תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו קולאוס חוזר לישראל

    רנו

    אחרי 8 שנים ללא שיווק, רנו ישראל מחזירה לשוק המקומי את הקולאוס בגרסה אחת ומחיר של 165,000 ₪

    • 07-01-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    השם רנו קולאוס אולי מצלצל לכם מוכר, משהו מרוחק ומעורפל כזה. זכרון מעומעם. אם זה המצב, אתם צודקים לגמרי. אכן היה פה משהו כזה. רנו קולאוס שווק במחוזותינו בין השנים 2009-2012, אבל הוא לא הצליח במיוחד ושיווקו – כמו גם ייצורו - פסק מאז.

    רנו קולאוס 2020

    באפריל 2016 הציגה רנו דור חדש של קולאוס, שכמו הדגם הקודם מהווה שיתוף פעולה בין רנו, סמסונג ודונגפנג הסינית, ומיועד בעיקר לסין ושווקים אסייתיים אחרים. למרות הפתיח הלא מאוד מעורר תאבון הזה, הקולאוס החדש קיבל חמישה כוכבי בטיחות ביורו אנקאפ וכמו קודמו הוא מבוסס על הפלטפורמה המשפחתית-מודולארית של רנו, בדור הזה פלטפורמת CMF, אותה הוא חולק עם רנו קדג'אר (גרסה מקוצרת) וניסאן אקסטרייל.

    היום משיקה קרסו מוטורס את הקולאוס בגרסה אחת, במחיר של 165,000 ₪ ועם מנוע 1.75 ליטר טורבו דיזל. שלא כמו באקסטרייל, הקולאוס מושיב רק חמישה, אבל בתמורה מציע תא מטען גדול (579-1,795 ליטר) ומרווח מאוד נדיב עם רוחב של מעל 2 מטרים (כולל מראות) ובסיס גלגלים של 270 ס"מ.

    רנו קולאוס 2020

    רשימת האבזור לא מאוד ארוכה, אבל גם מעט מבלבלת עם קיומם של פרטים כמו חלון גג חשמלי, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים מחד, ומאידך מתוך החלונות החשמליים רק אחד הם אוטומטי, ולא קיימת מערכת לתיקון סטיה מנתיב אלא רק התרעה.

    מעבר לכך, רשימת האבזור סטנדרטית למדי עם מערכת מולטימדיה שכוללת שיקוף טלפון מלא, בלם חניה חשמלי, הנעה ללא מפתח, חישוקי 18 אינץ', מראה מרכזית מתכהה, לוח מחוונים דיגיטלי ועוד. את הרשימה המלאה תוכלו לקרוא במפרט.

    רנו קולאוס 2020

    המנוע של הקולאוס הוא מנוע שיהיה – נכון לעכשיו – ייחודי לדגם הזה בארץ ודי נדיר גם בעולם. בניגוד למנועי ה-1.6, 1.5 ו-2.0 ליטר טורבו דיזל שמותקנים במכוניות אחרות של הקונצרן, הקולאוס מקבל מנוע טורבו דיזל בנפח 1.75 ליטר עם 150 כ"ס ו-34.7 קג"מ, והוא משודך לתיבת הילוכים רציפה. הביצועים עומדים על 11.8 שניות למאה קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 18.2 ק"מ לליטר.

     

    dddd