תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי סונטה החדשה – תחילת השיווק

    יונדאי

    יונדאי סונטה החדשה נוחתת בישראל בדגם היברידי בלבד כמו בדור הקודם, אך עם עיצוב הרבה יותר מוחצן ורשימת אבזור ארוכה במיוחד. החל מ-182,000 ₪

    • 13-09-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    יונדאי סונטה היא אחת התופעות היותר מעניינות לטעמי בשוק הרכב הישראלי בשנים האחרונות. יחסית לרכב שבואו נהיה כנים, הוא לא בדיוק הדבר הכי מרגש שמונע ע"י גופות דינוזארים בלחץ גבוה, גרר את השוק לרכבת הרים אמוציונלית כל כך מטורפת, שאני לא זוכר כבר מזמן.

    הסונטה, איך שלא נסובב את זה, היא אחרי הכל מכונית משפחתית גדולה סטנדרטית למדי. נכון, היא היברידית, ומאובזרת וכל זה, אבל בסופו של דבר היא משפחתית גדולה רגילה לחלוטין. אבל כשהיא הושקה בדור הקודם אי שם בסוף 2015, בעיצומה של התפוררות הקטגוריה לטובת הנהירה ההמונית לג'יפונים, היא הציעה שילוב כל כך מפתה שהיא הצליחה – כמעט לבדה – להאט משמעותית את המגמה. אבל אז הודיעה ממשלת ישראל שהיא צפויה לשנות את נוסחת המס הירוק ומיד התחילו הספקולציות אודות עתידה של הסונטה בשוק הישראלי, שלבסוף, בגלל המיסוי הגבוה, ירדה מההיצע המקומי.

    יונדאי סונטה 2020

    גם הסיכוי שהסונטה החדשה שהוצגה לראשונה לפני יותר משנה תגיע לישראל היה לא ברור. והשמועות נעו בין "בחיים לא", דרך "תגיע, אבל במחירים מאוד גבוהים" וכלה "אומרים שהצליחו לקבל מחיר מאוד נמוך שמשאיר אותה אטרקטיבית במיוחד".

    האמת, כרגיל, היא איפשהו באמצע, והיום היא מתפרסמת עם השקת הסונטה הייבריד החדשה הסונטה החדשה. עם מחירים של 182 ו-196 אלף שקלים היא אמנם לא מצליחה להציג מחיר תחרותי ברמה דומה לזה שאיתו הושק הדור הקודם, אבל היא כן מגיעה, וכן שומרת על רשימת האבזור המאוד ארוכה, דבר שאפיין את המכונית הקודמת.

    יונדאי סונטה 2020

    הסונטה החדשה מציעה רשימה באמת ארוכה באופן לא שגרתי וכוללת כמה פריטים שאנחנו רגילים לראות במכוניות יקרות הרבה יותר כמו ניטור שטחים מתים שמתריע גם ליושבים מאחור כדי שלא יפתחו את הדלת לתוך רוכב אופניים ומערך מצלמות היקפיות, וגם דברים שלא ראינו כמעט בכלל, בשום מכונית, כמו תצוגת צילום "לייב" של השטחים המתים על לוח המחוונים בזמן איתות. חלק מהפריטים האלה אמנם יגיעו רק בגרסה היקרה יותר, אבל גם הגרסה הבסיסית מקבלת כמה פריטים שלא יביישו מכוניות במעמדה כמו שמירת מרכז נתיב (בזמן שבקרת השיוט עובדת), תאורת לד מלאה, בלימת חירום בצמתים ונסיעה לאחור, לוח מחוונים דיגיטלי, בלם יד חשמלי, מושבים חשמליים עם זכרונות, חימום וקירור ועוד. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    יונדאי סונטה 2020

    מבחינת יחידת הנעה, אחד ה"שוסים" הגדולים של הסונטה, זו דווקא נותרה ללא שינויים בעלי השפעה מהותית. אבל זה לא נורא כי היא לא סבלה מחסרונות מאוד גדולים, והדגם החדש מציע מספיק שיפורים וחידושים על פני קודמו, שהמנוע הדומה לא צריך להוות חסם. המנוע הוא מסדרת "סמארט סטרים 2.0" (שבאופן מפתיע מאוד, לא קשור בכלל לאינטרנט 5G או טלוויזיות חכמות) חדשה, אבל הנפח הוא עדיין 2.0 ליטר, והתפוקה והביצועים נותרו דומים מאוד. כך למשל ההספק המשולב עומד על 192 כ"ס (193-196 בדגם הקודם, תלוי איפה בודקים) והמומנט עומד על 37.5 קג"מ (37.4). התאוצה למאה קמ"ש אורכת 9.2 שניות (9.3) וצריכת הדלק היא 18.9 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית ו-21.7 מחוץ לעיר (לפי תקן WLTP).

    מה שלא נותר ללא שינוי, הוא העיצוב והממדים. העיצוב של הסונטה החדשה הוא, איך לומר, מוחצן הרבה יותר מקודמתה. עם שילוב של המון זוויות עם קווים מעוגלים, המון כרום בגריל, פנסים מחוברים מאחור ושני פסי לד שנמשכים מהפנסים עד כמעט אמצע מכסה המנוע. הממדים שלה צמחו והסונטה החדשה נכנסת לקטגוריית "מכוניות באורך 4.9 מטר". בהתאם, צמח גם בסיס הגלגלים מ-2.8 ל-2.84 ס"מ ונפח תא המטען מ-440 ל-510 ליטר.

    יונדאי סונטה 2020

    הסונטה החדשה, כמו לא מעט מכוניות מנהלים אחרות, מציגה בצורה ברורה מאוד את ההבנה של היצרניות שאם הן לא יעשו משהו דרסטי, הקטגוריה הזו תימחה מעל פני האדמה מהר מאוד. בעוד הקודמת ניסתה להפוך את המגמה ולמשוך אנשים מהג'יפונים חזרה למכוניות עם יחידת הנעה חזקה וחסכונית מאוד ותג מחיר מפתה, זו החדשה מחליפה את תג המחיר ברשימת אבזור מאוד מרשימה. יהיה מעניין מאוד לראות אם היא תצליח לשחזר את ההצלחה של קודמתה, להתחרות כראוי במספרי המכירות של הארכי-מתחרה שלה, סקודה סופרב, ואולי אפילו להחזיר לאנשים את המחשבה על מכוניות המנהלים שהוחלפה ב"ג'יפים ג'יפים ג'יפים".

     

    dddd