תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פולקסווגן
  • פולקסווגן טי-קרוס בישראל

    פולקסווגן

    פוקלסווגן ישראל משיקה את החצי הקטן יותר של צמד הג'יפונים-תאומים-עירוניים שלה עם מנוע אחד, שתי רמות גימור, ומחיר גבוה ביחס לקטגוריה

    • 12-01-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    באוגוסט 2017 השיקה פולקסווגן את הטי-רוק, קרוסאובר קטן-בינוני שמבוסס על פלטפורמת ה-MQB ומציג ממדים דומים יחסית לאלו של הגולף (אך עם בסיס גלגלים קצר יותר). החודשים – ומאוחר יותר השנים – עברו, והטי-רוק נותר בגולה. בינתיים הגיעה אלינו סיאט ארונה, שחקנית אחרת של קבוצת VAG בקטגוריית נה"קרוסאוברים הקטנים" ולטי-רוק עצמו הושק אח מעט יותר קטן, טי-קרוס, שמבוסס על פלטפורמת ה-MQB A0 (סופר מיני) עליה בנויה אותה ארונה, כמו גם פולקסווגן פולו עליה מבוסס הטי-קרוס. ואם המשפט האחרון נשמע לכם מסובך, תחשבו איך הרגישה עבודת המחקר והצלבת העובדות עבורו, ואז תוסיפו לכל זה את העובדה שבקרוב יגיע לכאן גם סקודה קאמיק... עומס? מבחר? בלאגן? אתם תחליטו.

    הטי קרוס נוחת בישראל כשהוא צריך להידחק בין כמה וכמה מכוניות: פולו, גולף הנוכחית, גולף הבאה, טיגואן, וכל זאת תוך שמירת קשר עין עם המקבילות שלהן לקבוצה: איביזה, לאון, ארונה ואטקה באולם של סיאט, ופאביה, סקאלה, אוקטביה, קארוק, וכאמור בקרוב גם קאמיק, אצל סקודה. איפה נשאר שם עוד מקום לרכב של 4.10 מטר אורך (ו-2.55 מטר בסיס גלגלים) רק אלוהים יודע.

    פולקסווגן טי-קרוס

    אולי זו הסיבה שצ'מפיון בודקת את המים עם שתי גרסאות בלבד, כשלשתיהן אותו מנוע 1.0 ליטר עם 115 כ"ס ו-20 קג"מ המשודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמד. הביצועים סבירים בלבד, עם 10.2 שניות למאה קמ"ש, 193 קמ"ש מרביים ו-20 ק"מ לליטר מוצהרים בנסיעה עירונית.

    הטי-קרוס מגיע בשתי רמות גימור – קומפורטליין (130,000 ₪) וקומפורטליין פלוס (140,000 ₪). בשתי הגרסאות מקבל הטי-קרוס אבזור בטיחות מקיף מאוד עם בלימת חירום, תיקון סטיה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית, כאשר גרסת ה"פלוס" מוסיפה גם ניטור שטחים מתים ומשלימה את חבילת הבטיחות.

    פולקסווגן טי-קרוס

    מאידך, אבזור הנוחות לא מלהבי במיוחד וכולל בעיקר דברים שכבר ראינו: בקרת אקלים מפוצלת, חישוקי 16 אינץ' עם צמיגי 205/60, מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' ועוד. גרסת הפלוס מוסיפה גם לוח מחוונים דיגיטלי – פריט די ייחודי מבין המתחרים – וגם כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי 17 וחלונות מושחרים. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    *התמונות בידיעה הן של גרסת R-ליין ולא של גרסת קומפורטליין שנמכרת בישראל, אותה תוכלו לראות במבחן שערך לטי-קרוס קינן כהן מ'וואלה! רכב'.

     

    dddd