תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה אוקטביה RS החדשה בישראל

    סקודה

    הדור הרביעי של סקודה אוקטביה RS נוחת בישראל, שומר על ביצועים דומים, משפר מהותית את תא הנוסעים ומוריד את המחיר

    • 07-02-2021
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    צ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה לישראל, מתחילה בשיווק הדור הרביעי של סקודה אוקטביה RS, גרסת הספורט, ואחראית על תפקיד ה"הוט האץ'" של המותג. האוקטביה החדשה ממשיכה את המתכון של קודמותיה, מתכון שהוכיח את עצמו כיעיל ופופולרי (אם כי בחו"ל יותר מאשר בארץ) שמספק ביצועים שאמנם נופלים מאלו של אחיותיה אבל טובים מאוד כשלעצמם, ומחזיר דיבידנד בדמות אחד מתאי הנוסעים המאובזרים, המרווחים והפרקטיים ביותר בביזנס.

    סקודה אוקטביה RS 2021

    האוקטביה RS חולקת כמובן את כל המידות החיצוניות והפנימיות עם האוקטביה הרגילה, מלבד בממד הגובה, שם האחות הספורטיבית נמוכה יותר ב-11 מ"מ. אבל תא הנוסעים זהה רק במידות. בעיצוב והאבזור, האוקטביה RS מוסיפה המון נגיעות של צבע אדום, מושבים ספורטיביים (או ארגונומיים עם ריפודי עור ואלקנטרה בתוספת תשלום). ממעבר מהיר על המפרט, אותו תוכלו לקרוא כאן, נראה שהאוקטביה RS מציעה את מלוא האבזור שאפשר לצפות לקבל כיום ממכונית משפחתית, וכמו בעבר – וכצפוי מסקודה – גם קצת יותר מזה. בין היתר ניתן למצוא כאן פנסי לד מטריקס, לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה בגודל 10 אינץ', בקרת אקלים תלת-אזורית ואפילו חמישה שקעי USB-c, אחד מהם ליד המראה לטובת חיבור מצלמת דרך.

    סקודה אוקטביה RS 2021

    גם אבזור הבטיחות לא קוטל קנים. הוא כולל בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, שיוט אדפטיבי, ניטור שטחים מתים, התרעה על רכבים חוצים ברוורס כולל בלימת חירום, ואפילו כרית אוויר אחת נוספת שנמצאת בין המושבים הקדמיים, כדי למנוע מכם לנגוח בחבר שלכם במידת והחלטתם לצאת לטיול התהפכויות לצד הכביש.

    סקודה אוקטביה RS 2021

    אבל אף אחד (אני מקווה) לא קונה אוקטביה RS בגלל המושבים שלה או כרית האוויר הנוספת. הסיבה לקנות אוקטביה RS יושבת מתחת למכסה המנוע, ודווקא שם השינויים מאוד מאוד קטנים. המנוע כאן הוא עדיין 2.0 ליטר טורבו והוא עדיין מפיק 245 כ"ס ו-38 קג"מ, הוא עדיין משודך לתיבת DSG עם שבעה הילוכים והוא עדיין שולח את הכוח לגלגלים הקדמיים. גם זמן המיאוץ ל-100 קמ"ש נותר ללא שינוי, 6.7 שניות, למרות שה-RS השילה יותר מ-100 ק"ג ממשקלה ביחס לדור הקודם.

    סקודה אוקטביה RS 2021

    מה שכן השתנה, הוא המחיר. סקודה אוקטביה RS החדשה תעלה 210,000 ₪ - זול בעשרת אלפים שקלים מקודמתה, ולמעשה גם המשפחתית הספורטיבית הזולה ביותר בישראל כרגע. אמנם לא הישג גדול כשזוכרים שהיא מתחרה כרגע רק מול המגאן ספורט של רנו שתמיד הייתה מהיקרות בקטגוריה וכל שאר המתחרות או ירדו מההיצע, או נמצאות לפני השקת דור חדש. אבל זה עדיין תואר, והוא עדיין, בינתיים, שלה.

    dddd