הדור הרביעי של במוו X5 נחשף ביוני האחרון וכעת מודיעה דלק מוטורס על פתיחת ההזמנות במחירים שיתחילו ב-600,000 ₪ לגרסת 30d ברמת גימור עילית ועד 890,000 ₪ ל-M50d שיוצע ברמת גימור סופיריור הגבוהה יותר ויפקיד 77.5 קג"מ לרשות רגל ימין של הנהג. המסירות יתחילו באפריל.
הדור החדש של ה-X5 גדול משמעותית מקודמו ומיישר קו עם רכבי השבעה מושבים הגדולים דוגמת אאודי Q7, אך בשלב זה הוא יוצע רק בגרסת חמישה מקומות כאשר גרסת שבעה מושבים תצטרף מאוחר יותר השנה. האורך הכללי שלו גדל ב-3.6 ס"מ לכדי 492 ס"מ, בסיס הגלגלים התארך אפילו יותר, ב-4.2 ס"מ (297.5 ס"מ) הרוחב גדל 6.6 ס"מ (200.4) והגובה צמח 1.9 ס"מ ל-174.5 ס"מ בסך הכל.
ה-X5 יגיע לישראל כאמור בחמש גרסאות שונות שיורכבו משלושה מנועים ושתי רמות גימור. כל הגרסאות יציעו חבילת אבזור בטיחות אקטיבי מקיפה מאוד שכוללת בנוסף לבלימת חירום ושמירת נתיב גם סיוע בחמיקה מהתנגשות, ניטור שטחים מתים אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית מלאה מ-0 עד 210 קמ"ש וגם התרעה על תנועה חוצה בנסיעה קדימה ואחורה עם בלימה אוטונומית.
פיצ'ר מעניין נוסף ב-X5 החדש הוא סייען הרוורס, ששומר בזיכרון של הרכב את כל פעולות ההיגוי שבוצעו ב-50 המטרים האחרונים (נשמר בזיכרון למשך שלושה ימים) ועוזר לרכב לצאת ממקומות צפופים ובעייתיים אליהם הוא נכנס באופן אוטומטי. את המפרט המלא של במוו X5 החדש תוכלו לקרוא כאן.
היצע המנועים יכלול כאמור שלוש יחידות הנעה, כולן V6 בנפח 3.0 ליטר, כאשר הגרסה הבסיסית (30d) מצוידת במנוע דיזל שמפיק 265 כ"ס ו-63.2 קג"מ, ומציאה למאה קמ"ש תוך 6.5 שניות; גרסת הביניים (40i) שורפת בנזין ומפיקה 340 כ"ס ו-45.9 קג"מ, ומגיעה ל-100 תוך 5.5 שניות; וגרסת M50d הבכירה - כרגע לפחות - מחברת למנוע הדיזל שלה ארבעה(!) מגדשי טורבו ומפיקה 400 כ"ס ו-77.5 קג"מ, ומאיצה למאה תוך 5.2 שניות. ברבעון האחרון של השנה תצטרף להיצע גם גרסת 45e היברידית נטענת עם 389 כ"ס.
במוו X5 - מחירים:
30d עילית: 600,000 ₪
30d סופיריור: 690,000 ₪
40i עילית: 609,000 ₪
40i סופיריור: 699,000 ₪
M50d סופיריור: 890,000 ₪