תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה אוקטביה החדשה בישראל

    סקודה

    הדור הרביעי של סקודה אוקטביה נוחת בישראל והוא טכנולוגי יותר, מרווח יותר, גדול יותר, ותכלס גם יפה יותר. החל מ-135,000 ₪

    • 25-08-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן, רונן טופלברג

    צ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה לישראל, החלה היום בשיווק הסקודה אוקטביה החדשה. הדור הרביעי של המכונית אמנם מבוסס על פלטפורמה שלא שינתה את בסיס הגלגלים (268 ס"מ), אבל המכונית עצמה כן משפרת את האספקט הכי מפורסם של האוקטביה. המרווח והפרקטיות.

    מבחינת ממדים, האוקטביה החדשה ארוכה, רחבה וגבוהה מקודמתה. אורכה 469 ס"מ (467 בדגם הקודם), רוחבה 183 ס"מ (181) וגובהה 147 ס"מ (146). נפח תא המטען גדל גם הוא ונפחו 553 ליטר בגרסת הליפטבק ו-593 ליטר בגרסת הסטיישן שצפויה להגיע מאוחר יותר (בשני המקרים הנתון הוא עם גלגל רזרבי בגודל מלא). האוקטביה החדשה תוצע לראשונה גם בגרסת "דינמיק" ספורטיבית מעט שמקבלת שלדה ספורטיבית שמונמכת ב-15 מ"מ מהגרסה הרגילה, מתלים קשיחים יותר וקפיצים קצרים יותר.

    סקודה אוקטביה 2020

    כהרגלה בקודש, גם עם האוקטביה "חשפה" סקודה פריט Simply Clever אחד, ונראה שעם כל אחד כזה היא מתעלה על עצמה ביצירתיות הפשוטה של הצוות שאחראי על הפיצ'רים האלה. הפעם מדובר על שקע USB-c שנמצא בתקרה ליד המראה, כדי שיהיה אפשר לחבר אליו מצלמת דרך, מסך או טאבלט כלשהו לניווט, או גלאי מכמונות מהירות (למשוגעים האלה שנוסעים מהר, שאנחנו ממש ממש לא חלק מהם. בכלל. אף פעם). הוא כמובן מצטרף לשאר הפריטים שהוצגו בשנים האחרונות, כמו מחזיק הכוסות שמאפשר פתיחת בקבוק ביד אחד, המטריה בדלת (שזה רעיון מקורי של רולס רויס, יש לציין), מברשת לניקוי שלג (או חול) בדלת השניה, המשפך לנוזל מתזי השמשה ועוד.  

    סקודה אוקטביה 2020

    האוקטביה תמכר בשלוש רמות גימור. בנוסף לגרסת דינמיק, יוצעו גרסאות אמבישן (בסיסית) וסטייל (בכירה). את רשימות האבזור והמפרט הטכני תוכלו לקרוא כאן.

    היצע המנועים, על פניו, נותר ללא שינוי ויורכב ממנועי 1.0 ו-1.5 ליטר טורבו בנזין, ו-2.0 ליטר טורבו דיזל, אלא שהפעם מנועי הבנזין מקבלים חיזוק בדמות מערכת מיקרו-היברידית במתח של 48 וולט שמאפשרת יותר חופש פעולה למערכת ה'עצור וסע'. מנועי הבנזין מפיקים 110 כ"ס ו-20.4 קג"מ, ו-150 כ"ס ו-25.5 קג"מ כאשר זה החזק יותר מקבל גם הפעם את מערכת ניתוק הצילינדרים שמאפשרת שיוט על שני צילינדרים בלבד כאשר אין צורך בכוח. מנוע הדיזל מפיק 150 כ"ס ו-36.7 קג"מ. כל המנועים משודכים לתיבות הילוכים כפולות מצמד עם שבעה הילוכים, כאשר הדיזל מקבל את התיבה עם המצמדים הרטובים (DQ381).

    סקודה אוקטביה 2020

    סקודה כאמור השיקה את האוקטביה היום, אבל האספקות של רוב הדגמים יתחילו רק באוקטובר הקרוב. בשלב הראשון יוצעו רק דגמי הדיזל, כאשר באוקטובר יצטרפו גם גרסאות אמבישן ודינמיק עם מנוע 1.0 ליטר. שאר הגרסאות יגיעו בדצמבר הקרוב.

    סקודה אוקטביה, מחירים:
    1.0 אמבישן: 135,000 ₪
    1.0 דינמיק: 142,000 ₪
    1.0 סטייל: 149:000 ₪
    1.5 אמבישן: 141,000 ₪
    1.5 דינמיק: 148,000 ₪
    1.5 סטייל: 155,000 ₪
    2.0 דיזל אמבישן ידנית: 162,000 ₪
    2.0 דיזל אמבישן אוט': 172,000 ₪
    2.0 דיזל דינמיק: 179,000 ₪

    סקודה אוקטביה 2020

    dddd