פיאט-קרייזלר-פיג'ו-סיטרואן – האיחוד

קרייזלר

שתי היצרניות חתמו על מיזוג, שייצור ענקית תחבורה שתחלוש על יותר מתריסר מותגים ועם פוטנציאל מכירות של מעל 10 מיליון מכוניות בשנה

  • 04-11-2019
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

נראה שקונצרן פיאט ופיג'ו-סיטרואן התמכרו לאור הזרקורים והכותרות, ויש תחושה חזקה שהם לא ירדו מהכותרות כבר כמה שנים. בצד האחד, האיחוד בין פיאט לקרייזלר, התהפוכות שהאיחוד הזה גרם ליבואנים בארץ (מעבר מותגי קרייזלר ממכשירי תנועה לסמל"ת) ותהליכים נוספים שקרו במקביל (מעבר הייבוא של סובארו לסמל"ת). מהצד השני, תחילת הדיבורים על איחוד אפשרי בין פיג'ו-סיטרואן לבין אופל, התגשמותו, מעבר הייבוא ללובינסקי, שבמקביל מחייה את מותג MG ו-DS, וברקע הייבוא של אופנועי אינדיאן ו-KTM, כלי השטח של פולריס ועוד.

עכשיו, קורה הדבר הבא. ובשבילו אני צריך שתקחו אוויר.

פיאט, אבארת, אלפא רומיאו, דודג', לנצ'יה, קרייזלר, מזראטי, ראם, פיג'ו, סיטרואן, DS, אופל, ווקסהול (אופל בבריטית ואוסטרלית). 13, כן, שלושה-עשר, מותגים יהיו תחת שליטת הענקית המתהווה, שתביא את ה... בהיעדר מילה אחרת – קונצרן-פלצת הזה, להיות לפי ההערכות היצרנית עם פוטנציאל המכירות הרביעי בגודלו בעולם, עם פוטנציאל מכירות שיעקוף בקלות את ה-10 מיליון רכבים בשנה.

בשנת 2018 מכרו FCA ו-PSA (פיג'ו סיטרואן) כ-4.65 ו-3.9 מיליון כלי רכב בהתאמה. עם המיזוג, הפוטנציאל הזה יצמח משמעותית, שכן המיזוג בעצם פותר לשתי החברות בעיות אקוטיות שכל אחת מהן מתמודדת איתו.

פיג'ו 508

פיאט, לאחר הרכישה של קרייזלר, התמקדה מאוד בשוק האמריקאי – בצפון עם ג'יפ ובדרום עם פיאט שמשכו את הקונצרן למעלה והגדילו את המכירות – וכמעט וזנחה לחלוטין את השוק האירופאי, בו היא מוכרת פחות או יותר רק ואריאציות שונות של פיאט 500 ו-500X וקרוסאוברים של מזארטי.

מהצד השני של המתרס נמצאת פיג'ו-סיטרואן, שאחרי 33 שנות פעולה בארצות הברית בין 58' ל-91', לוטשת עיניים לשוק הצפון האמריקאי כבר תקופה ארוכה. ומאידך עושה חיל בעולם הישן עם ליין חדשני ועדכני, תחלופת דגמים מהירה יחסית, ופיתוח מתמיד של מערכות הינע חדשות. בנוסף, PSA תוכל לעזור לפיאט גם לחדור לשוק הסיני, שם היא שחקנית משמעותית למדי.

למעשה, כשחושבים על זה ליותר מהזמן שלוקח להיזכר בכל המותגים שיעטרו בעתיד הקרוב את משקופי הכניסה לאולמות התצוגה, זה מתברר להיות אחד המיזוגים הכי הגיוניים שראה עולם הרכב בשנים האחרונות, כששתי השותפות יחלקו את השליטה 50:50 ביניהן, וישלימו אחת את השניה בצורה כמעט מושלמת ומוחלטת.

יהיה מעניין. אנחנו מקווים.

 

dddd