממש לא בולטת לרעה. כך למשל תקבלו בגרסת לייף הבסיסית (147,000 ₪ עם מנוע 1.5 ליטר) מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' עם שיקוף טלפון אנדרואיד ואפל, מערכת שמע עם 7 רמקולים, בקרת אקלים תלת-אזורית, תאורת אווירה, משטח טעינה אלחוטית, בקרת שיוט אדפטיבית ומערך בטיחות אקטיבית מלא שכולל בלימת חירום, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים ותאורת לד מלאה בין היתר.

גרסת לייף פלוס הבכירה (158,000 ₪) תוסיף כניסה ללא מפתח (הנעה בלבד בגרסת לייף הבסיסית), מושבים ארגונומיים עם כוונון חשמלי, גג פנורמי, חישוקי 17 אינץ' (16 ב'לייף') ומערכת Travel Assist (שמחברת בין בקרת השיוט האדפטיבית ותיקון הסטיה מנתיב).

פולקסווגן גולף תוצע עם מנועי 1.0 ו-1.5 ליטר המוכרים של הקונצרן. המנוע הקטן מפיק 110 כ"ס ו-20.4 קג"מ, הוא משודך – כרגיל – לתיבת DSG כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים והוא מאיץ את הגולף ל-100 קמ"ש תוך 10.2 שניות. צריכת הדלק המוצהרת שלו היא 19.2 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

פולקסווגן גולף 2021

כמו אחיו הקטן, גם מנוע ה-1.5 יפיק כאן את אותו הספק כמו בדגמים האחרים שעושים בו שימוש – 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ. גם הוא משודך לאותה תיבת הילוכים והוא יסיים את המיאוץ ל-100 קמ"ש תוך 8.5 שניות. צריכת הדלק כאן עומדת על 17.8 ק"מ לליטר בגרסת לייף ו-17.2 בגרסת לייף פלוס, שם הוא יהיה המנוע היחיד שיוצע. את המפרט המלא של פולקסווגן גולף החדשה תוכלו לקרוא כאן.

 

פולקסווגן גולף 2021

את ההיצע נועלת הגולף GTI שתעלה 235,000 ₪. היא אמנם מקבלת את כל השכלולים הטכנולוגיים של הגרסאות הרגילות (למעט בלימת החירום, שפועלת כאן במהירויות עירוניות בלבד משום מה) אבל מבחינת ביצועים, התנהגות וחיבור לנהג, נראה שפולקסווגן שמה את רוב הז'יטונים הספורטיביים על גרסת הקלאבספורט שאינה מגיעה אלינו.

מההודעות לעיתונות – הן של היצרנית והן של היבואנית – אשר מתמקדות בעיקר אבזור, דיגיטציה ועיצוב, עולה תחושה שהספורטיביות של ה-GTI הרגילה הרבה פחות מעניינת אותן והן מייעדות אותה להיות פחות מתחרה של הקופרה לאון, ויותר של ה-A3.

פולקסווגן גולף GTI 2021

יחידת ההנעה והביצועים של הגולף GTI נותרו ללא שינוי ביחס לדגם הפרפורמנס של הדור היוצא – 2.0 ליטר טורבו עם 245 כ"ס, 6.2 שניות למאה קמ"ש. מבחינת התנהגות לא עולה הרושם שנעשו שיפורים מהותיים ביחס לדגם היוצא, אבל כן בוצעו עדכונים וכיול מחדש של כמה מערכות.

כך למשל ה-GTI עדיין עושה שימוש באותו דיפרנציאל מוגבל החלקה של הפרפורמנס, ומערכת ההיגוי נותרה עם 2.1 סיבובים מנעילה לנעילה מחד, אבל מאידך קיבלה תוכנה מעודכנת. מערך המתלים כויל מחדש והוחלפו בו מספר חלקים בהם תותבי המתלה (ע"ע בוקסות/בושינגים) מלפנים ומאחור ובולמי הזעזועים, שקשיחים יותר ב-GTI החדשה ב-5% מלפנים ו-15% מאחור ביחס ל-GTI הקודמת (לא נכתב שמדובר בגרסת הפרפורמנס, אז יתכן וההשוואה היא ל-GTI הרגילה). בחו"ל מוצעת ה-GTI גם עם מערך בולמים אדפטיביים שמהווה חלק ממערכת בורר מצבי נהיגה – שתי מערכות שאנחנו לא נקבל בשלב זה.

פולקסווגן גולף GTI 2021

מבחינת רשימת האבזור, גולף GTI החדשה כאמור עשירה במעט מגרסת לייף פלוס של הגולף הסטנדרטית (מלבד אותה מגבלת מהירות של בלימת החירום) והיא כוללת – בנוסף למה שתמצאו בגולף הרגילה - גם מושבי עור ספורטיביים עם תמיכה לגב התחתון, אוורור וחימום (וכיוון חשמלי וזכרונות כמו בגולף הרגילה) אך ללא עיסוי,  הגה בעיצוב ספורטיבי, חישוקי 18 אינץ' ועוד. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

פולקסווגן גולף GTI 2021

dddd